Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1275 ggr
RC70
0

God Morgon 2009-01-04

Vaaah ? ingen godmorgon tråd !

Jag har varit och morgonfodrat och släppt ut djuren, -11 grader hade vi i stallet. Allting är djupfryst. Men solen skiner så man ska väl inte klaga! Kanske klagar Kicken lite för att han tycker att det är så urbota tråkigt att vara i stallet!

Ska förmå mig och ringa och köpa halm idag! Det börjar dra ihop sig..

Trevlig söndag.

monsterpony
0

God morgon!

Soligt, lite kallt och med färsk fin snö.

Idag kommer det folk på besök och äter lunch, så jag ska ta och börja förbereda köttfärslimpan snart… Sen är det tvätt också, så något sportande blir det nog inte idag, men det blev 11 km på skridskor i går i alla fall. Glad

Spader-EliN
0

God Morgon, Genomförkyld är jag och har varit i stort sett hela veckan, ingen höjdare att rida programridning då men det gjorde jag igår - resultatet blev inge vidare.

Idag blir det att bada hästen, samma sak imorgon för vi får finbesök på tisdag när hans uppfödare ska komma och kolla på alla trollen.

AnnaB
0

God förmiddag,

det hinner visst alltid bli förmiddag innan jag hinner in här,

ingen ridning idag, en massa annat står på schemat, men det är sol ute så jag tror pållarna är nöjda med att stå där i hagen i solen, de syns verkligen att de njuter i solen

#2 Hälsa Gisela från H Cheese o hans matte…..

colleen
0

God förmiddag!

Kan inte riktigt skriva morgon längre…

Här är det kallt och fortfarande ingen snö. Jag ska ut i stallet och ta tag i lite saker. Rida ett par rundor, borsta och fixa lite med lilleman och fortsätta att vänja ihop beauty med janne och smulan.

Ha en trevlig dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

lil-sis
0

Har försökt soooova så länge det går men vaknade nio och då hade jag somnat om. Hopplöst när man väl har sovmorgon, sov bara fyra timmar natten till igår dessutom.

Idag är det städning och återlämning av bil på schemat. Funderar på vilket jag ska göra först. Bilen är nästan tråkigast och definitivt mest tidskrävande så jag får nog börja med den. Snart.

Murgard
0

I Ockelbo visade termometern nära minus 20 grader strax efter halv 8, så hästarn fick sin frukost inne. Fyllde på vatten också - viktigt nu när det fryser på direkten utomhus.

Letade fram ett passande täcke till Mia; hon frös nämligen igår vid insläpp.

Solen skiner och det ser helt underbart ut, men några längre stunder utomhus blir det inte idag!

monsterpony
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köttfärslimpan är redo att gräddas, snart dags att värma ugnen.

-13° står visst termometern på såg jag… Skönt att kunna mysa inne. Galne maken drog iväg för att åka skidor. Jag nöjer mig med att återhämta mig efter gårdagens skridskofärd… Skrattande

Bullemor
0

Godmiddag!

Får väl börja med att önska en god fortsättning, har ju varit borta och datorlös över helgerna.

Minus 12 säger termometern här i Enköping och jag & bullarna tyckte det var kallt på långrundan. Men visst är det vackert!

Funderar skarpt på att ta ner allt julpynt och julgardiner idag, får se hur långt jag kommer. Känns på något vis inte som någon vits med att ha det uppe längre.

Svejs!

ambo
0

Gomiddag här me..har haft ett fixarpass ute hos gamla föräldrarna, pappa vatt inne en sväng på sjukan igen som sagt. Måste stötta lite me handling o även laga jag iordning middagen, köttfärslimpa där me..så slapp mamma tänka på det.

Ikväll ska vi fira min äldste son Erik som blir 22 år, det är ju inte klokt..va tiden går. Han har haft ngn slags lumpenreunion igår kväll ute på krogen..hmmm..så i hanses rum har 3 polare slaggat i natt.,.därför firas han i kväll.

Ponny blir riden vid 17tiden, nu är maja igång och det går jättebra me armen tjoho! vi klippte manen o putsa även (med brems han är ju såå rädd för detta tyvärr) nu ser han fin ut ialla fall.

[Heikne]
0

God eftermiddag!

Idag har jag fått sovmorgon. Skönt, -14grader har vi här. Drar mig riktigt för att knalla ut i kylan. Snart vankas dressyrträning med Bonnie, och efter det bastu (+ en och annan kullerbytta i snön )

#2 hälsa Gisela så hjärtligt, från fam. Heikne och B. Bonnie

AKWIK
0

God eftermiddag!

Har haft en härlig heldag i stallet. Soligt, vindstilla och minus elva grader hela dagen. I natt hade det kommit lite snö så t o m jättegravida Windy tog några skutt av glädje.

Idag tog jag med mitt älsklingsshettisföl på promenad med annat shettissällskap. Han står i boxen bedvid sin mamma på nätterna, men annars har han inte varit ifrån henne alls. Han var lite lekfullare än Arizona, men annars gick det bra.

Försökte fota lite för första gången på länge, men eftersom man måste ta av sig vantarna då, så höll jag inte på så länge.

Här är i a f ett nytaget på Dimona o Arizona.

AKWIK
0

Äsch, Arizona syns ju knappt. Här står hon mellan Cherry och Dimona (som får en puss av Arizonas lekkamrat Eros). De dräktiga stona Windy och Dayana håller sig som oftast numera i bakgrunden.

RC71
0

-13 här men vackert och vindstilla. Kört häst under förmiddagen, sedan stalltjänst och packning av jobbarbil. Jobbardag i morgon igen! Glad

Akerberg
0

God Kväll

Precis hemkommen från stugan. -11 var det i morse, men sen avancerade temperaturen till -9.  Gick en promenad på 3 km på förmiddagen, så totalt har jag avverkat 12 km till fots lördag + söndag =) Känns nyttigt o bra! (4+3 på lördagen, 3+2 på söndagen)

Tömkörde Kreles idag, gårdagens ridning var ingen hit så jag var inte så sugen på att sätta mig på honom idag faktiskt =O  Gick hur bra som helst med tömkörningen =D Tänk om han kunde lyssna lika bra med ryttare på ryggen.. =/  Började med att gå in i skogen o köra lite slalom runt träd o buskar o kliva över tuvor o stockar, inte så poppis hos hästen, men oj så nyttigt =) Sen fortsatte vi vägen fram o övade lite halt o serpentiner, gick kanon =) Fler träd dök upp så då fick han gå lite mer slalom. Fortsatte till ett gärde o jobbade lite på volten i skritt o trav. Kunde gått bättre, men med tanke på hur han gick igår får jag nog vara nöjd! Sen fortsatte vi vägen hemåt igen. På gärdena på vägen gjorde vi ytterligare volter o serpentiner o det gick hur bra som helst, även när jag svängde från stallet! Hade jag suttit på hade det blivit värsta dragkampen o mycket sura miner från hans sida =O

MadickenII
0

Gokväll!

Vad lat man blir utan häst, har degat hemma hos exet de senaste dagarna. Kollat på TV och ätit mest. Enligt rapport är det - 17 i Söderbykarl, inte långt härifrån. Imorgon ska jag ta mig i kragen, och kanske skotta lite snö. Fin is har vi, rejält tjock inne i viken. Har sett en hel del skridskoåkare under helgen.

walsan
0

…Och vi har återkommit från vinterbröllop i Själevads kyrka (Ö-vik för den som inte visste (och det är Örnsköldsvik för den som inte visste)) Flört Övernattade i en huvudsakligen oisolerad andrabyggnad på broderns gård. Det var inte svettigtFörvånad.

Tittade till hästarna i kväll för att se om våra kompisar hunnit klart med våra hästar också och så var det, så vi kunde lugnt åka hem och tina upp oss.

Ska det vara så hopplöst att hitta en passande dressyrunghäst, halvblod? Vi har bestämt oss för tre olika, men det har stupat på något (ett svullet bakben denna gång), sedan tar det tid för oss att mobilisera nya hästtittarkrafter…Rynkar på näsan

RC71
0

#16 Det kanske helt enkelt inte är meningen att ni ska ha ngt halvblod…Flört

walsan
0

#17 Näe kanske, men vi har heller ännu inte fått sista connemaraköpet på plats…Förvånad

lil-sis
0

#18, hon hade ju hunnit GÅ till Er vid det här laget?

Murgard
0

#18 Vad är det som krånglar?

#19 Glad

walsan
0

#20 En tandspricka, men den ska vara behandlad i mitten av månaden, så något tag efter det?

walsan
0

#11 o 12 Vilka fina kort. Lilla fölet är inte så litet längre! Hur hög sa du att hon är?

AKWIK
0

#22 Jag mätte henne någon dag innan hon fyllde ½ år till 125 cm.

ELS
0

Vad söt hon är och vad stor hon blivit mitt lilla "gudföl" Du kommer väl ihåg att jag är gudmor?  Det verkar vara ett jättebra stall du har hästarna i nu. Roligt för Arizona med så många kompisar.

Blir det någon utställning med henne i sommar tror du?

AKWIK
0

#24 Klart att jag inte glömmer det! Cool

Jag tänkte anmäla henne till någon lokalutställning i a f! (såvida inte domaren är jävig där) Jag längtar till utställningssäsongen börjar.

Det ska bli spännande att se hur mkt hon skimlar av i vår.

ambo
0

#25 Va fin hon är! Ser ut att ha självförtroende! Brett mellan ögonen..andalusian type? (jag är helt insnöad på Shrouded in mist som du märker hehe)

RC71
0

#26 hihihi, lägg ifrån dej boken en stund ambo Skrattande

AKWIK
0

#26 Ja inte vet jag vilken typ men jag tycker hon påminner ganska mycket om andra Packie-stoföl.