God morgon 2009-01-27
Datorn har återställt sig själv efter gårdagens hieroglyfer, vilken tur!
Kurs på SLU idag och imorgon. Mycket intressant på schemat idag!
Hoppas ni får en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Fortfarande iskana överallt. Suck, hoppas på mildväder så allt försvinner nu och sen tycker jag att det kan bli vår!!!
Fixa stallet, och packa lite inför sälen är vad jag tänkt roa mig med idag. Och skriva klart en artikel till CN också, bara finputsning kvar nu.
#0 Skönt att datorn är normal igen!
~Jag tror på ödet~

Godmorgon!
Vitt ute igen, trevligare med snö än regn på morgonpromenaden.
Efter jobbet hägrar iordningställande av lägenheten inför mäklarbesök i morgon så han får lite fina bilder att lägga ut. Verkar som det lossnat lite på bostadsmarknaden nu så vi får hoppas den blir lättsåld. Räntorna är ju låga så har man bara jobb är det köpläge. Vi kommer sakna den härliga utsikten över Norrtäljeviken men man kan inte få allt!
Ha det bar alla!
Sonen har över 40 i feber så jag är strandad på hemmaplan idag. Ser fram emot våren med mindre baciller och lite bättre väder i omlopp. För att inte tala om fölisar! Vems sto är först ut här på CIF föresten?
Snö här med! Hade tänkt mig upp till Roslagen idag en sväng..vet inte hur vägarna är däruppe!
Min gamle pappa verkar hamna i nåt limbo där vi inte vet vad han förstår men ändå lite bättre rent fysiskt. Bättre somna in i det läget 
Planerar några dagar i fjällen på sportlovet, vi hästägare är aldrig borta länge blir nog bara ca 3 skiddagar el så..andas lite fjälluft!
Klockan 07:00 plinkade den bokade VVS-mannen på dörren. Katterna höll på att kissa på sig och for som huvudlösa höns genom huset. De är inte riktigt vana vid att någon kommer på besök såå tidigt. Den dåliga packningen i mitt badkar fixades så nu vågar jag bada igen. Efter besöket blev det snabbfrukost och iväg till jobbet.
Idag väntas sedvanlig bokföring, chaufförsjobb till mataffären, kockjobb på lunchen och ikväll mockas det boxar och fodras hästar. Sen är det dags för möte hos mitt Agria-ombud. Försäkringarna är bara hysteriskt dyra tycker jag. Jag bara måste göra något åt dem…. Betalar ju premier som motsvarar inköpet av en ny ponny varje år. Fast det kanske är antalet ponnyer som just är "problemet". 
Titttut: Skönt att datorn blev frisk av sig själv. Jag vet hur det är när det krånglar…

Godmorgon,
Mulet o några plusgrader idag, än har vi inte sett årets första snö, o glad är jag för det….
Ska ägna dagen åt att bearbeta högen av arbete, massor av täcken som väntar på att bli lagade…
Och var blev den utlovade tävlingen av, jag som är så laddad……
God förmiddag! Varit uppe en stund men sonen, fullt ös
ska bli en promenad snart, men är lite tveksam…är ju rätt halt och har man en hund på 40+ kg och barnvagn, så kan man lätt hamna i backen (har hänt…) Blir stallet vid middagstid, har ansvaret för lunchfodringen på vardagarna. Får se om det rids efter det, men VART ska man rida? Usch för detta underlag!
Morrn!
Lite snö under natten på isgatorna gör väglaget fullständigt livsfarligt. Har ont i ryggen idag, efter 1,5 h halkande på motionsspåren igår kväll. Ska sitta och lyssna på Eddie Meduza och skriva uppsats idag tror jag. Sen är det tvätttid ikväll, vi har ett jätteberg på balkongen, så det blir kvällsgörat…kul
Halka lugnt!

God Förmiddag!
Första jobbomgången avklarad, är hemma på lunch bara. Ska vidare till en renoverad lägenhet o damma av den, får troligen fortsätta imorgon… Triiiist väder där det är igenmulet o regnet hänger i luften

Ishalt på vägarna, ren isgata under snön så bilarna + buss o lastbilar har det halt här ute där som vanligt ingen har sandat 
Har kört ut barnens tidnignar på förmiddagen, det tar tid, har kört 4 av 20 mil. Hemma nu för lunch.

hejsan!
här är det vinterlandskap! säkert en halvmeter snö, hästarna brallar i hagen i djupsnön:)
var till hc i går efter min halkolycka och fick åka in till gävle sjukhus för en akutröntgen, som tur var såg dom inget brott m det verkar som om något fäste i axeln fått sig en kyss. kan röra mig lite idag, skönt det.
ska snart åka till hov och tass för att handla lite mineraler och kraftfoder samt kaninmat, kommer kanske hem m något helt oplanerat åxå, brukar bli så
.
kramen
Läskigt i stallet, ett fullblodssto (det vi hjälpte till tävling häromlördan) fick avlivas ikväll pga sprucken tarm! Vad är det som händer
sprucken tarm igen! hon fick 41 gr feber o var helt nertagen. De forsla henne till Ultuna o hon togs bort nu efter några timmar. Jättetråkigt.
så skört livet är!

12# Usch så läskigt. Och så hemskt för ägaren när det går så fort. När man inte alls är förberedd.
Jag har varit stallbefriad idag. Astrid har åkt iväg på lägerskola några dagar och vår ridinstruktör skulle rida Camomille idag. Vi fick SMS kl 07.00 att allt hade gått bra och ponnyn jättefin. Somliga är morgonpigga…..morgonritten avklarad vid den tiden. Då käkade vi fortfarande frukost.
Go kväll

god morgon… varit till skolläkaren m dottern, problem med en fot..
kan ni hjälpa mig?? jag har fått enn nytt meddelande m kan inte öppna eller se det! någon som vet varför lr har samma problem?