Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1277 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 28 dec 2008

Vaknat i vargtimmen och kan inte somna om. Rynkar på näsan

Jag försöker komma underfund med vad det är för väder därute. Det är några minugrader enligt termometern och det snöar inte. Enligt prognoserna jag sett så blir det samma väder nu flera dagar framåt.

Nu kom tidningen dunsande på hallgolvet. Ska ta med mig den till sängen och försöka somna om.

Ha en bra dag allihop! Glad

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gnistrande vackert här med sol och några minusgrader. Vi får väl se om det håller i sej hela dagen. Hästarna ute, stallet mockat och klart. Frukost väntar, sedan inkörning av kat.A-ponnyer Glad

Godmorgon från

Lotta

ambo
0

Vackert här också. Stallet nu lite tidigt. Sen blir det lite handling, återvinningsstation av julklappspappren mm bestyr. Lite tråkigt men nödvändigt.

sista dagen med gips! Om inget jävulskap visar sig när det tas av..jag börjar bli sådär Ior-negativ nu med det hela

Akerberg
0

Halloj

Igenmulet o kallt här, som det tydligen ska bli ett tag framöver, men det är bara bra, då får hästarna vara ute hela dagen i stora hagen =D

Har träningsvärk överallt idag =S Undrar om Snörpa har det med… Ska upp till henne o gå en sväng tänkte jag, så vi får mjuka upp oss båda två!  Fast frågan är hur jag ska kunna hålla henne, för min högerarm fungerar knappt.. Snäll är hon ju allitd, men hon skrittar i 190 o tycker man är lååååååångsam när man inte hänger med i hennes temop =P Knasfia Kyss

Murgard
0

Goförmiddag!

Klart och vackert väder, och det ser ut att fortsätta så Glad!     Ska strax koppla trailern  och ta Delight till ridskolan en liten stund.  Fendi ska väl också få göra något skoj idag.

Städa lite härinne behövs, sedan är det bara att vänta på "besöket" från västkusten Glad.

Ha en bra dag!

/ Kerstin

Tittut
0

Solen är på väg fram här, och termometern visar fem minus, härligt!

Får se om barnen tänker åka skridskor idag igen, eller vad de hittar på.

Får fortsätta dansa snödans också. det vore kul för de små om det blev lite snö under lovet.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Smile-
0

God fortsättning alla.

Länge sedan jag gjorde besök här. Har varit så mycket denna höst, med sjukdom hos anhörig, hästjobb "lönejobb" och annat. Började så min julledighet med rejäl förkylning med feber och hosta, inte så ovanligt när man haft det stressigt länge. Julhelgen har därför blivit ovanligt lugn. Nu på bättringsvägen och intresset för omvärlden börjar komma tillbaka..

Mycket att kolla in på forumet sedan senast! Får väl passa på nu när det är lite ledighet ett tag.Glad

RC71
0

#6 Välkommen tillbaka! Glad

Akerberg
0

#6 Kul att du är tillbaka igen!

RC70
0

God eftermiddag.

Idag har jag sovit 13 timmar, sedan var jag på EKO köpte ett nytt grimskaft för 30 kr (lagom) och sedan var jag i stallet en vända. Monia vilar nu ett tag eftersom ja, låsningen i bogen o allt. Men vi hoppas att kunna släppa henne lite fri på volten när den har tinat :)

God fortsättning !

monsterpony
0

God eftermiddag!

Har åkt en mycket härlig tur till Eldris och tillbaka längs Vasaloppsspåret. I det närmaste perfekta förhållanden. Lagom kallt och utmärkta spår. Bra fäste och helt okej glid trots att jag fortfarande hade sommarvallan på. Jag njöt i fulla drag hela turen igenom.  Glad

RC71
0

#10 Oj, vad avundsjuk jag blir! Rynkar på näsan Älskar att åka skidor…

Fått nöja mej med att tömköra shettisar i sol och rimfrost Skrattande

MrsM
0

Hej

En härlig dag med sol och -1, fast grönt ute förstås…

Har vinkat av Mamma Mia som tog bussen till sitt nya liv i OckelboGlad. Tja, duger Ockelbo åt kronprinsessan ska det väl duga åt vår lilla dam. Hon klev i alla fall självsäkert ombord och dök ned i hökrubban.

Ska nu packa kaffekorgen och bege mig till Hovstallet. Har bjudit Anna på "kaffe med dopp" vilket i det här fallet betyder att vi ska ge Packie hans julbad och sen ta en fika i stalletGlad. Badet blev uppskjutet i väntan på installation av varmvattenberedare, nu är den på plats! P har under väntetiden antagit en varmt beigegrå färgton… Köpt stor påse mutmorötter åt P. Han gillar inte att blöta ned sig.

Sassenach
0

God Morgon eller vad det nu kan kallas!

Började morgonen med att "tortera" liten brun häst, om det var så mycket tortyr vet jag inte, han verkade gilla uppmärksamheten.

Efter att ha ätit en "närande" lunch bestående av; snabbmakaroner, ketchup och parmesanost Skäms, (Katten gillar den iafSkrattande) var det dax att åka till jobbet, efter att ha varit ledig hela julen. Å nu sitter jag här på arbetsplatsen och har inte ett dugg lust att städa,  vilket är det enda vi har att göra!

Ha en fortsatt trevlig dag!

#12 Hmm.. undrar om det är en gen som gör att de inte gillar att bada, Kråkan tycker inte heller om det! Han tackar för Julkortet förresten, fast det var nära att en av ute katterna snodde det…

Akerberg
0

Snörpa hade inte träningsvärk tror jag, hon var som vanligt, men vi gick en promenad tillsammans ändå, mest för att mjuka upp mig!

Hon fick nya skor idag också, med snösulor runt om, så nu blir det ingen mer snö den här sässongen… =P

RC71
0

#13 Äsch! pappahästen badade snällt här var tredje vecka Glad Även huvudet…Tror mest det beror på inställningen hos den som ska utföra badet Cool. Det gäller att kunna intyga hur skönt det är! Skrattande

#14 Vad har du för hovis som jobbar en söndag? Förvånad

Akerberg
0

#15 Kompis till hästägaren =)  Hon föreslog själv att komma idag. Skulle tydligen vidare till en häst till efteråt

RC71
0

#16 Aha, ja jag tänkte väl…Gladskulle aldrig falla mej in att jobba på en söndag OM det inte gällde att jobba in semester eller sjukledighet.

MrsM
0

#15Skäms Ja, jo. Jag gillar själv inte att bli blöt, nej. Badsemester är nog bland det värsta jag skulle kunna råka ut förCool. Kan berätta att P faktiskt smånjöt lite i smyg när vi schamponerade mankammenFlört. Varmvatten var tydligen en höjdare. Och morötterna.

lil-sis
0

Connemaror vill inte bada kallt. Eller ljummet. Det ska vara varmt.

(Iaf de jag har haft äran att bada, möjligen Patsy undantagen men hon var rätt samarbetsvillig i nästan allt.)

RC71
0

#19 Precis! Glad Vill man få en connemara att hata bad-använd för kallt vatten. Dessutom får man ingen skimmel ren med fisljummet vatten! Glad

MrsM
0

#19-20. För att kunna godkänna ett stall för connemaror vid förprövning enl djurskyddslagen bör jag alltså kolla att  en varmvattenberedare finns med på ritningen? Skrattande

Annette
0

#21. Och skall du godkänna ett stall för shettisar så räcker det med om man kan dra vattenslangen från duschen i källaren på huset och stå i trädgården och tvätta Flört.

RC71
0

#21 Tja, eller att det i alla fall finns vattenkokare…Glad

Annette
0

#23. Japp, finns de som kör den metoden också Glad.

Murgard
0

Vissa krånglar bara lite tills man "kommit över tröskeln" sas.  Sedan njuts det för fulla muggar Glad.

Buffe Puffe gillade att bada när han var svettig, inte annars. Syster Delight står ut med vatten när vi anser det lämpligt.  Men varmt ska det helst vara!!

MrsM
0

#23 Vattenkokare? Aha. Då krävs det brandklassat utrymme…Oskyldig.

RC71
0

#26 Skarvsladd räcker!

walsan
0

#6 Välkommen åter! Undrade vart du tagit vägen?

Här har vi varit med treåringen Fender och fyraåringen Gondor på ridhus idag. Skönt för dem att komma på fast underlag, fastän ridhusunderlaget visade sig var värsta böljande havet. Inget att rida på för den åksjuke.

Hemma har vi ridbanan lite isig och hela hagarna som frusen plöjd potatisåker. Så blir det när sönderklivna lerhagar fryser. Barfota-Ferros ger sig inte gärna utanför ligghallen. Knappt ens om höet serveras där. Om bara snön kommer blir det bättre. Idag har han fått gå i grannhagen där det är slätt och fint. Lite nypon finns att hitta och under det tunna snölagret finns grässtrån att tugga på. Han återvände till ligghallshagen mycket motvilligt…