Stallkatten...
Såg att ridsport tog upp det här med stallkatter, så vad har era connemaror för sällskap i stallet?
Vår "mesta" stallkatt heter Ettan, kom som strykarkatt tillsammans med sin bror som logiskt nog döptes till tvåan, han flyttade sedan vidare till granngården.
Ettan har pli på hunden o koll på gården, kommer någon körande in på gården är han framme vid förarens bildörr på ett ögonblick för att se vem som kommer, grannkatterna jagas bort, men däremot gör han sig inte besvär med möss….

#0 Så söt! Ska se om vår IZZE vill vara med på bild.
Hade tidigare katt i stallet men Eloise gillade inte när de klättra på väggarna när hon åt så hon högg efter dem så det gick inte. Men om hon inte hade mat gick det bra. Hade för skojs skull en djurtolk till henne efter katterna var borta och vi fråga om det var ngt hon saknade och hon "sa" enl henne att hon ville ha "En sån som spinner och tänker positiva tankar,de är mysiga" Som dem säger "man saknar kossan först när båset är tomt"? 

# 4 Åh, vilke ljuvliga kissar! Jag älskar sköldpaddsfärgade kattor. Jag hade ett gäng sådana i stallet för snart 20 år sedan, och några blåcreme, fantastiskt vackra djur!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vi har inga Connemaror, men vad bässar bättre tillsammans med 5 svarta shettisar än 5 svarta katter
.
Vi har två sköldpaddsfärgade katter. Stallkatter och innekatter - de kommer och går som de vill. Min lilla gullis kollar gärna på TV 

Jag måste få visa mitt lilla nytillskott
Han är 6 månader och kom in till min klinik för avlivning
( pigg och frisk) Jag tyckte han var så mysig och fin, veknade och frågade om jag fick ta hand om honom i stället. Det är väl så man egentligen inte ska göra som veterinär då det finns risk att man till slut har en hel "djurpark" hemma

I stallet finns inga katter. Bara två kaniner!
Fotot visar min Lilla Hitte-Kanin
som städar upp i en hästbox.
Hon brukar sitta innanför min jacka. Jag knyter ett hösnöre som skärp över jackan, men under henne. Hon är alldeles stilla så ibland måste jag dra ner dragkedjan och kolla så hon fortfarande lever.
Men visst gillar väl kaniner trånga krypin?

#9 ~ tur att man inte är veterinär~
då vore det väl pinfullt av udda djur här på gården. men denna kisse är ju otroligt vacker! Äkta katt.