Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettoff-topic
Läst 1358 ggr
sus-sharon
0

Patulas avkommor?

har hört talas om att min fina lilla Patula ska ha gett tre (?) avkommor.. men var finns dessa nu och hur ser de ut?

Någon som äger en av dessa eller vet något annat värdefullt om Patula och/eller hennes avkommor?

medarbetare på djurskydd.ifokus

Akerberg
0

Patulas tre avkommor är

Lindens Niahm -98 e Holens Ingolf
Lindens Ninus 94 e Holens Ingolf
Lindens Lucifer -96 e Lindens Lewis

Se mer på: http://www.aramennoc.se/hast.asp?hast_id=1843

(www.aramennoc.se)

sus-sharon
0

tack=)

Smile-
0

Lindens Niahm bor hos sin uppfödare Thomas Björklund, men han äger inte henne. Niahm har i år fått ett föl e. Hagens Zephyr.

rc715
0

Lindens Ninus bor i Hölö och är familjeponny. Han är lugn och trevlig och mycket uppskattad av sina ägare som har haft honom i ca två år.

Han är brun med bläs och är ganska rastypisk både i typ och rörelser. Ninus är inte tävlad vad jag vet, men skulle nog kunna bli en trevlig dressyrponny (han gillar inte riktigt att hoppa men det beror nog på att han inte blivit riktigt inhoppad).

Carduus
0

Jag kommer ihåg att jag såg Patula första gången bara några timmar gammal. Min farmor har fött upp henne. Har inga fler minnen om henne än så tyvärr. Tror det var min faster som sålde henne sen eftersom hon tog över gården då farmor inte orkade längre. Kan fråga henne om hon vet något.

Hennes mamma Pendula var mitt favoritsto och Julian ägde jag en tid och red mkt. Roligt höra att Patula har ett kärleksfullt liv! Hon har en halvsysyter här på sidan, kanske jag skrivit det förut?Obestämd Min Carduus är också släkt…

sus-sharon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då var det bara Lucifer kvar då..Glad tack så mycket ni som berättat om ninus och niahms whereabouts!

jag tycker det är så himla roligt att du varit med patula från början, Carduus! skulle gärna vilja veta mer om möjligheten finns.

jag tror att du berättat om att hennes halvsyster finns här förut, ja.

här är hon (sommartjock, jag vet..Glad) med mitt vbl Sharon D. i aug 08: