Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 824 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-26

Morrn!

Har ni lika fint väder som vi har? Duggregn och halt som attans. Riktigt uschväder.

Frukost här närmast innan plikterna kallar.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Godmorgon!

Inget vidare väder här heller men trotsade regnet och gick min morgonpromenad iallafall och det var trots allt skönt.

Ska nog baka muffins i kväll så jag kan bjuda arbetskamraterna på "köpahusbulle" i morgon. De förväntar sig nog det i dag, men i går var jag inte i form för bakning. Det hittas på alla möjliga anledningar för att bjuda på fikabröd här, besikningsbulle, djurgårdsbulle och köpahusbulle är bara några goda anledningarSkrattande.

Ha det bra alla!

ambo
0

gud vilket väder. Ska jaga "Hö-Bosse" vi ska köpa eget hö 5 pers, tjänar 400 kr p månad på det! Om jag får tag på karln förstås..

annars är det sjukan, nu måste min terrierådra fram, han plågas av tungandning o måste få hjälp. Om man inte säger till högt så kan de låta folk ligga o plågas tyvärr. Snälla i övrigt men, det är ju inte deras pappa det handlar om..

har de sista alléerna att åka till också..får se om det blir i morrn istället, måste ju va klar den här veckan me det

Handla mat också, behövs en del bullar idag här också känner jag

Bullemor
0

IS! Jag avskyr denna is!!Skrikandes  Man tvingas upp i terräng och ner i diken för att överhuvudtaget kunna ta sig fram här idag. Hundpromenaden blev, trots broddar, en bambi på is upplevelse innan man lyckades ta sig upp i skogen. Huvva!

Ska snart halka iväg till jobbet, men först stärka mig med yttligare en kopp kaffe. Mmmm bullar vore gott…Flört

colleen
0

God morgon! (Eller förmiddag…)

Här är rena isgatan ute. Hästarna trippade fram vid utsläpp imorse, men det betyder ju att de är kloka, jag har iofs inte trott något annat. Ser fem stycken från mitt fönster här och det är luuuugnt i hagarna nu när det är så halt. Jag hoppas verkligen att våren kommer snart.

Har en hel del att göra idag, så ska väl snart börja ta tag i allt.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

Samma väder som hos övriga Rynkar på näsan Jag vaknade febrig och med "allmänna" influensasymtom". Tyckte jag klarat mej så bra ,men tydligen inte…Köpte en stor flaska KanJang häromdagen, men trots mild överdosering sitter jag nu här. Rynkar på näsan Falsk marknadsföring!

Godmorgon från

Lotta

MadickenII
0

Godda!

Samma väder och väglag här i Norrtälje. Halkade iväg till ICA imorse för att hämta ut mina gratisbullar och kaffepaket. Exet hörde sedan av sig och ville bli bjuden på lunch, så jag fick inhandla ingredienser till en Ceasar-sallad också. Trevligt med lunchsällskap dock!

Nu är det TV som gäller en stund till, sedan plugg.

Halka inte och slå er!

MrsM
0

På sjuklistan idag oxå.Mina allmänna influensasymtom har övergått till dunderförkylning som inte passar sig i möblerade rum bland andra människor. Ska passa på att göra några stillsamma pappersjobb här idag.

#5 Ursäkta Lotta om det kanske överförts webwise?Skäms Du bör kanske se över ditt virusskydd till datorn?Skrattande

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var ingen god morgon idag heller.

I morse gick min 91 åriga mormor bort. Känns som om livet jävlas lite med mig just nu. Var på väg till jobbet, men det blev till att vända…

2009 har inte börjat som mitt år.

Tittut
0

# 8 Nej, inte det också!

Jag beklagar sorgen Johanna, och önskar att kommer att vända för dig nu.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Dyblygiad
0

Usch vilken start jag fick på dagen. Tjejerna gick ut för att mata kaninerna och släppte då ut alla 4 hundarna på tomten. Ena daghunden fick då syn på 2 andra hundar som gick på promenad längs vägen, han benglade upp grinden och hoppade på den ena stackars lilla Salukin. Den hade ingen chans mot Melkers 50 kg…….

Fick raskt på mig kläder och åkte hem till hundägaren (som hade fullt upp att få tag på den andra hunden som smet iväg i villvallan) lämnade telefonnummer och bad dem återkomma när de varit hos veterinär, självklart kommer vi att betala  självrisken (hoppas bara att hunden klarar sig utan större men och att den är försäkrad)

KOm sen upp till stallet och upptäckte att ingan av hästarna hade ätit upp sin kvällsmat ej heller frukosten. Inget synligt el nosbart fel på ensilaget men vi kasserade hela den nyöppnade balen och öppnade upp en ny som de hungrigt åt av. Detta är nu 5e balen som de ratar. Tur i oturen så hade jag halmat på med ny fin halm som innehåller mkt grönt igår kväll. När jag åkte så stod alla och åt från vad jag trodde var ensilaget men det måste varit halmen Skrikandes

Isigt o regning ute så jag knappt fick ut stona i hagen, än mindre går det att rida iväg. Måste först bära upp dem till ridhuset. Sitter nu och väntar på att hundägaren ska höra av sig.Rynkar på näsan

monsterpony
0

#8 Jag beklagar verkligen. Livet är verkligen inte snällt mot dig just nu. Det är orättvist när somliga får allt elände på en gång. Rynkar på näsan

ambo
0

Hö 4 ton bokat hos "Hö-Bosse" han kommer från Gävle! Nån som känner till han? Ja han levererar till flera stall här på Lovö. Har nu sagt att vi är jäkligt kräsna käringar så han ger oss så fint hö som möjligt..haha

#8 nä! ibland kan man känna sig otursförföljd. usch. jag är lite där jag med.

Carduus
0

#8 Beklagar, 91 år är ändå en beundransvärd ålder även om det förståss inte känns som någon tröst just nu.

RC70
0

Tack !

..för att vända oturen så gick jag o köpte mig en fölgrimma idag !

RC71
0

#8 En olycka kommer sällan ensam sägs det, och ibland är det verkligen så. Beklagar. Rynkar på näsan

#10 kloka hästar som inte äter när ngt är fel på maten!

Lille
0

Här i Södra delarna har vi helt odramatiskt väder o ingen ishalka för tillfället. Jag lider med er som halkar omkring vet hur bökigt det är!! Just nu perfekta grusvägar med svikt, lämpligt för travpass. Dock är det alldeles för mjukt för att rida på trädorna då trampar man sönder. Snösulorna som jag gladeligen la på 3 hästar har vi inte haft mycket användning för…300kr/st (900kr tot) sa hovslagaren, jag trodde han skämtade!!? Skulle vara bra kvalité som man kunde lägga om fleraggr - ja det får vi verkl hoppas..Någon annan som lagt på sulor o betalat så mkt?

RC71
0

#16 Skönt att ha bra ridunderlag på grusvägarna. Här är som sagt is med vatten på-livsfarligt! Rynkar på näsan Dom sulor jag skor med tar jag 100kr paret för av mina kunder. Dom är hos flertalet inne på fjärde säsongen nu. Så det finns billigare alternativ som håller mkt bra.

colleen
0

#16 Vi fick nya sulor i år, de var gratis…. Men har haft våra sulor i typ 7-8 år eller nåt. Våra hästar har inte slitit på de =)

~Jag tror på ödet~

Smile-
0

#8 Har en vän som påstår att + och - i livet alltid går jämt upp. Då måste du ha en hel del positivt att vänta framöver….

#10 I bland undrar man verkligen hur många problem man skall orka lösa på en gång. Hoppas både hästar, hundar och du själv får ett bättre slut på dagen!

Här har varit en jämngrå, slirig och trist måndag. Mina nyblivna tvåårsston var väldigt billiga i dag - stallmodiga, kaxiga "fjortisar" - flirtar med alla och totalt självupptagna.. Studsar jämnfota framåt och uppåt..Blä.. Måtte underlaget snart bli mer "springvänligt".

Maria-Kavat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Isgata här oxå! Surt-bara att vänta på bättre väder. Apropå kloka hästar; vi har en blandad flock med hästar och när jag lunchar dem kommer nästan alla i full galopp över den istäckta hagen, alla utom mina två connemaror…det säger mig att de har mer innanför pannbenet än de andra Flört

Akerberg
0

God Kväll,  lång jobbdag idag, och sen hem o slänga i sig lite yoghurt på i princip stående fot o sen vidare till stallet. Plockade upp ägaren + barn på vägen. Försökte rida i grannens kohage (vi får det nu på vintern) men det fick inte, stenhårt under, men halt o blött uppepå. Så jag och Malin (ägarens dotter) red ut en sväng istället. Ingen rolig runda direkt, skritt på asfaltsvägen var vad vi åstadkom i princip =S Hade tänkte rida runt fd sandvägarna, men efter en närmre titt på underlaget så lät vi bli…  Isgata! Tog nästa väg istället, en liten körväg som slutar mitt i skogen. Fick dock vända tidigare än jag tänkte för det var så mörkt, bättre att se isfläckarna iaf…