God Morgon 2009-01-02
Ingen vaken än?
Har precis varit ute och släppt hästarna. Huvudvärk och väldigt trött
.
Igår bokade jag och Lisa vårt B&B i Clifden, vi var så nöjda med Buttermilk förra året att vi åker dit igen
.
Idag har jag massor att ta tag i. Men väntar till det ljusnat lite till ute.
Ha en fin dag allesammans!
~Jag tror på ödet~

Hälsa Catriona! 
Här är kallt-riktigt kallt, för stallvattnet har frusit till viss del. Jag har ingen fungerande utetermometer så jag vet inte exakt temp. Dock knarrar det så där mysigt under skorna när man går, som det bara gör vid kallare grader. Ska strax iväg och köra a-ponnyer igen. Dom är så duktiga! Varit i vagn två ggr nu och det är som dom aldig gjort annat!
För övrigt så längtar jag till Irland -som vanligt. Ska över och känna in den Irländska vintern om drygt tre veckor.
Godmorgon från
Lotta 

#1 UNDERBAR bild!!
- 13 imorse, och inte mycket varmare nu.
Buttermilk Lodge var ett väldigt mysigt ställe tycker jag också!
Ska ner till byn nu. Skulle helst vilja vara inne ett par timmar till, till dess att solen kommer fram ordentligt. Det är rätt bitigt ute, fast det ser fint ut från huset.
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Nää! Nu längtar jag dit också!! Vill galoppera med Sam på stränderna!
Kallt här med..haft sjukhuskrångel me min gamle pappa men nu ska han hem igen idag, de är snabba me att sända hem folk vill jag säga. han fyller 88 nu den 8e så gubben är seg i alla fall haha!
Hoppas inte ambo frusit i sin box nu, han har ju fönstret på glänt jämt, han älskar att stå där o andas. Minnen från hans irländska barndom med friska vindar kanske!

God förmiddag =)
-7 är det här, ska iväg till Snörpa så jag får klä på mig ordentligt. Kallt att skritta i vanliga fall, ännu kallare när det är kallt ute =P
Sen ska jag försöka få iväg mina stövlar på posten också, reklamation på dem… höll 2 månader =( Dåligt! Vill gärna ha ett par nya ändå, för de är supervarma o jättesköna!
Plocka in tvättberget står på programmet också, svämmar över nu =S
God morgon!
Köldrekord i Haninge i år! -9 i stallet i morse. Monia har DUNDERPÄLSEN!
Idag ligger jag lite sjukling hemma.. Jag och Kicken tittar på TV. Underhållande program mitt på dagarna.. nooot…

Trevlig fredag!

Hemma igen. Fem timmars bilfärd, men allt gick väl. Snön försvann längs vägen, men kylan är kvar. -7° här… Det blir nog skridskoåkning i morgon. I går blev det oväntat tillfälle att rida lite. En 19-årig halvbror till Briar. Puh vilket steg! Säkert lämpat för fina dressyrtävlingar, men jag föredrar allt lite snällare gångarter för min egen simpla ridning… 

förstår precis!
kan man inte komma tillräckligt djupt i sadeln, blir ryggen fördärvad.
Har träffat större delen av Göteborgs befolkning idag. Vi var nämligen på Ikea allihop, samtidigt
. Verkställde den nyinflyttade dotterns julklapp "några timmar på Ikea med mamma och hennes plånbok". Själv kom jag hem med två diskborstar à SEK 8, 2 trasmattor à SEK 15 samt 2 madrassöverdrag (något dyrare). Dottern var i alla fall nöjd o glad över sin julklapp
. (Detalj: hon hittade inte hem till sin nya lya när vi skulle köra bil dit.. plötsligt gastar hon: buss 47, den går hem, följ den!". Så buss 47 åkte före och jag efter, genom halva Gbg inkl bussfil in till en buss-station
men vi kom ut på andra sidan igen, ostraffade, och nådde ändhållplatsen..).
Ha en bra kväll, ni alla. Det var -9 nyss, sen började det blåsa och nu är det +-0. På en timme. Konstigt.
M

#9 Haha, underbart. Kvällens skratt! 
~Jag tror på ödet~
#9 Haha, du köpte inte värmeljusen då, som alltid finns vid kassan?? Och buss 47 går ju i Stockholm ut till Djurgårn haha

Hmm, Göteborg har sin charm. Tågen vänder där på stationen--mkt udda! Dessutom finns det en mycket speciell sjökapten där..
#11 Nä. Nu var det julgranskulor för SEK 5 per batch. Köpte inte.
Kom igårkväll på att jag faktiskt shoppade ett dasslock som måste ha försvunnit på vägen hem…? Efterlysningar hos dottern gav noll men hon påpekade att det inte fanns på kvittot heller
. Vem kapar ett obetalt dasslock från en kundvagn inne i varuhuset..? Nåväl. Får stå ut med vårt jingliga standardplastlock ett tag till.
#12 sjökaptenerna har jag inte träffat. Missat nåt?