Möllans Castro
På allmän begäran gör jag en tråd om Castro. GE får gärna bidra med bilder!
Anknytningen till Castro hade jag genom min egen uppfödning Madicken II. När hennes mamma skulle betäckas tog vi den hingst som fanns närmast, och det var Castro. Minns honom som en ganska lätt hingst, och väldigt mkt hingst! Full rull, och skrek hela tiden. Blev en ganska bra kombination med mitt eget stora, kraftiga sto.
Ja, det är klart! In med alla bilder!

Har ett sto efter honom som blev väldigt bra, Stockmossens Julia, och ett sto som har honom som morfar, Brunnbys Moa, som inte heller är fy skam. Vill väldigt gärna ha fler avkommor efter honom men vi får väl se i framtiden om jag lyckas hitta något biligt, fint sto XD
BIlder på Moa och Jullan finns i mitt fotogalleri

#1 Den bilden måste vara tagen vid någon visningskurs i Balingsta på 80-talet? 1986? Ser att Jansson själv står där vid stalldörren och myser. Anders trivdes med mycket folk om kring sig, och när han fick visa upp hästarna. Dock inte ponnyerna, bortsett från Grållan (Bonnie Blues) som han ansåg var en "rejäl liten märr". Castro gillade han enbart för att han var en så snäll individ, men som avelshingst betraktat hade han inte mycket till övers för honom…
Här är min favoritbild av Castro..
# 1 1986 ser det ut som jag skrivit på bilden. Det var någon träff med ardennerklubben egentligen, och vi fick se hästarna och sedan har jag för mig att vi fikade i logen eller något sådant. Vi tog bussen dit, minns jag, och du var där också. Undrar om inte vi kom med samma buss, rent utav.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#5 Då var det inte vid samma tillfälle. Den jag tänkte på var en visnings och exteriörkurs med Håkan Ström som ardennerklubben hade ordnat. Jag fanns antagligen på plats redan från början, för jag brukade åka på badningen av hästarna till alla såna här träffar.

De flesta av mina gamla papperbilder ligger nerslängda huller om buller i en stor byrålåda. Eftersom jag gräver runt med jämna mellanrum och letar efter nån speciell bild, har de med tiden blivit väldigt repiga. Därför har jag skannat in några gamla negativ istället. Är lite fascinerad av att det faktiskt går att göra ganska hyfsade bilder av mer än 20 år gamla egenhändigt framkallade negativ…
Så här kommer då några bilder av Castro på begäran…

#11 Jag måste sägaatt jag tycker att han ser väldigt fin ut! Något förvånad eftersom jag inte hört så mycket om honom. Tror inte att jag har stött på honom på några av de utställningar jag varit på. Men det finns kanske att läsa.

#12 Kan inte minnas att jag sett Castro på utställning någongång, däremot många av hans barn.

Jättefina bilder GE på en riktigt fin hingst! Vinterbilden är fantastiskt fin.
Det finns utställningsresultat på Castro i Blå Basen

#15 Jag hittade ingenting i Blå Basen när jag tittade. Är du säker?

Enligt vad jag kan hitta verkar han ha visats som tvååring på riks, och sen på en eller annan lokalutställning också…
Söker man på Google hittar man bara resultat som gäller hans avkommor.
Så fin!
Håller med walsan.

#17 Var hittade du den infon?

Första gången jag såg Castro var på en lokalutställning i Enköping 1985. Har bilder från det men inga som lämpar sig att visa upp
Därimot 2 år senare 1987 , samma plats Enköping. Lokalutställning det med. Kanske även möjligtvis med ridklasser el. samtida hopptävling. Minns ej så noga ??? Han reds iallfall 

#20 Eh… i min privata databas…
Förmodligen kommer den väl ursprungligen från någon gammal Vår Ponny.

#24 Aha, det förklarar saken…: )

#13 Förutom de redan nämnda ställdes han ut på Kläringe 1983 (ev var han också med 1982 - minnet sviktar!), men det var nog före din tid. Fast du visade väl Virginia i Enköping 1987? Har för mig att jag fotograferade henne då, med reservation för att minnet sviker som sagt. Det kan också ha varit 1989…
#26 Jag dömde väl i Kläringe 1983? El var det 82?
/M

# 27 Borde ha varit 1983 som du dömde,. 1982 fick Gamla Svarten 39 p och silver där som treåring och om Du hade dömt hade jag kommit ihåg det. Har kvar både buckla och rosett än i denna dag…

#27 Kommer inte heller ihåg 

#26 Visade henne både 1987 och 1989. Hade väl fullt upp då jag inte minns att Castro var där…
Ni tog inte möjligen några bilder på LI och FM vid generalmönstringen 88 ?
#31 88 var dom inte med vad jag minns.
En gammal bild. Castro 3 år, nyligen godkänd och nyanländ till Kläringe, måste varit vårvinter 1982. Mrs.M kanske minns?
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se
#33. Nää 
Men oj vad huvudet är likt storasyster Pyttans!!!

Vilken härlig tråd! 
Enligt filmen jag lånade utav CB så var det General Mönstringen 1988. Men de kan ju ha skrivit fel.

#34 Men jag minns
, det var du som tog mig med den där daen
.
Min reaktion oxo när jag första gången såg Castro i stallet på riksen 1981 - på pricken lik Pyttan betr. Huvudet!
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se