Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 557 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-19

Ny vecka igen!

Den har inte börjat så bra, eftersom mamma nu också är inlagd på sjukhuset pga trolig lunginflammation. Jag har också mått bättre, om man säger så…

Helgens kurs har varit jättetrevlig, men jag känner mig lite sliten efter att ha haft svårt att sova ordentligt de sista nätterna, trots bra sängar och trevligt sällskap.

Blir en vända till sjukhuset och lite tidningsjobb idag skulle jag tro. Först på schemat står dock dagens frulle.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

#0 Oj, det låter inget bra, hoppas dina föräldrar kryar på sig!

Här har det snöat i natt och snöar fortfarande lite grann. Det var mer fart i hästarna på väg ut till hagarna idag, var säkert mycket trevligare för fötterna än det knöliga underlaget som varit.

Har en massa saker att fixa med idag att jag nog borde skrivit en lista. Något lär jag säkerligen glömma av skulle jag gissa Skrikandes.

~Jag tror på ödet~

GamlaSvarten
0

19 januari! Midvinter enligt Bondepraktikan. Enligt samma eminenta skrift ska man i dag ha hälften av fodret och två tredjdelar av maten kvar. Ni har väl kollat lador och visthusbodar så att det stämmer?

joyen
0

hästar i hagen, snön faller och stallet är klart… skönt att göra det på mprgonen.
stämmer nog att jag har minst hälften av fodret kvar.. m i frysen börjar sinaObestämd.. tvätt står på mitt schema i dag..

MrsM
0

#0 Låter ju som Legionella el annat hemskt? Dags att kolla varmvattensystemet?

Vanlig måndag här. Full fart. På återskrivande.

M

monsterpony
0

Goder morgon!

Tråkväder igen, men lite minus än så länge i alla fall. Armmusklerna är som spaghetti efter en timmes stakträning i går. Isiga spår och noll fäste… Det var bara att köra en Staffan Larsson så gott det gick… Skrattande

Jobb, jobb, jobb och så lite helgjobb ovanpå det att se fram emot. Tjoho, så kul… Obestämd

Spader-EliN
0

God Förmiddag! här snöar det för fullt.

Måndag betyder sen start i skolan - 12:00

men inga rester från helgen så måste laga till nån mat innan jag åker.. om jag orkar annars blir det väl fil & mackor… Hemma mellan 5-halv 6 och sen iväg till stallet. blir nog ingen ridning idag måndag är lektionsdag för chansen sen blir det hem och bada vovsingen.

Tittut
0

# 4 Legionella var bland det första de kollade, men det kunde tydligen finnas risk att det kunde vara det, även om det inte märktes på blodproven…..

Dyblygiad
0

Menar du att  jag har hela familjen Tittut på jobbet nu eller?

Håller tummarna för att det "enbart" är en vanlig penumoni.

Influensan härjar annars för fullt och många blir riktigt dåliga av den.

Själv har jag inte riktigt frisknat till efter min influnensa som jag hade i mellandagarna. Kroppen är lite segare än vanligt och jag sover mer än vanligt. Har dock orkat tömköra Rosie idag och ridit ut en sväng på Ida. Efter 4e mockade box med tillhörande vattenhinkar o ensilagepåsar så tröt orken och jag åkte hem för mat och vila. Hamnade i badkaret, vilken lycka.

ambo
0

Här har det varit turbulens då min gamle far haft en större stroke o nu står allt o hänger de närmaste dagarna. Samling på sjukan, vi trodde ta adjö..men, de närmaste dagarna kommer utvisa. Han är ju 88 nyss fyllda men, stark och med livsglädjen kvar så..han har rest sig på 9 förut. Fast jag är lite pessimistisk nu, han vill ju inte vakna än..och vaknar han så blir det med förlamningar. Tungt. Man är då aldrig beredd.

Så nu är det fram och tillbaks och redo för utryck med bil.

Akerberg
0

God Kväll

Jobbat som vanligt, sen var jag hos Snörpa en tur. Snöat har det gjort i natt, var vrålhalt i skogen =S På ett ställe fick jag hoppa av o gå jämte för att se om hon halkade mindre (svar nej…).  Jag halkade omkull o landande under hästen =S Tur att hon stannade o tittade på mig "sa" vad 17 pysslar du med?! Gullehästen!
Pigg och glad var hon idag, ingen träningsvärk eller annat efter lördagens hoppning. Skönt!  Får se om jag hinner rida något mer i veckan =S Har fått en massa extra jobb som lär ta hela dagarna =S Sen är det ju mörkt…

RC71
0

Jobbigt för er med sjuka anhöriga.Rynkar på näsan Kommer att tänka på ordspråket " En frisk har många önskningar, en sjuk har bara en önskan"

Kallt och ruggigt att jobba i dag. Väldigt blöt snö vräkte ner runt 16.30, så hästarna fick komma in tidigare. För övrigt en vanlig måndag..

Godkväll från

Lotta Glad

MrsM
0

Har idag funnit på en ny irritations-företeelse. Det kallas MIGRERA och innebär att när man kommer till jobbet på måndagmorgonen ligger det en käck lapp på tangentbordet som talar om att min dator nu är ansluten till Länsstyrelsernas gemensamma IT-tjänst. Och för varje grej man skulle komma åt  måste man följa instruktioner i x antal steg, skriva kodord mm .. så TRÖTT man blir. Döpte raskt om det hela till att MIGRÄNA. Skrikandes. Dessutom har vi nytt tidredovisnings-, bokförings- och diarieföringssystem fr 1.1. Antar att den som fixade till allt på samma gång inte förstått att kraniet begränsar den mänskliga hjärnans storlek och att det inte finns externa hårddiskar för sånt.

/M

Tittut
0

# 8 Nja, mamma har inte behövt IVA och hoppas inte hon hamnar där, men hon kan vinka till pappa från sitt rum.

# 9 Jag önskar verkligen lycka till. Efter allt med min pappa så är jag väldigt väl medveten hur jobbigt det är.

ambo
0

Tack alla! för stödet.