Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 633 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-28

Onsdag igen!

Ska till Uppsala och avelskursen på SLU idag också, och det ska bli jättekul. Gårdagen var hyperintressant och schemat är spännande idag också. Nu är vi inne på reproduktion, med allt från brunster till fölningar.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Godmorgon!

Dagarna går. Lägenheten i fint fotoskick nu så hoppas mäklaren får till fina bilder i dag. Inte planerat annat än jobb hittills i dag, vi får se vad som händer.

Ha det bra alla!

Bullemor
0

Jaha, nu är inte bara sonen krasslig utan även jag och dottern. Stämningen är på topp….Skrikandes

Blir väl till att serva med snytpapper och blåbärssoppa samtidigt som jag fortsätter med tvättberget. Grattis alla Karl och "Kallar" på namnsdagen föresten!

Host! från Frida

ambo
0

Här är det sjukhuset och sen innedag med datorn.

Tvättberg Frida, jag vet allt om dem! Vi tvättbjörnar får utbyta erfarenheter Glad Jag köpte tvättkorgar till mina äldsta drular men de är väl sådär intresserade..hm!

Bullemor
0

#3 Jo, tack! I mina människovalpars tvättkorgar är det mer leksaker än tvätt. Suck…

Sassenach
0

God morgon!

Här är det lugnt, pappa och jag har precis hämtat en höbal, kommer väl få rulla in den själv i stallet.Obestämd

Ska nog göra en insats med djuren snart. Annars har jag oxå tvätt som väntar,den skall dock bara hängas men ändå.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Maria-Kavat
0

God förmiddag! Här mjukstartas det var eviga dagGladIdag blir det en helt hästfri dag och imon endast lunchfodringen. Igår reds det lite på fältet. Har mest ridit ut den senaste tiden, så det var välbehövligt med ett "jobba-i-form" pass. Skötte sig bättre än förväntat! Skönt me en häst som bjuder framåt och vill arbeta.

Akerberg
0

Goddag, jobbat som vanligt först och sen fick jag åka o fortsätta på det jag inte blev klar med igår.

Har lyckats göra något med ett vad jag tror är muskelfäste någonstans i skulerbladstrakten eller liknande, gör JÄTTEont där, och upp i nacken o ner i höger arm när jag rör mig. Kan inte vrida på huvudet =S har stoppat i mig två alvedon och nu gör det inte ondare än normal träningsvärk…  Vet inte vad jag gjort heller, det bara dök upp i förmiddags =S

Ska strax åka till Fröken Brun, får se hur det går… om jag tar mig upp ens =S

GamlaSvarten
0

Kan inte låta bli att berätta om gårdagskvällens hästbravader…

Medan jag skalade grönsaker till middagen "offrade" maken sig och skulle ta in hästarna för kvällen.

Först vid grinden stod som vanligt Gamle Svarten - med ålderns rätt och den enda med spikskor i halkan, försvarade han sin rätt till första entré.

Sedan kom det något blöta och frusna halvblodet, som alltid försöker vara till lags och tassar in med stor försiktighet.

Medan halvblodet kläddes av grimman hörde maken ett sprakande ljud. Han vände sig om. I stalldörren stod den alltid lika förvirrade vita connemaran (Bill) och såg skyldig ut.

Mycket riktigt - han hade, förmodligen i ett försök att försvara sin plats i ingångskön - lyckats forcera den översta slanan på ledhålet. Den gick knick-knack tvärsav och Bill var fri att rusa in efter kompisarna och på så vis undkomma Kråkans attacker.

Kvar i hagen - på betryggande avstånd från det otäcka ledhålet - stod lillkillen Kråkan och hade en klart bekymrad uppsyn.

- Det var som om han pekade med hela hoven, berättade maken, titta bara vad den dumma Bill gjorde!Oskyldig

ambo
0

Jag kom just från sjukhuset och nu har det vänt ner igen.. pappa har max kvällen natten kvar nu. Livet är en strid. Så lite tid vi har med varann. Rynkar på näsan

walsan
0

Hoppas att du har gott stöd i nära och kära!

önskar

Märit

AKWIK
0

#9 Tråkigt med din pappa, ambo.

Nu har Arizona äntligen börjat äta av krubbmaten ordentligt. Puh…

Dessutom har hon fattat tycke för lusernhacket jag köpte i desperation över att hon ratade allt utom hö. Nu ska jag väl inte behöva oroa mig längre för hennes ätande, hoppas jag.

Här hos oss har vi runt +-0 hela dagarna. Väldigt halt på vägarna utanför stan. (Det sandas inte här heller, Dybligaid! Flört)

RC71
0

#9 Tungt Rynkar på näsan

Tittut
0

# 9 Jag känner verkligen med dig.

Med min pappas svåra sjukdom nära inpå mig, kan jag bara instämma i vad du säger. Det är lätt att ta varandra för givet i många situationer, och därför är det viktigt att man försöka säga det man vill säga någon annan medans tid är.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Norrveda
0

#7 Jag har problem med samma sak till och från och får vanligen hjälp av naprapat. Just nu är det värre än värst då jag pga av långvarig sjukdom har belastat fel och nacken fastnat ordentligt. Har nu hamnat hos en sjukgymnast, inte helt fel val både ung och snygg Flört. För att underhålla och stärka upp tränar jag även på gymmet.
Kontakta läkare eller sjukgymnast om det inte släpper.

Akerberg
0

#14 Tack för tipset =)

Tog som sagt 2 alvedon o det släppte så att jag kunde röra mig, efter 1-2 timmar ungefär gjorde det inte ont alls. Nu har ju effekten försvunnit för längesen, men jag har knappt ont längre =)  Tror jag kan ha gjort något, o sen gjorde det så ont så jag inte kunde gänga tillbaka mig sas, men sen när det slutade göra ont o jag blev rörlig igen så lossnade det? Låter det som en vettig teori? =S

walsan
0

Ibland tror jag att musklerna kan krampa och att det släpper med t ex smärtstillande. Visst är det skönt när smärta släpper! Det är just då man förstår att vara riktigt glad över sin tillvaro.

Men man glömmer fort…Cool

Dyblygiad
0

Dagen är äntligen över. Min underbara fina daghund finns inte mer Rynkar på näsan Visst förstår jag ägarna som inte orkar ha en hundilsken hane på 50kg men han var så go med alla barnen. När pojkarna var mindre så brukade de ligga med huvudet på hans mage och snutta på sina flaskor. Det är med Melkers päls i sin hand de lärde sig gå. Han var den som lekte med dem och lät dem leka med honom.

Tyvärr så lutar det åt att hunden som han attackerade också får somna in. Med matte som höll i kopplet och Melker som drog i frambenet åt sitt håll så lyckades de dra skuldran ur led och det upptäcktes på idag som först, tydligen svårt att åtgärda.

Hoppas att den nya dagen ska medföra mer glädje än vad de senaste har gett oss.