Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2636 ggr
MrsM
0

Råd & Rön - tipstråd 2009

Försökte söka efter en gammal tipstråd men hittade den inte? Får bli en ny.

Har du bra tips att dela med dig?

Söker du (enkla/bra) lösningar?

Vi kan väl ta o ge lite härGlad.

Ska inleda själv…

MrsM
0

Återvinning av begagnade hästtäcken!

På en Bregottrunda före jul (jobbar som husdoktor ibland åt korna i traktenGlad) kom jag först till en liten kalvningsförlamad dam som låg illa till i en kall lösdrift. Hon visade alla tecken till att frysa, och visst hade hon undertemp, 36.3. Satte fart på ägaren och den frusna damen hade både rikligt med sänghalm och varm filt på sig när jag åkte därifrån..

Sen kom jag till en dam som hade varit på rymmen och halkat på foderbordet Förvånad. Hon låg så fint nedbäddad i en sjukbox vid ett återbesök dag II med hästtäcke på sig.Den omtänksamma ägarinnan frågade om jag hade några avlagda hästtäcken att avvara, det var så bra till korna när dom var sjuka , hon brukade fråga  "hästfolk" när tillfälle gavs .

Så TIPS - släng inte avlagda täcken!  Skänk dom till någon bregottfabrikör i närheten. Korna uppskattar dom.

/M

MrsM
0

Fråga: Jag håller på att röja på kontoret. Behöver tips på bra sätt att arkivera gamla ex av Ridsport Skäms. Frågar man min familj pekar dom på återvinningshögen, men… På 70-talet sålde Ridsport plastpärmar där man kunde pilla fast tidningarna i läsbart läge. Nu har jag haft större modell arkivboxar men är inte nöjd. Dom pajjar ihop och det är bökigt att leta efter en tidning man söker. Nån som sett nåt modernt pärmsystem? Eller kan man få en årgång inbunden? Kostar skjortan kanske? Mikrofilma/scanna?

Förslag mottages tacksamt.

/M

GamlaSvarten
0

#2 Kolla på lilon.se, de verkar ha det mesta, bland annat stora A 3 -ringpärmar som vi sparar tidningar i på jobbet.

AnnaB
0

#2 Har arkiverat mina ridsporttidningar i pappkartonger från ikea,