God morgon 2009-01-20
Uppe med tuppen idag, eller sambon det är bara att välja. Ska åka iväg på morgonfodring alldeles strax. Skönt att komma upp tidigt, även fast jag är halvdöd.. mutter mummel. ska ordna allting i stallet nu på morgonen så behöver jag bara fodra ikväll. Slutar jobba 20:00 så är inte i stallet förrän 21:15 då är det ganska skönt att bara kasta åt dem mat !
Ska jobba 12:30 - 20:00.. :)
Enjoy your Tuesday !
Rolf-Göran slog iaf Zlatan !

God morgon!
Här har det kommit tillräckligt mycket snö för att vara vitt och trevligt, men den smälter redan. Nåja, inget väder som distraherar en från att vilja jobba i all fall. Almanackan är helt obokad idag (!) så det finns vissa chanser att få lite gjort, men jag har en exjobbare att handleda också, så lite tid ska jag väl ägna henne också…
Ha det!
Här är det sjukhuset och pray for my father. Han kommer inte att klara det säger mina onda magvibbar. rörigt på alla plan.allt man inte sa i tid osv.
fy att bli gammal! vi ska alla dit..jag tror och hoppas att man ses igen i nästa dimension.
Lite filosofisk idag
# 2 Jag håller tummarna för er. Min bror sa det motsatta när jag var som mest orolig för pappa. Det var inte dags för honom än, så vi kunde vara lugna.
Här är det också snö och tö, men ingen sol.
Ha en bra tisdag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vi ringde o ringde o ringde för RGB på Jerringpriset, men inte hjälpte det…ibland undrar jag i denna sport…Vi ska ha de näst el 3e flest utövare av ALLA sporter i Sverige, men inte tusan syns det i sådana här lägen…Var är alla?? Vi måste sticka ut hakan om vi någon gång ska kunna KRÄVA mer TV tid t ex för våra licenspengar!!! har drivit kampanj för det. Börjad d att jag blev heligt förb när RyttarVM fick 7 h sändning nattetid! Och fotbollsVM sådär en månad TV tid. Vad är det rimliga??? En massa tjejer som inte kräver sin rätt mot fotboll o hockry killar/o deras farsor på ledande positioner. blir riktigt arg på detta, men som sagt var var ni när det gällde att ringa för Roffe?

Go förmiddag!
Här snöar det och har snöat lite inatt också. Kanske blir det lite bra ridunderlag trots allt. Borde inte sitta här inne utan ge mig ut och städa lite i stallet.
Ska köra ett par maskiner tvätt också, allt har blivit liggande på plats nu när jag varit sjuk så det är lita att städa upp om man säger så.
#2 Hoppas det går bra för din pappa Ambo, håller tummarna!
~Jag tror på ödet~

Snorhalt på alla övägar och sanden lyser med sin frånvaro. +3 grader ute och jag kör mina tidningar som alltid på tisdagar. Måste jobba extra nu när min telefonräkning efter gårdagens röstande på RGB kommer bli katastrofal. Jag o maken ringde hela tiden = över 100 röstningar.
Efter att trillbringat två nätter hos föräldrarna, pga pajad pelletsbrännare, är det skönt att vara hemma igen. Köpt foder idag o fyndade regn-ridtäcke av bra märke för blotta 150 kr…mkt nöjd :)

Blev en lång dag i dag. Fick agera klinikhovslagare på eftermiddagen när ordinarie hade sjukt barn. Lite märkligt är det hur tafatta en del veterinäret är när det gäller hovar…
Blötsnö har vräkt ner, så nu är det skapligt halt på vägarna. 
Fortfarande träningsvärk kvar efter helgens skidåkning. Tänkte ett tag ploga stallplanen och vägen ut, men tycker att snön är så blöt att den kanske inte ens stannar kvar.
Måste försöka städa ut julen helt eftersom mina arbetskamrater kommer hem på torsdag.

Det har snöat rätt så ihärdigt idag, blöt snö som är tung att flytta omkring på. Har skottat gångar in till husen, samt framför stalldörrar mm. Sedan får traktorn göra resten imorgon.
Mia avskyr att bli blöt, trots täcke propsade hon ganska tidigt på att få komma in. Delight är nog däremot mera tjockhudad.. Men vem kan stå emot en söt connemarafrökens önskemål? Inte jag; dom fick gå in så snart stalletvården var klar.
Nu väntar en hundpromenad, ikväll med fem vovvar. Cecilia och Cirre är hemma
.
Tjingeling!