Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 1684 ggr
WB4ever
0

Tvillingföl!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har sett flera inlägg ang. tvillingföl och även en del om Wonder Boy, ett litet hingstföl som föddes med ihopklämda framben som sedan gipsades. Och nu är det så att jag har Boyen på foder och man kan inte märka att han haft en sådan jobbig uppväxt. Han älskar att galoppera fort och är hur duktig som helst på att hoppa. <''3 Vill bara hälsa alla det! Föl som födds med dåliga ben kan bli världens bästa hoppare med tiden! Nu är han 17 år och hur frisk och kry som helst!

ambo
0

Kul att höra om Boyen, han stod på Kungsgårn, Lovö förra året där min dotters kompis hyrde honom. Glad Var står han nu?

Vi har en hel del bilder på honom om du vill ha! PS, han är en hejare på gymkhana märkte vi haha DS

RC70
0

PÅTAL OM LOVÖ ! Där var jag häromdagen ;)

ambo
0

Nämen gud! Vars då??

Murgard
0

#3 Norrländskt påbrå, Ambo?

MrsM
0

#4 Avd språkvård/analys:

"Vars" är ett ganska uppsvenskt uttryck, har fått mkt "spe" för att jag använder det härnere i "halvdanmark", det är  roslagsdialekt trodde jag..?

Murgard
0

#5 Hade under 7 trevliga år hyresgäst från Gällivare.  Jonas sa alltid vars.

Han sa iofs mycket annat också..Glad  Hos frissan t.ex. bad han henne att "ha i sånt där som får det att stå hela natten".  Rätt gissat!! Frisyrskum!! Flört

Det kanske är endast vi i södra norrland som ej använder vars?Obestämd

ambo
0

Haha, det är kanske min pappas påverkan..södra Dalarna!

nåt roligt norrländskt är det där med "o" dvs om knappen inte är knäppt..den är oi! Glad

RC70
0

#3 min bästa väns familj bor på ARLA gården på Lovö, precis bakom Lovö Kyrka ;) Där ska förövrigt Monia gå med sitt föl i sommar !

ambo
0

#8 Va hos Elizabet?? vår veterinär liksom..har varit där o blivit visad runt. Gulligt stall! Då lär vi kanske ses!!

WB4ever
0

Han står på Stall Lilljärva i Akalla/Järfälla. Ni får jätte gärna skicka bilder! Kram Tove och Boyen