God morgon 2009-01-12
Godmorgon!
Mulet och trisst väder här idag. Hoppas att det inte börjar regna! Idag blir det en tripp till Sharpman i mjölby på morgonen/förmiddagen. Är nämnligen ledig ifrån morgonfodring och utsläpp idag.
Hoppas ni får en trevlig dag!

+ 6,5 grader imorse. All snö på åkrar och gräsmattor är väck
. Isigt på vägar mm.
I hästhagarna har det töat såpass att det endast är spridda isfläckar, så hästarna kunde gå ut imorse.
Jobb till kl. 15, därefter häst och hundvård
!
Ha en bra dag!
Kerstin
+ 5 här, och grått och trist.
Ska peta i mig min fil nu innan passhögen tar vid. Blir sjukhus i eftermiddag, och kusarna till kvällen, det rullar på kan man säga….
God måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Grått, varmt och blåsigt. Inkorgen full med tråkjobb. Det känns väl inte som någon toppenbörjan på veckan precis, men det är väl bara att bita i det sura äpplet. Det brukar vara värre innan man har bitit i det än efter i alla fall… 
Måndag så det knakar..men, i alla fall bättre från min kvarka jag drabbades av, helt däckad av det..ännu ej bra men ska jobba idag i alla fall.
Hjälpte några gulliga tjejer igår att köra deras fullblod som de hyr till en klubbtävling Botkyrka. man kan inte säga annat än att folk är snälla tillbaks, de hade dunder matsäck och maja fick fina mialindor svarta till ambo! Fullblodsstoet funka bättre än väntat, stirrig innan men sen bara hoppa hon som en klocka och verka gilla att visa upp sig!
ska ut till (gissa vilka!) alléerna lite idag! har saknat dem lite haha

God förmiddag
Grått grått grått ute, varmt och fuktigt.
Jobbet gick riktigt lätt idag! Skönt med en full arbetsvecka igen! Det är det nog bara jag som tycker iof ;) inte för att det inte är skönt att vara ledig, utan för att jag måste göra samma jobb oavsett hur många dagar det är på en vecka sas. Så ju färre dagar ju mer jobb per dag, och det är jobbigt! Nu när det är en lugn vecka får man passa på att vila upp sig lite ;D
Ska stoppa något i magen och åka upp till Snörpatanten. Hon är troligen SUR, boxarrest nu igen pga vädret =( De får inte använda hagarna på grannens mark när det är varmt ute, så nu finns det bara en hage, som 6 hästar ska dela på i tre omgångar =((( så de är ute en tredjedel av dagen var! på tok för lite =(((((

God dag!
Blåste riktigt ordentligt i Norrtälje i morse. Var så det tog stopp ibland då jag gick till bussen. Fick rapport från stallet också och där hade det varit hemskt i natt och blåste fortfarande friskt.
Har fullt upp på jobbet i dag, just nu lite väntetid bara. Roligt jobb i dag, tur det för jag är jättetrött.
Planerar inget stall i dag.
Ha det bra alla!

har gjort stallet i morse, nu bakar jag limpor och vill inte gå ut i blåsten, usch vad det tar i…
hästarna ser inte särskilt roade ut i hagen.
nu ska det gräddas, må så gott allihopa!

HUA vad det blåste hos hästapållen!! Hade inte hjälmen suttit fast hade den blåst av huvudet =O Snörpa var pigg så det räckte för 3 ^^ Hon är för rolig den pållan =D Hon tyckte det var så skojsigt att vara ute idag så hon ville inte gå hem ens. Hittade ett reflexband vi tappade för några veckor sen också =D Någon har hittat det före mig (MITT ute i skogen) o hängt upp det i en gran =) (Snörpa kan omöjligt ha tappat det så det hänger sig så) det var trevligt!

En riktig härlig blåsdag ala Nalle Puh
7 grader varmt ute och marken är mjuk igen! Mara eländet är INTE halt kan jag konstatera efter att ha jagat damen i morse. Hon smet ut genom dörren när jag bytte täcke på henne och den traven hon visade upp var nästan lika fin som welsharna brukar kunna visa upp. Svansen rakt upp i vädret och hon svävade fram
det tog ett tag innan jag fick tag i henne, då hade hon redan fått fart i alla hagarna……
Har ägnat resterande dag med att leta mig ur vårt klädförråd. Hua vad man kan samla på sig saker genom åren.
Hittade en huvudbild på maran som jag känner som Higness. Vilket prefix hade hon nu igen?

#9 Liljegårdens kanske?
God kväll! Inget vidare väder här heller i mörkaste småland. Fixade hästarna på dagen och lunchfodrade dem, medans lillen sov sitt lunchpass. Gäller att planera
Dagarna flyger förbi i värsta racerfarten med en liten bebis
ha en fortsatt trevlig kväll!

God natt!
Jag vet att det räknas som den 13:e nu, men jag tror det var fusk att starta en God Morgon tråd om man inte hade vaknat den dagen??
Drömde idag att jag kuskade runt på en liten åring (connemara), stod dock jätte snällt i transporten, för att sedan vara i en diskution med några gamla klasskamrater. Det hela avslutades med att vår platschef på jobbet försökte supa oss fulla med DANSK whiskey. Kan någon tolka den drömmen åt mig?
Kråkan kommer nog snart vara en fin liten ridhäst, jagade runt honom i longerlinan på kvällen och hängde lite på honom. Han rörde inte en min, traskade från mitten på ridbanan till utgången med mig hängandes på ryggen. Han ville nog in i stallet pga blåsten.
Annars har vi på jobbet nu klarat av NorrteljeTidningen och Länstidningen för Södertälje. Är det någon här som vet vad dom håller på med i Södertälje, två dagar i rad har det varit uppeldade byggnader på Löpsedlarna?
Sov gott alla Nattugglor!