Prophet´s Thumb
Gör pass här ikväll och stötte på en ponny med en "muskelgrop halsens högra sida", markerad med triangel på konturdiagrammet. Har lärt mig att det inte är någon skada utan medfött. Enligt sägnen är sådana hästar särskilt välsignade eftersom Mohammed har lagt sin hand på dem. Tecknet benämns "Prophet´s Thumb". Visste ni det??
Det vore kul att få rapporter om ni känner till connemaror med detta "tecken". Gärna också ange vilken sida det sitter/satt. Funderar på om det nedärvs. Nice-n´-Easy hade en sån grop minns jag. ("Nisse" fick förresten poängavdrag för denna "muskelbristning" på vet kontrollen på kavlitetstävlan i sin ungdom - hmm
). Connemaran i kvällens pass är efter Fendth.
Alltså - namn och stam på cons med profettumme, tack!
MrsM, alltid nyfiken

Castro hade en sån. Jag är nästan säker på att den satt på vänster sida. Ska kolla om den syns på nån gammal bild…

Bildbevis på Castros tumme…
Madicken hade verkligen sin fars ögon! Alltid kul att se bilder på Castro, finns inte så många att tillgå.
Ja alltså - om det är en "tumlång", typ "tumdjup" försänkning i halsmuskeln, så har Starrhult DunDee en sådan ganska precis mitt på halsen på vänster sida. Det är inte utmärkt i ID-handlingen, men har varit tydligt synlig för mig sedan han var ca 4 -5 mån. E. Dale Haze u. Hagens Smile. Men skulle denna "välsignelse" vara positiv eller?

#3 Jag har massor!
Ja, flera ggr har jag sett. Men bara därför står det still just nu 

Inte för att det hör hit igentligen, men Kreles (frieser) har en sådan grop "på skinkan" , baksidan av låret, vad 17 heter det =S Har en bild någonstans…

#8 I Hofors !
Skicka upp några här, vettja! Särskilt "uppställningsbilder" är av intresse.

Det var ju det där med att inte spåra ur trådarna ;) Gör en egen tråd med bilder på honom istället 

Ett av stona på Hagens har de fast jag kommer inte ihåg vem. Har för mig att de va Zevita. Isåfall är hon e H Ryan u Lindens Metina ue Millfield Ensign

Halvsyster till vår Delight, samma mor
.
#12 #13 Ett av fölen Mitty fick när hon var utlånad.. Står hon på Hagens?

#14 ja tror inte hon e kvar på Hagens, va för 4-5 år sen

#14 #15 Hon var såld därifrån när vi var på besök för drygt 3 år sedan.

#11 Tat lugnt, jag skickar dem naturligtvis privat isåntfall…
Gör så, GE!

#17 Gör en Castro-tråd! Jag vill också se bilder på honom!

Våran Kilfenora Windy har också en sån där tumme. Sitter på vänster sida, ska se om det går att ta kort men det är mycket päls just nu.
Hon är e Windy Day u Boden Park Firethorn
~Jag tror på ödet~
#17 ! Håller med ! VILL MED SE 
Jag tänkte gå igenom alla hästarna för att försöka hitta någon profet-tumme, men det är omöjligt med all päls! Jag får vänta till våren. Påminn mig gärna i maj!