Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettavel
Läst 1304 ggr
AnnaB
0

Tvillingpar?

Satt och sorterade gamla ridsporttidningar, och hamnade på en artikel som handlade om ett halvblod som fått tvillingar, som båda överlevde vilket ju inte är så vanligt bara det.

Så slänger nu ut frågan fritt; nån som vet om det finns några tvillingpar bland connemarorna…… kul om någon ville berätta om dem i så fall!

RC71
0

Vet att det föddes tvillingar på Önnarp för en massa år sedan. Kanske någon som kommer ihåg mer? Tror det var på 80-talet.

Akerberg
0

Vet att det finns ett par som heter Philip och Philippa, har haft bild på båda på Aramennoc, men nu är det nog bara den på Philippa kvar (det hände en liten olycka för några årsedan, råkade radera mer än halva bildgalleriet)

Akerberg
0

Är de här tvillingar?

Jimmy II  

Född 1988 

Valack 

u: Timjan RC 503  

Prince Charlie Bild Finns  

Född 1988 

Valack 

u: Timjan RC 503

(e Holiday Prince)

AKWIK
0

Längst ner på denna sida http://www.liselottesruss.se/Monaghanstown.htm är bild på ett tvillingpar.

Min Windys farmor är tvilling, Sister of Regan. Har jag förstås redan berättat. GeneradGlad

Clancy
0

#1 Var det inte Bonnie och Clyde ? Har ett svagt minne att det finns en artikel om dem i något gammalt connemaranytt Fundersam

RC70
0

Philip o Philippa var undan Clonkeehan Tigris efter Finney Master föddes som tvillingpar. vet att Philip dog tidigare än Philippa men inte pga tvillingskapet:)

kan ju höra med JF när jag åker ner?!

RC71
0

#5 Jodå,så hette dom. Var på bild i tidningen "Vår ponny" har jag för mej.

colleen
0

Ni som var på Irland (var det förra året?) såg inte ni tvillingar på ett av stuterierna ni besökte?

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Vi har en tvillingconnemara hos oss. Historien är den att ägaren som de hyr ponnyn av, en kvinna som har ridläger/uthyrning på Färingsö många vet vem hon är..Maja är där på ridläger varje sommar..hursomhelst, det föddes tvillingar. Den ena dog direkt. Den andra hade helt vanställda framben pga hopklämning. Veterinärn tyckte den skulle tas bort också. men, ägarinnans kompis var läkare alltså ej vet men kom med förslaget att hon kunde gipsa benen på försök. Sagt o gjort, gips på och sen rätades benen ut..och han är nu 16 år tror jag, rätt liten antagligen pga tvillingskapet men pigg! bakbenen skruvar han ut lite lattjo och man ser ärren på frambenen än men, som sagt han verkar ha klarat av allt väl. Och han heter Wonder Boy Skrattande kallas Boyen. maja och tjejen som hyr är kompisar o brukar rida ut ihop. Maja hörde storyn på senaste ridlägret!

AKWIK
0

#8 Jodå, det är dem det är kort på i min länk i #4.

colleen
0

#10 Hmm, hade nog inte riktigt vaknat imorse. Eller så var det så att jag glömt sätta i linserna… Skrattande

~Jag tror på ödet~

Mixie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Boyen från Karlshem? :) Ligger inte det på Ekerö :S

//Mickan

MajaG
0

jo … Bojen är skimmel :)

RC70
0

Föddes tvillingföl på Önnarps förra sommaren, det ena fölet föddes dött och det andra fölet vägde 14kg vid födseln. idag mår han bra.

Mixie
0

#13 Ja men bilden är från karlshem, det är Indianen tror ja han hette.

//Mickan

agnetha87
0

http://web.telia.com/~u66302257/hast.html

Där har ni en bild på Philippa som var tvillingsyster till Philip. De som hade henne miste henne på grund av hon var halt en längre tid och därför finns inte längre kvar på denna jord.

Wichita
0

#5 Det stämmer att det föddes tvillingar på Önnarp 1987 och de heter Bonnie och Clyde, Bonnie är mormor till min Mara Önnarps Non Stop.

[Tjiwi]
0

Är inne och gästspelar lite på "er" sida och kan berätta att min russhingst, gamla GRUS 363 är pappa till tvillingar. Mamma var ett litet halvblodssto och ägaren(hingsthållare) Leif Segorp skulle göra en ponny till barnen….stofölet dog i fölningen och hingsten som döptes till Småsten(!!)bröt tyvärr benet som tvååring i hagen, hade varit jättekul att se vad det blivit annars.