Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 833 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 25 januari 2009

God söndagsmorgon!

Här är det några plusgrader och vindstilla. Misstänker att man kommer få vada fram när snön nu smälter igen.

Sitter och väntar på att morgontidningen ska komma. Den brukar vara tjock och bra på söndagar. Idag hade jag tänkt hålla mig ifrån stallet på förmiddagen. Det blir så lätt att jag ändå blir kvar till kvällen om jag åker ut tidigt.  Kanske stallägarna vill ha stallet för sig själva någon gång.  Skäms

Hoppas ni alla får en fin dag idag.

Smile-
0

Livsfarlig promenad till stallet i morse - rena glansisenFörvånad. Någon trevlig morgontidning kan vi inte få här på landet, där posten kör ut tidningar. I dag får det nog bli lite vila, efter gårdagens stress. Hoppas på att "sjuklingen" fortsätter att piggna till så jag slipper akututryckningar i dag.

Både hästarna och jag är nu trötta på is och halka - unghästarna är som små krutpaket, pga att dom knappt kan röra sig i hagarna.

Hoppas på lite bättre väder!! Ha en bra dag!

Tittut
0

Klockan är mycket, järnet till stallet!

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ELS
0

God morgon!

Grått ute men milt!

Här regnade det större delen av gårdagen så att isen nästan  helt har försvunnit och underlaget i hagarna har börjat mjukna igen.  (Det är nog bara för att jag i förrgår gav upp och skodde Lillan som blev mer och mer ömfotad på det hemska underlaget ) Nu hoppas jag att det blir milt ända fram till våren. Glad

I dag ska jag åka och titta på en Shettis som är till salu. Den bor här i närheten och det är min kompis i Värmland som är spekulant. Jag har fått i upprag att ta en första titt.

Hm, Hur ser man förresten om en Shetlandsponny är fin. Obestämd  Några tips?

Annette
0

#3. Vi har en webstambok där man kan hitta resultat från utställningar och avelsvärderingar http://www.shetlandsponny.se/stambok/

Du borde köpa en till dig själv också ;)

RC71
0

#3 Stackars Lillan Rynkar på näsan

Agående shettis så står jag här med en hel flock. Bara att komma och välja o vraka! Ägaren kommer inte hem än på ett par dagar….Cool Ring när du är i Västerås så sätter jag på kaffetFlört

RC71
0

Livsfarligt halt ute! Nu regnar det dessutom på isen Rynkar på näsan

Var uppe med tuppen så alla stall är mockade och klara. Har nyss satt en deg på jäsning.

Ha en skön södag alla!

God förmiddag från

Lotta Glad

Dyblygiad
0

Har precis avnjutit brunchen med nybakade scones. Det får jag varje söndag av maken när jag kommer hem från stallet. Har både morgon o lunch och passar då på att rida och fixa allt klart. Tyvärr så har de andra i stallet dressyrträning 8.30-12.45 så vill man rida i ridhuset så är det 7.30 som gäller. Iag hade vi inget val då det är ren isgata på vägarna och mina hästar är som vanligt barfota.

Igår red jag lektion för Mia Logård på en mkt högdräktig Ida, 15 min effektiv ridning barbacka lyckades vi prestera. Kul hade både jag o hästen!

joyen
0

hallå!

snön vräker ner fortfarande, har säkert en halvmeter… och traktorn är trasig och land rovern :( muntert värre så jag har skottat mig ut i dag och gjort det möjligt för hovis att ta sig hit på morgonen.

råkade ut för en liten olycka i går.. det var sååå halt på trappen till altanen och min sambo gick ut först och slog på arslet så in i norden och jag mitt pucko skrattade åt honom… men vissa straffar gud direkt och vips så låg jag på samma ställe fast jag var så försiktig och visse att det var halt. kan i dag inte lyfta min vänstra arm och har svårt att ta djupa andetag, landade på revbenen.. varför skulle jag vara skadeglad??? han fick roligt åt mig i alla fall Flört.. en tur till hc i morgon om jag inte är bättre.. kram och dagens visdomsord lyder: skratta inte åt den som ligger!!!

colleen
0

Här är det också mycket is överallt. Hoppas på mildväder ett par dagar till så all is försvinner, annars blir det komplett livsfarligt.

Hade tänkt rida en sväng, men det känns som att be om skador på både mig och hästarna, så de får väl ha lite vintervila till. Suck. Jag vill ha ett ridhus.

~Jag tror på ödet~

ELS
0

#5 Tack för erbjudandet. Är det så många så att ägaren inte märker ett litet svinn då hon kommer hem? Glad Skämt åsido kanske har du (eller snarare ägaren förstås ) någon bra barnponny till salu? Skall vara snäll och trygg. Inriden och inkörd. Sto eller valack. Den kommer garanterat att få ett livslångt bra hemGlad hos min kompis i Värmland. Ja förresten känner du ju henne lite  ( Grytåsa Kamomills matte )

Kanske någon annan som har en sådan salu-shetlandsponny? Det verkar faktiskt inte vara helt lätt att få tag på utbildade shetlandsponnyer. De säljs snabbt verkar det som. Konstig tycker jag .Det som finns så många shettisarObestämd

Nu ska jag snart ge mig iväg. Kameran är laddad.

RC71
0

#10 Japp det finns! Glad Några kanontrevliga lite äldre körda o ridna ston. Perfekta förstaponnyer. Snälla i all hantering och varken bits eller sparkas Flört

Hälsa Kamomills matte från mej! Glad

Annette
0

#10. Monika på Rosenhaga har just ett sådant sto till salu på sin hemsida. Med superstam dessutom! Lika bra att köpa ett välstammat sto direkt, förr eller senare brukar man ändå hamna i avelsträsket ;)

RC71
0

#12  Ja, ibland kan det vara säkrare att inhandla en valack…Skrattande

colleen
0

#13 Våran första mara var en valack… Han har på något mystiskt sätt förökat sig till 8 stycken Skrattande

~Jag tror på ödet~

Annette
0

#13. Jag har en valack också, som fyller avelssyftet på sitt eget lilla vis. Han är lekfarbror till hingstfölet. Hmm, åringen heter det väl nu ;)

RC71
0

#14 Skrattande Det är ett mirakel!

monsterpony
0

God kväll alla. Dagens undervisning är avklarad. Ska bara konstruera en hemuppgift också, men det får bli i morgon. Nu ska jag hem och dammsuga.

colleen
0

#16 Haha, ja. De lär yngla av sig ytterligare. Skrattande

Tror att det finns många fler uppfödare som också börjat med en valack. Men då vet man att det är rätt ras man håller på med!

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#18 Ja, precis. Otroligt produktiva! Glad

Akerberg
0

God kväll. Slö dag idag, grått o trist väder. Varit i stugan sen igår (oj vad mycket det är att läsa igen här!). Inte gjort något alls idag, gick en liten sväng på förmiddagen, det är allt. Om inte middagsmatlagning räknas som sysselsättning =)

MadickenII
0

Gokväll!

Lugn dag, åkte ut till gården och hämtade katten som inte ville följa med igår. Det ville hon inte nu heller,men var så illa tvungen. Kan få exet att agera kattvakt, men nu slipper både han och katten….

Ska skriva klart en rest denna vecka, och utöver det så vet jag inte vad veckan kan erbjuda. Har hela dagarna för mig själv i lägenheten, så jag borde få lite gjort på pluggsidan.

Var ute och svirade igår, så idag blir det tidigt i säng. Skönt!

Sassenach
0

God kväll!

Kan inte låta bli att lägga mig i "valack -föröknings debatten". Kråkan försökte verkligen göra sitt bästa igår, men Bill ville inte bli betäckt.

Ingår inte det i grundkursen för hästarna vid kastrering att någon talar om för dem att det inte är någon idé att ens försöka efter "ingreppet"?OskyldigSkrattande

Nu skall jag hem och diska tror jag, skiter i att jobba mer idag!

Carduus
0

Godkväll!

Vi har köpt husSkrattande. Skrev kontrakt i går, inflyttning 1-a april, ska bli riktigt roligt att flytta från 60 till 160 kvm. Firade med lite champagne i går så varit lite seg i dag men det fick det vara värt!

I Fredags fick Carduus löshoppa lite igen, lite lätt upphöjda bommar bara och det gick bra. Han blir fort trött och svettig i sin tjocka päls så det får bli korta pass. Grabbarna har inte lekt så mkt nu under vintern så kondisen är väl lite sisådärGlad.

Hoppas kunna somna tidigt i kväll så arbetsveckan klaras av.

Ha det bra alla!

ambo
0

sent inlägg..rörig dag på sjukan, stallet både tidigt och sent ikväll mm. Jag går runt med broddar nu i stallet mkt bra! Igår skulle jag ta in en kompisfamiljs ponny, jag gled baklänges mot gödselstacken typ kalleankavarning..fick be en i stallet ta in, jag hade aldrig klarat det..

#23 grattis!

Tittut
0

# 23 Lycka till!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

#23 Men vad roligt, grattis! Det är ju nu det ska "fyndas" på husmarknaden sägs det. Glad

walsan
0

Grattis Carduus till hus! Det var inte lite skillnad på yta!

#24 Just det där med gödselramper har vi också problem med. Satte massa små takpappslappar som halkskydd på brädorna, men ibland är det översnöat och överisat.

Tyvärr en plusgrad här, men det ska bli kallare. Hoppas att det fortsätter tat snöa lite torrare.

Carduus
0

#24-27 Tack!

Bullemor
0

ELS, hur gick det med Shettis-shopingen????Glad