Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 916 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-31

Sista dagen i januari, tänk er, snart är det vår!

Har sovit halvilla för Morris, vår 9 månaders valp ville ut i morse vid halv 5, så det blev lite störd morgonsömn.

Nu blir det att dra järnet och släppa ut hästar och mocka stall, så vi kan gå på 40-års fest i kväll. Ska bli jättetrevligt!

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Godförmiddag!

Har en hantverkare i lägenheten som gör lite småfix inför försäljningen. Satt en bröddeg också, evigheter sedan jag bakade bröd, det ska bli gott då det är färdigt.

I eftermiddag är det stallet som gäller och intag av de hästar som är kvar hemma. Tre av dom är på "helgläger" i Heby och ska i samma veva mätas. Min Storm ska slutmätas, det är lite pirrigt för han är rätt maxad men då vi mätt hemma så har det sett OK ut så vi hoppas det ska gå bra.

Blir kanske en promenad med Carduus, det tycker vi båda är mysigtGlad.

Ha det bra alla!

Smile-
0

#1 Kan vara att din insats med brödbak gör lika stor (eller större) nytta inför en visning - doften av nybaktbröd kan väl ingen motstå!!

Här är det kallt, stenhårt och grått - men längre och längre dagarGlad. Kommer att bli mycket "hinna i fatt" jobb i helgen..

Sassenach
0

God kväll!

Här har det varit en ganska lugn dag, sovmorgonen var nog det bästa. Päronen har pysslat lite med vinden på "lill-kåken" medans jag har fixat i stallet.

Smet upp med Kråkan på en åker i skogen, för att rasta av honom lite. Det blev hallabaloo när han kände att det inte var halt under fötterna. Han motionerade sig själv i ca 15 min, jag behövde bara hålla i linan. Väldigt praktiskt.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

ambo
0

varit på min Ryttar-Yoga som jag döpt om till Mördar-Yoga, hon som leder den hade en annan instruktör där på besök o då drog hon upp tempot..jeez! men, sen åkte jag o red spanske pållen, helt magiskt vad avslappnad o bra sits jag fick Glad

ska se en film på tv Såsom i himmelen som ska va bra..

Spader-EliN
0

God Kväll!

Dagen började 9:30 när min mor tyckte att jag skulle gå upp. Upp och käka frukost sen börja att plocka iordning, ommålning av 3 väggar i rummet och tapetsering av den fjärde (imorgon) Till ett höll vi på, då var 3 väggar målade första gången. Äta mat och sen iväg till stallet

Jag prövade vårat tilltänka tävlingsträns och pysslade lite allmänt Chansen vilar idag. Det var tänkt att vi skulle på utsällning idag men så blev det inte.

Hem och måla en andra gång.

Mat och nu har jag pluggat lite teori :)

AKWIK
0

Godafton! Glad

Jag har tillbringat dagen och halva kvällen i stallet. Öste ur Arizonas bädd och lade ny med ett par balar torv i botten och halm uppepå. Hon skrapade och luktade på sin nybäddade säng när hon kom in. Kyss Torv är hon inte van vid. Men spån går ju inte att få tag på någonstans i Roslagen nu.

Jag gick en långpromenad utan häst idag och lyckades hitta en ridbar förbindelse mellan två toppenfina traktorvägar! Kommer bli en favoritrunda i vår. Om jag hinner så kanske Chancen får prova på den redan i morgon.

Har jag tur så kanske jag kan få se lodjursspår i snön. Vår hovis såg ett lodjur i våra trakter förra veckan! Förvånad

Akerberg
0

God kväll, idag har jag inte gjort något alls Skäms Först sovmorgon, sen har jag suttit o häckat inne hela dan utan att få något gjort, men det får man unna sig ibland tycker jag =)  Ingen aning om vad det är för väder ute heller… =P

http://www.agria.se/agria/winter.nsf/vote/1339?OpenDocument&view=index Rösta gärna =) (Man kan rösta en gång om dagen fram till 20/2)

Imorgon tänkte vi gå på tipspromenad, en annan än vi gick sist o hoppas att de har trevligare slinga o lättare frågor Oskyldig

walsan
0

Har åkt skidor idag i fina spår. Det är jätteskönt.

Vi har också tagit emot en ny hyresgästhäst i stallet, korsning mellan arab och connemara. En skimmel som väl skulle passa in i en connemaraflock.

Underlaget är bra nu med snön som ligger kvar äntligen. Ridbanan verkar fungera, varken för hård eller för djup snö.

Hörde när Hanna Hedlund vann körslaget med sin kör från Bollnäs. Jättehärligt att höra dem sjunga Sareks Genom eld och vatten!Kyss

Akerberg
0

*Glad* =D

Min dator har ett tag nu sagt att ljudkortet är avlägsnats eller något annat som jag för tillfället har glömt. Dvs jag har inte haft något ljud.  Idag utförde jag en mindre operation, och nu har jag ljud =D  Öppnade bara datorn, dammsög lite lätt för att få bort det damm som var i (förvånansvärt lite faktiskt) och tryckte lite lätt här och där för jag har ingen aning om hur ett ljudkort ser ut.. Oskyldig  Eftersom jag inte tyckte jag gjorde något stängde jag bara burken igen o startade den som vanligt o tänkte inte mer på det, utan väntar helt enkelt på att Data-Micke kan komma o titta på den.  Nyss, av en slump, råkade jag sätta igång högtalarna (touch-display) och vad ser jag om inte all info som normalt står i displayen =D Den har varit borta medan det har stått att ljudkortet är borta. Nu funkar ljudet igen =D

/Akerberg, Sajtvärd, samt datatekniker.. Oskyldig