Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: hingstar
Läst 1426 ggr
AKWIK
0

Avelsvärderingen 28-29 mars 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag bokat hotell i Skövde 27 - 29 mars (hingstpremieringen) för mig och Carduus.

Vilka av er har tänkt att åka dit?

Vilka hingstar kan man förvänta sig att se ?

Jag längtar redan….Glad

Ardas Murphy som numera bor i Tyskland

RC71
0

Laddar upp med bullar så ses vi där!  Glad

AKWIK
0

#1 Ja! Jag kanske också kan baka bullar och ta med. Obestämd Det är liksom nästan det enda jag kan baka. Småkakor gav jag upp för flera år sedan. Skrattande

Annette
0

Jag bor så nära så jag åker nog dit åtminstone en av dagarna.

Akerberg
0

Jag kommer en av dagarna iallafall!

MrsM
0

#1 Bullsugen hejarklack/handräckning anmäler sig.

colleen
0

Jag och Lisa befinner ju oss på Irland då, jättetrist att det ska krocka. Hade vi vetat att vår premiering var samma helg hade vi inte åkt. Så skulle önska att datum och sånt kommer ut på SCS hemsida direkt när de är klara.

Jag hoppas på att Padriano dyker upp igen, jag gillade honom skarpt. Kul också att bruksprovshingstarna måste hoppa from 2009.

~Jag tror på ödet~

Spader-EliN
0

Iår blir det inget Grevagården för min del. Datumet ligger mitt i våran Div 3 Cirkus när allt kommer handla om det :P

monsterpony
0

#7 Synd. Jag som hade hoppats på resesällskap i år med… Vi får se om jag åker eller inte. I så fall förmodligen bara över en dag, och det beror lite på hur mycket det är med allt annat runt i kring.

kicki13
0

jag hoppas jag kan komma, har aldrig sätt en connemara hingstpremiering, har 2 hingstar hemma som också borde åka…men vet inte än…

Kennysmatte
0

#6 var hittar man den infon? det var väl på tiden att det infördes ;)

RC70
0

jag hoppas på att få åka med herr folkesson igen

colleen
0

#10 Vilken info menar du? När premieringen är? Det stog i senaste connemaranytt som kom fm EFTER att vi bokat Irlandsresan. Där stog även att hoppningen är obligatorisk från 2009.

Sen tycker jag att man ska få veta i god tid vilka som är anmälda, en lista på namn borde komma ut när anmälningstiden gått ur. Det är något Spaf eller vem det nu är som är ansvarig MÅSTE bli bättre på. Det är INTE okej att det kommer ut nån vecka innan premieringen.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#12 Det är SPAF som ansvarar för den biten . Angående datum för 2009 års premiering så har det inte varit klart speciellt länge.

colleen
0

#13 Men när datumen stod i CN så måste det ju varit klart ett tag innan i alla fall.

Hur får man SPAF att skärpa sig på den punkten då? Det är ju trist att det tar så lång tid innan det finns för allmänheten.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

Maila SPAF och tala om dina synpunkter.

[Hagalyckan]
0

#14 Datum bestäms och det är många bitar som skall falla på plats innan man kan offentlig göra det som är aktuellt. Nu vet man att avelsvärderingen i stort sett alltid ligger sista helgen i mars eller första i april beroende på hur datumen ligger.

Offentliggöra de anmälda, vi vet vilka som är anmälda efter den 30 januari.

colleen
0

#16 Men de anmälda hingstarna brukar oftast inte komma upp på spafs hemsida förrens en eller ett par veckor innan prem.

~Jag tror på ödet~

[Hagalyckan]
0

Då jag har hand om tidsschema m.m. så kan jag troligen lägga ut de anmälda mycket tidigare om så önskas.

RC71
0

#17 Det brukar också gå att efteranmäla i mån av plats, så hingstar kan tillkomma senare än 30 jan också.

colleen
0

#18 Det låter jättebra tycker jag. Och tidsschemat tycker jag inte gör så mycket om det kommer ett par veckor innan, men jag vill veta vilka som är anmälda. Det är alltid kul att kunna forska lite runt hingstarna själv innan själva premieringen.

#19 Det står ju annars på Spafs hemsida att man inte kan efteranmäla.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#19 Då är det nytt från nu. Det har gått tidigare till förhöjd avgift.

colleen
0

#21 Det är möjligt att det går men om man läser proppen så står det i alla fall så.

~Jag tror på ödet~

[Hagalyckan]
0

Efteranmälningar är inte önskvärt och det står i proppen som finns ute på SPAF. I år kommer vi att vara New Forest, Connemarqa och ridponnyerna så plats kan det bli ont om.

Hämtat ur proppen!

Anmälan och avgiften skall vara SPAF tillhanda senast 30 januari 2009. Hingsten är inte anmäld förrän både anmälan och avgift inkommit. För anmälningsavgift eller anmälningsblankett som kommer SPAF tillhanda efter 30 januari, utgår en extra avgift på 900 kr. Anmälningsblanketten måste undertecknas i original och insändas till SPAF.

Efteranmälningar mottages ej.

Så se till att anmäla i tid….

RC71
0

#23 Ja, så brukar det stå ja. Men kommer inte anmälan in i tid så ÄR det ju en efteranmälan…Glad

AKWIK
0

#18 Ja, tack! Det önskas! Glad Jag vill också ta reda på så mycket som möjligt om de anmälda innan jag åker ner.

Wichita
0

Jag kommer och tittar, bor ju nästan granne med Grevagården, nåja, bara några mil därifrån iaf.

[Hagalyckan]
0

#24 Då kanske man inte kommer med! Å det vore inte bra.

Obestämd

RC71
0

#27 Nä, så sant! Glad

ELS
0

Jag kommer båda dagarna. Skönt att bo någorlunda nära.Glad Jag tror jag har ca 4 mil till Grevagården.