God morgon 2009-01-24
Ingen morgontråd?
Här är det regnar. Jippie!!! Eller inte. Tänk om vädret kunde bestämma sig någon gång.
Hoppas allt regnar bort så det inte blir isgata överallt nu.
~Jag tror på ödet~
snöblask! ska rida kompisens P.R.E eller stor-Ambo de är ju lite lika (andalusian type haha!)
håller på med min följetong att försöka betala Pat Lyne för boken. Det är INTE lätt. Nu kom jag på att via forex bank sända pengar till england..det är typ omöjligt via banken. de ska ha mystiska siffror som vare sig pat el jag kann greja. samt 200 spänn x i utlandsbetalning..det där med EU släng EU i väggen
pat säger "leave the bank" nu..haha
men, forex bank verkar kunna fixa allt via en smart manöver som de tillhandahåller. pengar sänds till ställe nära pat, hon går dit, rabblar en kod och får ut cash.
ja, det här var kanske "Intresseklubben antecknar" som mina barn säger när jag ska berätta nåt ointressant..
åker inte till sjukhuset idag, min bror ska dit och jag har varit där varje dag hela veckan..ska koppla av i stallet lite istället 

God förmiddag, här var inte många vakna, ni är väl på de andra trådarna förstås….
Blev en kort ridtur i duggregnet i morse, nu väntar jag på spekulanter på gamla selar, hoppas de vill ha alltihop så jag blir av med bråten…
Ha en bra dag alla…

God förmiddag!
Hade en midre mysig joggingrunda med snålblåst och isigt snöblask… 
På dagens planering står lite jobb och så ska jag försöka hinna ner en vända på stan också.
Ha det! 

God förmiddag!
Regnas småspik här . Började så fint med stora härliga snöflingor, men tyvärr var dom snart utbytta till regn
Blåser gör det som 17 också. Hästarna är fortfarande inne i väntan på ngt bättre väder.
Jag ska inventera och baka lite mellen turerna till shettisarna.
Tjing!
Lotta
Godmorgon
#4 Hjördis och kompisarna Vera & Bodil hälsar särskilt att dom uppskattar dina försök till förkovring i shetlandsskötar-branschen och hoppas du inte har glömt att en riktig shetland vill ha en morot i bonus per dag. Vid utfodring av minishetlands rekommenderar dom träskor med stålhätta. (Funkar även bra till ilskna dvärghönstuppar, Ms tillägg).

snöstorm och det bara vräker ner snö!!! sambon är på skyddsjakt m foxterriern, grävlingar under ett hus.. hästarna har race i hagen, det var en "lite" yvig föltjej som jag skulle ta ut i hagen i morse:S
var hon vänner på mat i går kväll samt tittade på en hane som deras tik ska paras m.
som avslutning på kvällen spelade vi risk, ni som spelat vet att det är mycke hugga i ryggen, strategi och fightingspirit i detta spel så det var skönt att vid 02.30 i natt gå hem med segern:D
var tungt att kliva upp i morse m nu är stallet klart för i dag får dom gå in tidigt pållarna. nu ska jag mysa i sängen m mastiffen och titta på tv tills jaktgänget kommer hem..hoppas det går bra och utan bett i nosen..

Grattis till segern.

#6 Grattis! Bra gjort.
Mysa med mastiff låter trevligt en dag som denna. 
VÄDER! Huuuuuu
Hade tänkt trotsa min inbitna skräck för att visa mig i baddräkt på offentlig plats och släpa med barnen till badhuset men blev räddad av att simhallen är stängd idag pga tävlingar.
Ska se om vi gör ett nytt försök imorgon. Förövrigt väntar städ och tvätt i vanlig ordning. Min evige Särimner….

#7 #8 tack så mycket, alltid lika sköna att vinna, det var sura gubbar i går, tror dom kan vinna en strid bara för dom gjort lumpen, haha
å ja, riktigt mysigt att ha engelk mastiff i sängen, skulle behövas en till 90 cm säng till, haha
har på en lite stund fått närmare en dm snö… hej vinterland
Fick ge mig av hastigt i morse till en av mina hästar som är i väg på lite träning - hade blivit sjuk. Nu behandlad och läget verkar under kontroll. Blir så orolig när jag inte riktigt kan ha uppsikt själv, men får hoppas att det ordnar sig. Här är också riktigt otäckt väder - snöslask och pinande blåst, jättehalt på vägarna. Tack och lov blir dagarna längre och längre - och våren kommer allt närmare.

Väderläget är detsamma här som hos joyen. Stona står med rumpan mot vinden borta vid traktorgaragets gavel. Mia och Delight är SÅ goda vänner. Roligt att betakta!! Tidig ingång idag!
#6 Grattis! (Stackars Gösta!!
)
Finns rätt mycket att stå i inomhus också. Kan behövas en inomhusdag emellanåt.
Håller bl.a. på att mäta upp kök, hall, våtutrymme inför rust. Kommer att bli tämligen provisoriskt boende under en tid här framöver, men det är nog värt det besväret!

#11 Ojdå! Hoppas att faran är över nu.

#5 Här blir inga morötter! En mini, modell xxs rymde när jag skulle ta in dom nu i kväll . Som tur är går vägen till en shettis hjärta via magen….
Lite luzernpellets, sen var krypet infångat! 
Bara tre dagar kvar. Sen går jag av mitt skift! 
#14 Det har inte slagit dej att dom där krypen som i vild hunger nu biter dej i fötterna och rymmer kanske lider av akut morotsbrist
?
Hälsn Hjördis Fan Club

#15 Dom får annat att tugga på. Och jag skulle aldrig drömma om att ta denna anställning utan att ha stålhättestövlar som obligatorisk utrustning! 
Blåsigt och snöhagl på förmiddagen i Roslagen!
Hästarna fick äta hela frukosten inne.
Intresseklubben finns här! Idag börjar min tonårsson bli frisk. Hur vet jag det? Jo han skriker att jag ska stänga dörren till hans rum när jag kommer hem. 
#6 Du verkar vara en sann tävlingsmänniska.
Grattis!
Ah! Bullemor is back! Passar på att fråga om du hittat några trikiner i vildsvinsköttet på sistone. Fick nämligen vildsvinskotletter med mig hem från stallägaren som jag tänkte laga söndagsmiddag av i morgon. Detta kött ska vara testat så det är väl ingen risk egentligen, men ämnet är lite intressant ändå.
# 13 Hoppas jag med. Såg bättre ut i går kväll. I bland blir man fundersam över hur saker och ting fungerar . De är jättenoga med täcken, benlindor, mantrimmning, ridningen m.m - men har låtit hästen gå ute i detta busväder med 39,5 i feber i två dagar! Han hade fått ont i magen på köpet, då han nästan slutat äta. Nu förstår de nog bättre i fortsättningen
.

#18 Men stackars häst. Skönt att det verkar gå åt rätt håll i alla fall.