Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettoff-topic
Läst 1486 ggr
MrsM
0

Årets julklappstips!?

I takt med den annalkande julen kommer problemet närmare - vad ska jag ge bort i julklappFörvånad. Tänkte det kanske är dax för en inspirationstråd… Lägg / hämta Dina bästa julklapptips här i tråden! Börjar med årets historia:

Frun i huset var missnöjd med sin bil och beklagade sig för sin man: - Köp en överraskning åt mig i julklapp! När jag sätter foten på plattan ska den accelerera från 0 - 100 på under 4 sekunder, bad hon.

- Helst en ljusblå!

Fylld av förväntan närmade sig julafton och se här nedan vad den omtänksamme maken köpte till henne….

Obestämd

Obestämd

Obestämd

MrsM
0

Obestämd

Obestämd

Obestämd

to be continued…

MrsM
0

Obestämd

Obestämd

MrsM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kyss

MadickenII
0

Fniss, den var riktigt rolig….

Här är julklappsletandet snart över, gillar att vara ute i god tid.

Till lilla mamman köpte jag en bok om utrotandet av mördarsniglar, samt ett stor, snygg yllekudde. Faderskapet ska få whiskey, kaffe och Irish Coffe-glas. Syster är kvar att köpa till, hon vill dock att jag ska bekosta en piercing…Hmm vi får se.

Exet får också en present, ren välvilja från min sida. Ett par motorsågsskyddbyxor. Dyra! Bästa vännen får en tegelstensbok, Peter Englunds nya.

Resten av släkten får det vanliga, fint godis, någon bok och smycken.

MrsM
0

Mördarsnigelbok var ett utmärkt tips!!! Titel / författare?

Annette
0

Jag köper bara till barnen och mina föräldrar. Svärmor får maken ombesörja. Fast barnen skall få pengar + något litet, smidigt när de blir större :)

Maken får nog inget alls i år. Ena bilen måste få nya vinterdäck, så det + 9000:- i restskatt får väl bli vår julklapp till oss Obestämd.

MadickenII
0

Köpt på www.bluebox.se, kolla under böcker. Man kan få hem den inslagen och allt!

Murgard
0

#3 Fniss, fniss!!Skrattande  Undrar om äktenskapet överlevde julaftonen?!!  Det är kanske avhängigt fruns mått av självdistans…

Clancy
0

#3 SkrattandeSkrattandeSkrattande 

Om man är ute efter roliga julklappar som kan pigga upp så kan man säkert hitta något här; http://www.coolstuff.se/

Spader-EliN
0

#9 - Jag vill ha de uppvärmningsbara tofflorna därifrån :)

walsan
0

#3 SkrattandeSkrattandeSkrattande!!!

MrsM
0

Puttar…

Behöver RIKTIGA tips. Tofflorna var i o fs bra men behöver mer. Vad ska ni ge bort??? Hunden Meja ska ge sin familj en trådlös "Rauter" (stavning? nåt som gör att fler kan nyttja bredbandet samtidigt, utan sladdar) för hon har tröttnat på att höra oss tjafsa om vem som ska ha kabeln..Glad

Akerberg
0

Mamma får ett pussel
Pappa en chokladask (om jag inte hittar på något roligare, men hur lätt är det när han har ALLT?)
Brorsan en kokbok
Snörpas ägare ett schabrak
hennes dotter ett ländtäcke
o sonen en "radiostyrd" (sladd) lastmaskin
Snörpa får ett fleecetäcke o en påse äpplen (Fast dem får hon dela med de andra).  Kreles får nog en klase bananer eller en ask vindruvor. Grejer är ingen idé att ge honom för ägaren använder inte dem ändå…

ambo
0

Här önskas det en väckarklocka typ lampa som lyser starkare o starkare..finns på Siba

Carduus
0

#3 SkrattandeSkrattandeSkrattande

Mamma får ett par härliga handskar att ha vid snöskottning eller andra uteaktiviteter i kallt väder. Fantastiskt sköna och lyxiga, skidhandskar egentligen. Hon ska också få en Orkidé (vill hon alltid ha och hon får dom att blomma om och om igen), hoppas jag hittar någon riktigt snygg.

Beställde en del småsaker från WWF då väninnans son sålde därifrån till en klassresa. Mamma och syrran ska få varsin fin svampkniv med borste i fickformat därifrån. Mamma även en olivtvål. Örngotten och kolan behöll jag själv!

Pappa får en Mackmyrawhisky (svensk) och DVD film (senaste batman), det enda han önskar sig och garanterat blir glad över.

Syrran får förutom svampkniven en konsertbiljett (John Legend) och delat med sin sambo två stora häftiga tekoppar med ett tillhörande te. Syrrans sambo får dessutom ett 60-dagarskort till World of Warcraft.

Alldeles för mkt och dyrt blev det här egentligen men är ju så kuuul att ge bortSkäms.

Sambon och jag handlar inte till varandra iaf.

ambo
0

Här blir det fasansfullt dyrt. ruined. Men, som du säger carduus, det ska ju va det där wooowet på julafton..min egen barndomsjular måste återupplevas, jag gör exakt som det var i mitt barndomshem..nämligen först en klapp på morron. Sen iväg o träffa närmsta släkt dvs mina gamla föräldrar o min brorsa (vartannat år..) äta där, se på Kalle, sen hem o öppna klapparna hemma..och då ska det va ett litet berg..

ja och sen glo på tv och äta ihjäl sig typ

Har svävat vid tanken att man kan åka bort över jul, skippa klappar och bara få allt serverat. dock bara svävat vid tanken..Oskyldig

Clancy
0

#12 Duger något av detta ?

*Presentkort

*biobiljetter

*en blandad kompott av diverse olika slags skraplotter, färdiga lotto och stryktipskuponger, V75 etc..

*chokladogram

*spa helg, ansiktsbehandling

*prenumeration på tidning

*gokart körning

Clancy
0

Du kanske kan hitta något här annars http://www.liveit.se/

Carduus
0

Glömde skriva att stallägarna ska få två sorters hembakt knäckebröd och barnen varsin liten kartong med hemgjort godis, bara jag blir såpass frisk att det känns ok att laga till det… Knäckebrödet är klart som väl är.

Alltid kul med hemgjorda saker, bakverk, bröd, sylt, marmelad, godis…

ZABA
0

Alltid lika svårt att hitta på julklappar till vissa i gänget jag ger. I år ska jag bl. a. ge och tipsar därför om:

* Del i travhäst (Rixallsvenskans stall 2009 är dock fullbokade nu).

* Julkort och Almanacka från Coop (Vi-skogen) där del av kostnaden för korten/almanackan går till plantering av ett träd i regnskogen.

* Hemgjorda kakor (Uppskattas alltid precis som #19 skriver!).

* En grillpanna i gjutjärn.

* Strumpor.

* Dataprogram och material för etikett-tillverkning a la cd-skivor.

* Mjukisponny som efter magtryckning låter som om det kommer galopperande och avslutar racet med gnäggningar och frustningar.

* Duk med julmotiv (hästar såklart!).

m.m.

walsan
0

Kan man få använda tråden och fråga efter julklappsbytestips?

Här kommer mitt tips:

I fjol gjorde vi så att alla släktingar köpte varsin julklapp för ett förutbestämt belopp. Så lades alla klapparna i en hög. Därefter fick en börja välja klapp (kanske använde vi tärning för att välja turordning, jag minns inte?) Den som valde först öppnade sin julklapp. Person nr 2 fick sedan välja mellan att ta den öppnade klappen eller en ny som då öppnades. Om Person 2 valde person 1:s julklapp fick person 1 välja på nytt, men inte ta den julklapp som person 1 nyss förlorat.

Förstår ni principen?

Det var i alla fall en trevlig gemensam aktivitet.

MrsM
0

Tipsa på!!!Kyss Alla ide´er o inspirerande inlägg mottages tacksamt.

Hälsn Sign "Desperat och utmattad, 52"

Clancy
0

Denna behövs ju i mängd nu när den är så frånvarande i detta tråkiga, gråa, disiga och dystra väder….fast den skulle tydligen titta fram om någon dag, fast bestämmer den sig för att inte göra det så kan man ju alltid ta fram denna…nyfikna ? Glad

Gå in och titta här;

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=1731648

monsterpony
0

Böcker, filmer, roliga te-sorter. En stor filt i lammull till systern och en lammullströja till mamma (hon kommer att bli helt knäckt, för hon ville inte ha något, men den kommer verkligen att passa henne). Kläder till små-knattarna (lättaste klapparna!). Det täcker väl in det mesta. Kvarstår svågern som vi inte riktigt har kläckt något bra till än…

Foresta
0

Några sista-minuten-tips från mig:

Till frusna gubbar (eller gummor) finns det rejäla pyamasbyxor på t ex KappAhl. De är något mellanting mellan joggingbyxor o pyamasbyxor, och mycket populära här hemma!

Till små barn; en personlig sagobok om dem själva. För sent att beställa i år, men ett tips till kommande jular och födelsedagar… Läs mer: https://www.beebook.se/pcb/index.do?method=home

Till Hasse&Tage-fantasten: Nya stora samlingsboxen med Lindeman-sketcher, "Lindeman - Fullare än någonsin" tror jag den heter.

Till den som har allt, varför inte ge bort en get, några kycklingar eller kanske en gris? Det är lite samma idé som regnskogsplatering och liknande biståndsprojekt. Genom att föda upp djur får familjerna både mat till barnen och en extra inkomst. Familjerna får lära sig mer om hur uppfödningen går till och hur de bäst tar hand om djuren. Läs mer: http://www.gavokatalogen.barnfonden.se/category.html?category_id=1

Hlsn Helena

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

[Heikne]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ger mor och far en spahelg på Stallmästaregården i stockholm.

så för deras del blir det inga paket, bara ett ynka kuvert. För att mamma som älskar paket skulle få nått att slita i har jag fyndat världens skönaste grej på Life , hälsokostbutiken.

en huvudmassage, den är helt underbar.

hittade en bild, dock ser den på life något annorlunda ut.

150:-

Wichita
0

Jag ska köpa en Connemara till mej själv Skrattande(hmmm har faktiskt redan köpt en sådan där ljusblå grej, men min går bara till 57 på 4 sek)

Dottern har fått ett par tyglar, sliter tyglar som jag vet inte vad! så har hon fått transportskydd, en stereo, ridskor och en hårfön + lite annat smått.

Sambon har inte fått något än, han är svårast att hitta på något till, behöver en mobiltelefon och i jämförrelse med Connemaran så är den ju ganska billig så han kanske får en.

Mamma får ett smycke.

Pappa får en marsipangris (det får han alltid, det är tradition)

AKWIK
0

#27 Din julklapp till dig själv var det bästa tipset hittills i den här tråden. Cool Skriv och berätta här om hästen sedan! Flört

Murgard
0

Bärbar telefon, baginbox, skjorta, tröja. Förbrukningsprylar överhuvudtaget är uppskattat bland de yngre med eget boende..

Gamla mamma ska få ett par leggins och en stor vacker lykta för utomhusbruk. Samt lite smått och gott…

Hanna-D
0

Årets bästa julklappar: två säckar lusern från lillebror och en pall kutterspån från mamma Glad

Ninna69
0

Hoppas att RC71 snart presenterar sin fiiiiiiiiina julklapp hon fick av snäääälla mig. Oskyldig