Gåta!
Vad är det som, efter ca tre dagar i mitt svala skafferi, blir svart, slemmigt och segt? 
Och följdfrågan lyder: Varför? 
Hehehe jadu.. Det kan vara många saker..
Det kan vara nån äcklig gammal ost.
Eller din sons strumpor efter fotbollsträningen?
Lingongrova ?
Bananer ?

Haha, ingen aning, men jag följer gåtan med spänning.
~Jag tror på ödet~

Morötter?
För att de blivit för kalla i ditt skafferi eller innan…
bananer?

Din julknäck! Jag tror att det är skåp-tomtarna som spillt kaffe på dem!
Dina avocadohalvor..
dom tål inte att förvaras så.
Carduus har rätt i att det är morötterna. De är så fina när jag köper dem, lastar in dem i en uppvärmd bil, parkerar hemma utanför dörren och förvarar dem svalt och mörkt. Och inte i tät plastpåse.
Hur kan de hinna frysa? Jag har inte kallare än +7 i skafferiet.
Det svarta kommer i topparna på de minsta och påminner om kallbrand (som det ser ut på TV eller film, har ej sett i verkligheten).
Hursomhelst så ska jag inte köpa fler säckar nu. Även om det var billigt så blir det ju dyrt när man måste slänga hälften.

#7 är du säker på den temperaturen?
Har mina morötter åt hästarna i stallet, vinter tid klarar de sig 14 dar o då är det mellan 4-8 plusgrader, blir det varmare, som vår o höst, så skrumpnar…
#8 Jag mätte temperaturen i skafferiet någongång i november när vi hade en köldknäpp och jag var rädd för att det skulle bli för kallt därinne. Då var det 7 grader. Nu är det väl något varmare.
Men då kanske felet är att de blir för varma?
Jag vågade inte förvara dem i stallet pga kylan. Hade ju varit bättre då förstås…
Nu blev jag sugen på att köpa en ny säck och ta till stallet och prova. 

#8 tycker jag absolut du ska göra!
Mina pållar fodras med nästan 1 kilo om dagen, men vi har ett ställe där man kan hämta dem billigt, man får förtås lassa dem i säckar själv, men de är tvättade o fina…