Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 849 ggr
RC71
0

Godmorgon 26 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grått, -1. Hästarna ute och stallet precis mockat och klart. Nu blir det skinkmacka och en julmust! Glad

Godmorgon från

Lotta Glad

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här är det -1 och hästarna är ute sedan 8a. Färdig mockat är det dock inte, det ska jag klara av i eftermiddag efter mitt besök på HÖÖKS, lär ju inte vara ensam där idag…

Fortsatt trevlig dag !

ambo
0

Samma väder här..ut till stallet nu på förmiddag, maja o hennes kompis ska pyssla me ambo samt fotografera (bägge intresserade!) maja me sin nya julklappskamera canon jätteproffsig..så, fina bilder lär väl dyka upp här!

Brasa i spisen och allmänt trivsamt här

Vi ska nog till Siba sen en vända..om vi orkar

monsterpony
0

Vi har också samma väder. Packar för fullt för avfärd till övriga Sverige.

AnnaB
0

God förmiddag,

Hästarna försvann ut i hagen i dimman och stallet är mockat, så nu får det bli en fortsatt slödag med julmatsrester o godis…

-o skinkmacka är mums, det ska vara på knäckebröd med senap imellan!

Murgard
0

Gomiddag!

Solen fortsätter att skina, -3 grader. Tog en morgonprommend med Fendi i byn, vilket han verkligen uppskttade.  Delight får sitt lite senare. Hundprommenad står på schemat nu.

Ha en fin dag!

colleen
0

God dag!

Här är det mulet och frost, burr. Stallet är klart och jag ska bara ta en dusch och sen packa lite, därefter åker jag till Värnamo och min bästa vän. "Semester" där tills på söndag.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Varit hos Snörpa idag. Red ut en liten sväng i närmsta skogen, "Vilse-skogen", fast nu får jag nog börja kalla den det den igentligen heter, Mon-Skogen, för nu rider jag aldrig vilse där längre *S*  Hela skogen är backar upp och ner, jättenyttigt! Snörpa tycker det är kul så länge det går uppför, nerför tycker hon är sådär, men man kan ju inte bara gå uppför… Hon var jättepigg o mot slutet av passet red vi runt grannens stora åker. Trav på tvären o galopp under glada frustningar ^^ Härligt med pigga o glada hästar!

Imorgon är det "tävling". Vi ska på julklappshoppning, så jag tog med alla hennes grejer hem… finns inget varmt utrymme alls i stallet, så allt är fuktigt o äckligt =( Tvättat sadelgjorden o senskydden i badkaret, ett schabrak i tvättmaskinen och putsat sadel o träns. Funderar på att sätta mig o sy om hennes tomteluva så hon kan ha den imorgon… är det julklappshoppning så är det ju liksom! 

Mulet o trist väder, någon minusgrad tror jag, hårt i backen iaf, men inte genomfruset

lil-sis
0

Morgontur på Tess med sällskap. Har även sett stallets andra Packie-mara, Brunnbys Sebastian, av samma eminenta årgång som Tess. Matten tyckte jag skulle veta det ena å det andra, för jag är ju bara medryttare och kan förmodlingen ingenting Cool Tur att man spenderat tid i inackorderingsstall förut (bla drivit ett under en period, blä, för annars skulle man ju bli rädd!)

Tess var pigg men avkopplad, som vanligt :) Letade ett tag efter saker att vara rädd för men det gick över. Var ute i en av sommarhagarna för högre gångarter men sällskapet fick ett tokryck så vi lät bli. Hann bara skritta, lite blandat ostkrok och rak med lagom sug i munnen :)

AKWIK
0

Godkväll!

Kom nyss hem efter ännu en släktmiddag. Kalkon stod som vanligt på annandagsmenyn.

Har inte varit in här på flera dagar pga alla släktträffar och så stallet på dagarna förstås. Nu går mina hästar med sin flock i en hage som egentligen är till för sommarbruk, men när leran frös (nu -6 grader här) och ingen snö har kommit så blev det så hårt och knöggligt att de knappt rörde sig. Nu i denna hage är det full fart på föl och unghästar igen. Glad Men jag skulle ändå tycka om några centimeter snö på backen nu.

RC71
0

#8 Sebastian gick här på bete som unghäst. Hur stor är han i dag? minns honom som ganska stor åring…Glad

lil-sis
0

10# Jo de säger att han är stor, jag såg honom när jag redan satt på Tess :) Och sedan på väg ut ur stallet iklädd graman och allt. Han är inte så grov, så antagligen är han högre än vad man tror :) Verkar väldigt snäll :)