God Morgon 2009-01-03
God morgon!
Vaknade för en stund sen. Kallt ute men ingen snö som de pratade om igår, jag är nästan besviken. Det skulle vara trevligt med snö så man kan rida ordentligt igen.
Ska ut på skrittur idag igen i alla fall, hoppas jag inte fryser lika mycket som igår… Det är inte kul när man kommit halvvägs och vet att det är nästan en timme tills man är hemma igen.
Jag vill ha sommar!!!!
~Jag tror på ödet~
God morgon
Kopplar av med en kaffe på stationen efter en morgonutflykt till en liggande dam med behov av starthjälp i en bregottfabrik 57 km enkel resa härifrån…( vore jag ko skulle jag i o f s inte heller vilja kliva upp 05:30 en lördagsmorgon men det är ju inte läge att tala om för hennes arbetsgivare
…).
Verkar lugnt på jobbfronten än så länge. Ska försöka pyssla med mina åringar (
) en stund idag. En fördel om dom går att leda i grimma..
Be careful out there. M

God morgon!
Snö, snö, ljuvliga snö! Hade vissa planer på att åka skridskor idag, men det är möjligt att jag får planera om med denna härliga snö. Skidåkning blir det nog inte. Efter fyra dagar i Vasaloppsspåret, än längtan efter att åka runt runt på den lokala slingan (tänk 1 km lång och med gräs som sticker upp i spåret) ganska liten.
Fåglarna har precis fått mat och snart blir det dito till mig själv
Godmorgon!
vi har snö, massor av snö. Hästarna blev glada imorse vid utsläpp.
Snö, vad härligt det låter! Här får vi hålla tillgodo med rimfrost och 6-7 minusgrader.
Ha en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God förmiddag, en stund till!
Hade morgonfodringen i morse. Ska strax ut och lunchfodra, jag och stallhunden Kicken, som avskyr att varai stallet. Blir lika sur varje gång jag tar på mig ridkläderna.. 
Här är det -3 men känns varmare ute.
Trevlig lördag !

God middag är det väl nu…
Startade morgonen med en vända till ridhuset, tur var att jag var tidigt ute, för jag hann precis hem innan det började vräka ner regn o hagel, som var det bara att få in de andra stackars pållarna också som stod dyblöta i hagen, ska bara köra in släpet i ladan också sen vill jag inte vistas utomhus mer för idag….

#7 åååh precis så var Dis! Hon kunde INTE stå still på morgonen om hon märkte att det hade snöat ute. Hon for runt som en galning.

Snömolnen är här 
Brrrr hemkommen efter lastträning me fullblodigt fullblodssto en parodi på lite spattigt fullblod hehe..nåja vi kunde göra vår testtur till Kungsgårn o tebaks. Tjejerna som hyr henne ska försöka tävla nästa helg..
uppvärmning nu me kaffe och rostisar 
#9 Du fick nog överta våra.. Här har vi fått 10 -15 cm innan molnen drog bort här i från. Härligt! Förstår inte att tiden inte räcker till allt man behöver göra - trots att man har "semester"
. Nu är det dags för snöskottning..
Hästarna var lite negativa till att gå ut i nästan snöstorm i morse, men nu är det nästan klar himmel och underbart vackert. Skönt att slippa knölig och frusen mark för oss alla. Rena "julkortet" ute.

God kväll!
Började dagen med en kollektiv sovmorgon som inte uppskattades av alla. Kråkan hade demolerat botten på sin krubba, är det någon som vet om golvmattor är skadliga för connemaror?
Innan jag släppte ut dem på förmiddagen, hade vi en lite mätningsövning på dyngplattan. Det visade sig att jag inte har en Connemaraponny utan en Connemarahäst, är man fortfarande välkommen här då Akerberg?
Annars har dagen varit lugn fått besök av en snickare och hämtat kutter spån.
Visste ni förresten att djupfrysta torv balar som ligger under krubban i en box, äter små vita hästar? Det är "vilde bill" övertygad om iaf…
#7 Jäklar i min lilla låda vad lika de är varandra…
Godkväll!
Lyckos alla som fått snö! Här har det dalat ner några futtiga flingor, inte nog för att juka upp underlaget tillräckligt.
Jag har varit i stallet nästan hela dagen. Var först inne stallet i morse så jag fick äran att håva in krubbmaten. Det är så tacksamt att fodra hästar. Alla blir glada, gnäggar och hummar. Ingen säger att det är äcklig gegga (lucern, betfor, havre- och kornkross) som man ibland får höra hemma när man försöker röra ihop nåot smarrigt. 
När mockning mm var klart så fick jag sådan lust att ta med Arizona på promenad. Hon delar fortfarande box med mamma och har aldrig varit ifrån henne någon gång. Men jag tänkte att jag provar i alla fall…
Jag tog med mig några säckar hö ut i hagen, satte grimma på Arizona och hon följde med mig ut. Gick in i stallet, åt lite lucern, gick bort och hälsade på hingsten i hans hage, allt fortfarande helt lugnt. Inte ett rop från Dimona eller Windy. Inte heller från Arizona. 
Så vi fortsatte upp i skogen där hon varit på promenad med mamma och Windy förut. Efter någon kilometer gick vi hem. Hon var helt lugn även på hemvägen, stannade till och med och smakade på grästuvor!
När vi kom tillbaka till gården släppte jag in henne i hagen där Dimona fortfarande stod kvar på samma plats och åt. Hon gnäggade när hon fick se Arizona, men Arizona stod kvar vid grinden tills jag gått iväg och sedan gick hon till ett av ungstona och åt hö med henne.
Nästa promenad blir lite längre… 

Godkväll!
Har svårt att hinna med datorn nuförtiden…
I går fick Carduus en promenad med sadel för första gången. Inte 100% nöjd men inga större protester så det blir nog bra med tiden. Hans mamma var också lite skeptisk i början men det gick fort över. Han verkar tycka det är roligt att få komma ifrån småpojkarna och bli pysslad med, även om det där med sadeln var lite onödigt
.
I dag blev det promenad med annan ponny och sen hämtning av kutterspån på sågen. Märkligt väder med omsom snöyra och strålande sol… Tyvärr blev det inte mkt av med snön, skulle behövas för att fylla igen allt knöggel i hagarna.
God natt alla!