Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1079 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-12-29

Jobbardag idag, slut med sovmorgon ialla fall i två dagar.

Ska göra pass så länge passinlagorna räcker. Nya är beställda men inte levererade ännu.

Ha en bra måndag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MrsM
0

Jobbardag, som sagt. Segt. Har lånat ut bilen idag till sonen som ska köra skräp till tippen( avgiftsbelagt efter nyår, man är väl smålänning och kör nu..hehe) och har knappat in mig på datorn för att köpa tågbiljett. Därav denna morronhälsning.

Vanlig jobbdag väntar, med extra stress inför årsskiftet då vi får djurskyddsinspektörerna på plats och det mest akuta måste funka från Dag 1.

Undrar om P fortfarande är ren efter badet? Var och bytte till torrt nattäcke sent igårkväll och då såg han nöjd ut. Han älskar att vara i centrum om han så måste bli genomblötGlad.

Ha en bra dag alla. På återhörande.

M

Smile-
0

Kall morgon med vacker rimfrost överallt. Skönt att ha semester! Faktiskt ännu trevligare nu när det är "vanlig" vardag. Inga bestämda planer i dag, förutom bilbesiktning. Hoppas det går bra..

ambo
0

Vi har just kommit hem från urtagning av stift och borttagning av gips. Huga, det var inte kul dra ur stiften, det ena var ju böjt..och långt ca 5 cm fy! Nu ska hon va försiktig ca 3 v till fast gymnastisera tillbaks rörligheten. Ja, det är jag o Ambo lite till..hålen ska ju läka efter stiften också.

Så, idag blir det 2 pållar därute att ta hand om..senare i em. ska damma av kandaret o rida program me kompisens häst Glad

Skönt att allt är på g framåt! En annan tjejstackare i stallet har just ramlat av sin häst o brutit axeln. Värre! Allt kan alltid va värre..att rida är faktiskt livsfarligt ibland

Lisa-trollet
0

Kallt här med, -10.

Idag blir de lite pyssel med unghästarna eftersom de e stenhårt ute, så de går ändå bara o skritta

Dyblygiad
0

-7 men soligt. Har för första gången på länge orkat masa mig till stallet. Släppte ut hästarna sedan var jag färdig för sängen igen. Har legat med 39 g feber och influensa sedan i lördags då jag fick åka hem tidigare från jobbet. Måste bli frisk till nyår då jag jobbar igen.

Akerberg
0

Halloj

-7 o strålande sol är det här =D  Fick dra på termobyxor o vinterjacka till cykelturen till jobbet förut. (första gången denna vintern… har räckt bra med ofodrade men vindtäta regnkläder innan!)

Tungt att jobba idag! Det märks att man slöat till av 5 dagars ledighet… Inte blev det bättre av att min högerarm fortfarnade knappt går att använda =S Fick cykla med bara vänster hand på styret för det gjorde så ont annars =O

Ska ut till Snörpa om en liten stund, blir väl en runda i skritt för det är troligen för hårt för något annat, men vi får se!

Murgard
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´förmiddag!

Efter lång väntan kom äntligen bussen från västsverige. Av klev en nyfiken och något förvånad Mia; här är ju snö!!  Delight och Mia stod sedan jämte varandra i stallet, nosade och pep lite tills hungern tog över.

Fram emot 9-tiden släppte vi ut dem i hagen. Delight körde hela registret, blev pin livad sas, medan Mia travade omkring och kollade omgivningarna (se bild). Nu äts det hö och solas därute. Kyss Två supersociala tjejer som bara vill umgås med oss 2-benta!

Med i bussen följde även en liten kompis till Fendi Skäms. Gissa om han blev lycklig! Detta är ett återfall i welshrasen..

Cecilia & sambo + hund har precis återvänt till Gävle - usch så tyst och tomt det blev!

Tur att det finns ett och annat att fylla dagen med!

monsterpony
0

-14 grader här, strålande sol och fortfarande ett gudomligt skidväder. Jag tog mig en härlig tur från Läde till Eldris och sen till Mora, totalt 12 km i behagligt sakta mak. Underbart! Glad

Sassenach
0

God dag!

Började dagen med att vakna utvilad långt innan väckarklockan och kunde inte somna om. Har torterat Kråkan igen, han tycker att matte är jättekonstig.

Vi har äntligen blivit av med dynghögen, whoppie!!

Var in på banke idag också, det verkade som hela Norrtelje hade kommit på samma sak, tror jag fick vänta i 40 min innan det var min tur. När jag skulle ta mig från parkeringen till jobbet, lyckades jag backa på en kärring(ursäkta språket). Hon satt i en bil så inga personskador, men tydligen så blev det en bula på bilen, inte för att jag såg någon…

När jag väl kom till jobbet så hade mina arbetsbyxor inte dykt upp från igår, så jag måste hämta ut nya…

Hoppas ni får en bättre fortsättning på dagen!

AKWIK
0

#9 Mycket folk i stan idag, var det ja!  En del sommargästere är väl ute nu på julen också. Bra för affärerna Guld i mun men jobbigt för mig som bara ville till apoteket för att hämta medicin. Rynkar på näsan Jag gav upp och ska nog i morgon ställa mig utanför dörren när de öppnar kl 10.

Jag råkade nudda (med bylsiga vinterjackan) backspegeln på en bil parkerad bredvid min i morse. Då ramlade backspegeln av! Förvånad Ur fästet på bilen stack några el-ledningar ut så den kan ju omöjligen ha varit fullt frisk innan heller. Jag såg var skruvar och skruvhål passade in, men kunde inte få fast backspegeln igen. Kändes som om jag blev lurad i Dolda kameran. Skrattande

Lade backspegeln på framrutan ihop med en lapp med mina tfnnr, men har fortfarande inte hört av bilägaren. Hoppas att även denna inser att det inte kan ha varit min lilla snudd som bröt av backspegeln.

lil-sis
0

Är numer färdigbakad busschaufför. Kör med betalande passagerare en eller ett par vändor imorgon, sen är det med stödförare fre-mån. Sen from onsdag är jag själv.

Provet är det ngt knasigt med, det är 32 i Sverige som skrivit, vi är 7 som klarat.

AKWIK
0

#11 Grattis! Glad

RC71
0

#11 Jamen grattis från mej också! Glad

walsan
0

Idag har det varit lugnt på julfirarsidan. Plock efter gårdagens middag med familjens kompisfamilj, urstädning av två helknökade garderober, löpartur, kaffe och sedan heldag i stallet. Dock ingen ridning idag. Skönt att inte ha så mycket på programmet.

lil-sis
0

#12 13

Tack. Ska i uniformen nu Cool Förvånad

Murgard
0

#10 Ganska unikt att medtrafikanter är så ärliga som du!  Vi fick Audins dörr intryckt på en parkering något år sedan. Någon hade backat ut och svängt för tidigt och tryckt in vår dörr med kofångaren.    Inget meddelande då inte Rynkar på näsan. 

#15 Be careful out there!!Glad Lycka till!

AKWIK
0

#16 Bilen står inte kvar och ingen har ringt, så ägaren förstod nog att det inte var mitt fel. Glad