Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 2674 ggr
[AlphLauren]
0

WOW gammal sadel

Jag har en gammal kieffersadel ute på annons och på skoj mailade jag kieffer i tyskland om sadelns reg.nummer för att se om dom kunde säga hur gammal den var och om den går att värma om bommen på då detta är något jag inte vet och folk har mailat och frågat.

Fick svar idag att sadeln är gjord 1990 och den bör gå att värma om bommen på men hon ville jag skulle skicka bilder på sadeln så hon kunde se vilken model det var för att vara helt säker.

Men jag fick en mindre chock. Sadeln är alltså 19 år gammal! Visst, den behöver stoppas om men i övrigt är det inte en skråma på den!

Den är i sjukt bra skick! Jag hade tippat 10 år och välvårdad liksom… ehh…..

Nu blev jag lite sådär,,, separationsångest nästan. Nästan så den är mer värd för mig att stoppa om och bredda så den passar hästen än vad den är värd i pengar om jag säljer den Glad

Vet inte vad jag vill med det här inlägget men.. något i stil med vilken kvalitet det är på märkessaker om man sköter om dom!!

[AlphLauren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på den

Dyblygiad
0

Visst är det trevligt med välbervarade inridna sadlar. Jag har en av de första Hubertus Flexline sadlarna. Jag köpte den begagnad -92 och då var den några år på nacken. Rider i den fortfarande och den är så skööööön.

11. Vilken häst fick inte SCS avelspris 1987?

1 Finney Master

X Dame Grainne

2 Kinvara Peggy

RC71
0

Välskötta sadlar av bra kvalitet håller hur länge som helst. Min County dressyrsadel är nu 16 år och hur fin som helst. Det enda jag gjort är att byta stroppar en gång, då ett hål hade gått sönder.

#2 Har också en mkt gammal H. Flexline Glad använder den som första sadel på unghästarna. Jag hade sorg för ett antal år sedan när min tvåfärgade Leva sadel råkade ut för en olycka med knäckt bom som följd Rynkar på näsan Eldade upp den på Majbrasan…Den köpte jag med begagnad med min första connemara 1984. Den var i behov av omstoppning men för övrigt prickfri Glad

AnnaB
0

Har en Frank baines hoppsadel som också är i 20 årsåldern vid det här laget, den är jättefin inga slitna sömmar el. nött färg än gång!

Denna kommentar har tagits bort.