Godmorgon 09-02-01
Godmorgon!
Duscha först och frukost, sedan fylla på vattentanken hos hästarna.
Förhoppningsvis blir det en skidtur idag också.
Skaffa er en bra dag!
Så var det.
Jag ska göra mitt bästa för att det skall bli en bra dag, men grundschemat ser aningen rörigt ut. Måste nog försöka städa lite också.
Här har vi 6 minusgrader, så det lär bli en vacker dag.
Bäst att börja med energiintag, frukost!
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon,
var borta i gårkväll, det blev lite sent, men någon sovmorgon får man minsann inte när man har djur, katten börjar springa runt i sängen vid 7 o hästarna hör av sig via bankningar i boxväggarna vid halv åtta……sån tur man har dom så man inte sover bort hela dagen
.
Det blir i varjefall en slödag idag, o lite frukost kan ju vara en bra början..
Ha en bra dag alla
Kallt här med. Ska ut till min mamma en sväng o greja lite plus sällskapa.
Känner av Yogan från igår kan jag säga..hehe

Nu är det full fart mot våren som gäller! (även om snötäcket ligger relativt djupt här, och det idag är -5,5).
Förutom djurskötsel ska vi åka till lilla stugan och se till den. Det var nu några veckor sedan. Hundarna älskar våra långpromenader där.
Ha en fin söndag!
Februari inleds med att solen bryter igenom molnen en aning! Kallt här med, men ingen snö alls
. Kan du inte ha en internetkurs i motivation walsan? Upplever det som att alla skruvar inte riktigt passar i mitt IKEA-liv för tillfället.. Men i dag ska jag göra en bra dag i alla fall!
Strålande solsken i de djupaste skogarna i Småland! En hästfri dag väntar. Blir nog promenad med sonen, dock utan hund…han får bara gå på tomten och kortare rundor. Skönt ändå att metacamet har börjat verka så han går inte lika illa! Nu ska här bloggas lite innan något annat görs! Ut å njut av det vackra vädret 

God morgon!
Vilken #¤@ sol? har inte sett till sedan den gick ner igår. Här är det -1,6 och molning men uppehåll.
Kråkan fick lite motion på morgonen, han tyckte det var jättekul att smita upp på åkern igen och springa lite. Mamma och jag diskuterade hans närmaste framtid och jag tycker nästan synd om honom.
Skall diska lite nu och fixa i stallet. Har även planer på att vara social med några vänner ikväll.
Skaffa en riktigt bra dag!

Strålande sol o -3 grader =) jag och mamma har gått tipspromenad, svåra frågor även idag, men mycket trevligare väg och bättre organisation på det hela =) Tyvärr tror jag inte vi har mer än ca 5 rätt av 12… :$
Tipspromenaden arrangerades av golfklubben o var på golfbanan, och när vi gick förbi ett träningsområde med höööööga nät runt om så swischar det till helt plötsligt, och sen SMACK, ligger det en golfboll på marken 40 cm från mig =O Hade den träffat… =O Livsfarligt! Den som slagit den bollen måste slagit helt uppåt väggarna snett o på tok för högt…
På hemvägen åkte vi in på kyrkogården o hämtade gravlyktorna och sen åkte vi till Ica Maxi o handlade lite lätt samt pantade mitt föråd av upphittade burkar o flaskor (upphittade i "mina" trapphus) och fick 24.50 för dem =)
Tänkte fortsätta sy på Snörpas nya höpåse, men jag känner inte riktigt för det, för det blev fel sist o jag kommer få göra om en massa =P
Glöm inte rösta på Batte i fototävlingen ;)
http://www.agria.se/agria/winter.nsf/vote/1339?OpenDocument&view=latest
(Man kan rösta en gång/dygn fram till 20/2 ;))

Go middag
Härlig sol här också, åtminstone några timmar. 
Körde dottern och cykeln till stallet. Monterade belysning o reflexer på den. Stod ute och frös om fingrana…. Tanken är att dottern ska ha den när hon kommer med bussen och ska ta sig 2 km genom den låånga allén plus skogsdungen i mitten. Allén är inte rolig på kvällen och det går betydligt fortare att cykla de 2 km enkel väg. Hoppas bata att hon inte halkar.
Vi släppte också ut Camomille med ny hagkompis i ny hage. Nu får hon gå i en gräshage (när de inte är snö) med en stor halvblodsvalack. Han är snäll, men äter täcken sägs det 
I förra hagen (grusunderlag) hoppade Camomille helt enklet in till grannen när det blev för tråkigt ……. Och då lär hon snabbt hoppa ut ur hagen när gräset börjar titta fram- Är man hungrig så är man.
Så vi hoppas att gräshage o trevlig valack ska få henne att stanna där vi hade tänkt att hon skulle vara 

Nyss hemkommen från stallet. Lunchade då jag kom dit och tog in innan jag åkte därifrån.
Carduus fick longeras lite på en av vallarna, han fattar fort vad jag vill han ska göra men drog iväg i vilda bockningar några gånger
men det gör inget jag är bara glad att han är glad
. Har en superbra kapson som gör att det inte är några problem att hålla små busungar
.
Storm är slutmätt 139,5cm
, sååå skönt att ha det gjort nu kan tävlindsäsongen börja. De två andra ponnyerna från oss gick också att mäta i rätt kategori.
En bra dag helt enkelt!
Har varit lång dag borta idag så jag orkar inte skriva mer än
Godnatt!