Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1540 ggr
lil-sis
0

God Morgon 081230

Nästan slut på året ju :-o

(På det stora hela ett skitår men det struntar vi i nu).

Håller på att krångla mig i uniformen för att sedan åka till bilskolan och deltaga i det allmäna skällandet på den. Jag hade haft minst 5 rätt till om vi fått rätt information och då hade även merparten av gruppen blivit godkänd och varit på väg ut i trafik nu. Som jag är.

Istället blev 4 av 12 godkända och jag är den enda som ska ut idag… En till på fredag och resten tar en månad till. Dåligt.

Ska rida idag också :) På lilla vita madamen. Jag tror hon börjar känna igen mig :)

Ha en bra näst-sista-dag :)

colleen
0

God morgon!

(håller med om skitår…)

Har varit ute och släppt hästarna, det var inte riktigt lika kallt idag som det var igår. Lite varmare väder med sol skulle passa utmärkt.

Får se vad som hinns med idag, jag softar tills nyårsdagen, då ska jag ta nya tag =)

~Jag tror på ödet~

AnnaB
0

Godmorgon,

Igår fick cheesen prova sin "luva", öronskyddet han ska ha under nyårsnatten, han stod som fastfrusen o vågade inte röra på örona på en lång stund…. har aldrig tidigare hört talas om en skotträdd häst, men här har jag enså vad gör man. Han står i boxen med huvudet inne i väggen o skakar som ett asplöv när någon  skjuter, åskan går eller nyårsnattens raketer.

Idag är det i varje fall sol även om det är kallt, så nu ska jag ut o rida…

MrsM
0

#2. Vet en connemara som hängde sig och dog i spiltan på nyårsafton, förmodligen fått panik av smällandet utanför…

Helt vanlig dag på jobbet. Upptäckte att jag blir helt ensam idag på enheten, har väl lyckats smitta ner alla nu med mitt superhostningströtthetsvirus. Ska försöka rensa skrivbordet inför årsskiftet.

Hälsn M

Dyblygiad
0

Hostar så lungorna nästan vänder på sig ut o in.Skrikandes Har släppt ut hästarna till en vacker solig men kall dag. JAG HAR SÅLT NF ELÄNDEEEEEEET!!!!!!!!!!!!!! Fick precis sms från köparna som haft henne på prov! Vilket underbart slut på året som förövrigt varit bra för aveln men inte stuteriet. Vi slutar på ett stooort underskott i år Rynkar på näsan.

ambo
0

Lite skitår delvis och roligt delvis. skitåer me sjukdomar/skador i familjen men, nu inför 2009 får ingen närma sig KS sjukhus har jag sagt till alla! Man får va gla att allt ordnat sig.

Ska rida ponny idag, han blir mer o mer odräglig, drar iväg på mark folk undrar..ungefär som han var i början typ. vi hade ju tränat bort det mesta av det men nu med all energi har han fått knas i huvet. Oj va vi längtar efter matte och hennes busgalopper ambo och jag!! Ska försöka köra lydnadsövningar en stund och sen leda honom ute länge. Han har just fått flytta till en skitpaddock liten som ett frimärke med stelnad lera..pga att han var dum mot sin hagkompis. utslängd från sin underbara skogshage. Vi är jätteledsna o det är verkligen inget ok att pröjsa över 5 tkr o ej ha en hage till en dunderpigg ponny. Grrrr! Inte får jag longera lr tömma inne heller pga det fiiina underlaget. ute på "banan" (ej värd namnet)  är det hårt o knöggligt.Rynkar på näsan Det är inte så man behåller sina kunder kan jag sägaFoten i munnen Funtar på att ringa till Bro o vårt sommarstall o kolla om jag kan ställa ut honom där i stället ett tag..det är ju 3 veckor till innan maja kan rida fullt igen.

Ja fy så gnälligt det här blev..men gud så kul vi hade i somras på Rikset och oj så bra det gått under tävlingssäsongen!Glad

Tittut
0

Sol och vackert!

Dottern har kräkts ett antal gånger i natt, och avslutade med forsande näsblod, så det blev sovmorgon i morse.

Inomhusaktiviteter trots vädret, tyvärr, men hoppas hon kryar på sig.

Ha en fin dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

-18 grader här, så skidturen får vänta lite i avvaktan på något varmare väder…

Ninna69
0

Kalasväder och mockning avklarad, skrället ska löshoppa ikväll för att göra av med lite sprall i benen om inte annat - fattar inte hur alla andras hästar kan vara så coola (vi har tre andra treåringar i stallet också) min verkar gå på något väääldigt uppiggande -läs  olagligt ungefär och visar gärna matte varje dag hur duktig hon är på caprioler och levader - även inne i boxen…suck Oskyldig

ambo
0

hej igen, ambo gick superbra me mej idag, sökte sig i form o var hur duktig som helst!

sen kom Shrouded in mist i brevlådan, tjoho! Glad fattar inte hur det ska gå att pröjsa in bara..får nog gå till bank o tyda Pats anvisningar..

Sassenach
0

God dag!

Försov mig imorse, så det blidde ingen sång lektion som planerat Gråter Men Kråkan verkade vara nöjd med att vara i centrum en stund.

Handlade middag på coop innan jag åkte till jobbet, var f-n kommer att j-la människor ifrån? Det brukar ju vara heldött på coop vi den här tiden på dagen, bara jag och pensionärerna. Har inte "badisarna" fattat att det är svårt att bada på vinter, för att vattnet är HÅRT!!! Kallas is om någon är nyfiken…Flört

Ne usch vad jag gnäller, ber om ursäkt för språketSkäms Skall genast gå och tvätta munnen med såpa!

Har precis klämt i mig dagens lunch, burgare från Daisy´s och tryckarna verkar klara med dagens dos av elgiganten. Det kanske blir en bra dag trots allt.

Ha en trevlig dag!

Akerberg
0

God dag. Blir lite smått galen på msn =S Får inte igång messenger! Igår hoppade den igång när jag var ute på deras hemsida o klickade på logga in, men idag vill det isg inte =S  Har avinstallerat o installerat på nytt, men icke, den vägrar funka =( 

Segt med jobbet idag med, o trist väder, bara grått o runt 0 grader.

Usch vad gnällig jag är! Får sluta med det till nästa år (A)

Murgard
0

#3 Så sorgligt!  En god vän till mig köpte längesedan en irländsk hoppeponny. Han hoppade jämfota över den meterhöga boxdörren på nyårsaftonen. Några sträckningar som tog lite tid,men inget allvarligt.

#4 Hoppas inte NF-köparna inte läser denna sight Flört! Skönt att det löste sig.

#5 Men snälla! Så kan ni väl ändå inte behandlas!  Om hästarna nu inte funkar ihop så måste dom ju turas om att vara i frimärkshagen varannan dag. Ni betalar ju lika mycket!!  Hästar är hästar, det känns som om stallvärden lägger in mänskliga värderingar i detta. "Han är dum, skamvrån!!"  Kul att ponnyn är pigg och glad!

HÄR ÄR KALLT!  -6 grader mest hela dagar. Ger alltid mera stråfoder ute när det är kyligt.

Har skött stall och pysslat med hästar idag.  Tog  in Mia och borstade och ansade skägget lite. Sprayade svansen med pälsglans också, vilket hon inte hade något  emot alls. Därefter tog vi en halvtimmes promenad runt byn, bara hon och jag. De andra skrek så jag skämdesSkäms. Mia svarade lite sporadiskt, och var ganska ivrig . Väl hemma var hon mycket nöjd.  Tjejerna verkar gilla varandraGlad. Sköönt!

Har även hjälpt sonen att städa ur lägenheten en stund.  Nu har hungern slagit till!

Ha en bra kväll!

K.

ambo
0

#12 Tack för ditt stöd! jag ska ta vår stallvärd vid hornen om d hela i morrn! han är ju trevlig egentligen, men som du säger..sen finns ju marker att dela upp även. Såna där skitpaddockar duger bara att ställa ut i när man mockar typ!

Och det är ju kul att ponny är pigg och glad, idag red jag bland hindren i ridhuset och han lixom bara vänta på att det skulle hoppas! gulligt.

Smile-
0

Grattis lil-sis, efter allt slit - hoppas det gått bra första dagen!

Himla jobbigt med skotträdda djur över huvud taget, inte roligt alls..

Mina hästar vänjs tidigt vid skjutande, då det jagas jämt och ständigt häromkring. Intensiv skotträning på hösten när det är "andslakt", dvs arrangerad jakt på utplanterade änder som är vana att fodras av människor.

Skit med bilbesiktningen i går - diffus ljusbild (någon slags grå starr eller?), transplantation av hela lyktinsatsen enda botemedlet. OmbesiktningRynkar på näsan.

Tack Akerberg för att lektion två i skolan kom så fort, skall genast ta i tu med detSkrattandeSkrattande

Murgard
0

Glömde att berätta att Joyen var på besök idag för att hälsa på våra nya familjemedlemmar, om än ett ganska snabbt besök. Det får bli fika en annan dag… Välkommen åter! Glad / K

Camo2
0

Gokväll

Idag har Camomille flyttat till nytt stall…….med ridhus…….och låång allé. Ska bli riktigt kul att stå här. Tror vi. Förhoppningsvis får vi lite bättre ordning på både hopp-och dressyrträningen. Astrid får flera träningskompisar i samma stall.

I boxen bredvid hittade vi en Janusavkomma. Stockmossens Felix. Jättersöt reggad svensk ridponny på 168 cm. Häftigt! Mamma var tydligen halvblod.

I morgon är det dags för nya hagkompisar för Camomille. Fast det verkar som om hon får egen rasthage de första dagarna. Sen är det nästan slagsmål om att få dela hage med henne. Camomille har ju gått i lösdrift sina 8 första levnadsår och är en väldigt poppis hagkompis eftersom hon drar jämt med alla. Nästan! Skönt!

Ha det gott!Glad

ambo
0

Var är det? (nyfiken!) och allé och allt! ja, vi har ju faktiskt allé till vårt stall också..och där har jag härjat också så det är nyplanterade lindar där nu! (rörby, lovö kyrka o lovö kungsgård!)

liten parentes!

Camo2
0

Balingsta Gård nära Huddinge. Inte alls långt från Sundby. Om du inte tittat på den allén ännu så är du så välkommen att hälsa på! Maja också förstås.

RC71
0

#18 Så Felix har flyttat dit nu. Senast jag hörde bodde han på västkusten någonstans.

Hälsning Felix "farmor" Glad

Camo2
0

#19 Felix o Camomille verkar trivas som boxgrannarGlad. Flugskimlar båda två.  Jag vet inte alls något om hur länge han stått där. Men det får vi nog veta tids nog. Förhoppningsvis får vi till ett foto så småningom!

Murgard
0

Nu har hästarna för en stund sedan fått sitt natthö, samt "pottan tömd".  Trevligt när dom hellre umgås än äter Glad!

ambo
0

#18 så trevligt!Glad