Glädje och tröstetråd
Hjälp till att skapa en "bekymmersfri" tråd till alla som drabbats av motgångar med sjukdomar, dödsfall och annat den senaste tiden! Skriv om det som är roligt - eller ge beröm till någon du tycker förtjänar det!
Tack Lina och Coleen för att ni sätter lite positiv energi i rullning med tävlingar!
Kom i håg att det bara är tre dagar kvar av januari! Februari är MYCKET närmare våren!
Bra tråd!
Här ska jag drömma & planera mitt Connemarastuteri Allén 
Funtar på att anmäla till ngn dressyrkurs el dylikt i sommar ngnstans me vuxna. Nån som har nåt bra tips
Finns ju nere i Portugal..
Och tänk på att det inte är så fasligt långt kvar till vårens avelsvärdering av hingstar, brukar ju alltid vara intressant, och att årets första fölungar kommer snart också!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

- MenSmile då, har du snott min avatar
, jaja du kan väl få låna den om du vill….
vårens föl ja, o det är lika roligt att planera för att välja hingst….
Såg på djurpolisen på Animal Pl igår och blev väldigt tagen över hur människor kan vanvårda sina hästar så grovt som de gjorde där…kanske visar de det mest extrema, men ändå! För att ha häst/ar krävs engagemang, kärlek och ansvarstagande från oss människor. Därför vill jag berömma alla som är hästägare här inne och som tar hand om sina hästar i vårt och torrt! Sträck på er för det är inte alla som klarar av att ha ett djur i sina ägor. För egen del kan jag bara säga att hästarna gör mig till en bättre människa
Snart får vi veta vilka hingstar som kommer till Grevagården(mer än Orcan)! Spännande
Blev extra glad över en semla i dag (första i år).
Skulle bjuda alla här om det gick att maila dom!
# 7 Jag köpte faktiskt två semlor idag på 7 Eleven, och de var faktiskt riktigt goda! Inte alls plastiga, utan smakade som riktiga kondissemlor. Rekommenderas!

Jag vill berömma Åkerberg för hennes fantastiska skapelse hemsidan Arramennoc!! Helt fantastiskt hjälpmedel när man som föll in love i Connemarorna som ras och länge letade efter de 2 perfekta exemplaren för oss. Vi hittade dem till slut: Canyon Haze e (J.Fs)Mountain haze och Touchwood Wilmer X e Möllans Cirro. Vi var också o spanade på Skånes C för. trevliga utställning i Åstorp i juli. Blir det något i år??
RC71 Jag gick över till denna tråd och beklagar att du förlorat Ciao. Som jag förstod var detta ditt "stamsto", mor som hon var till Cedrick.
Har det varit ovanligt många inte så gamla connemaror som dött detta år eller har det bara känts så undrar man
.
Redigerar:
Hoppsan!
Total missuppfattning!! Här var det ju glädjetråd….
Lina kan du hjälpa mig att komma rätt. Det var tänkt som svar till RC71 i dagen godmorgontråd…
Stoppar i dag täcket extra varmt om RC 71 och Bellamipo - som förlorat sina "vänner". Men ni har oss kvar - och inte minst deras fina avkommor! En exra nybakt bulle och en kopp varmt te kommer via cyberspace!

#11 Tack snälla!
Många här som vet hur det känns…
#11 Glädjer mig varje dag åt Lillan och Tea i stallet, två härliga krabater som förhoppningsvis kommer att göra sin farmor Ciao all heder även i framtiden. Klokare och roligare ungar får man leta efter.
Gnägg och kramar från oss till Långarnö-borna
RC71 kram från mej med!
Som jag sa till maja när fullblodet dog i vårt stall i förrgår, man får krama sin kompisponny extra mkt och glädja sig!
Är glad över att stå i ett stall med trygghet, stallvärden ryckte ju ut me sin buss o drog järnet till Ultuna me stoet, all uppbackning som man kan få!
Människor och djur, livet är skört det är carpe diem hela tiden
Min häst blev friskförklarad på klinik i tisdags. Roligt eftersom han enbart är behandlad med "alternativa" metoder.
Veterinären tyckte det var synd dom inte hade filmat hästen för egna studier vid första besöket (14 oktober) och nu på återbesöket för att visa skillnaden!
Det var lite lustigt i telefon inför första besöket, ungefär såhär:
- Hej jag vill beställa tid för utredning av häst, den rör sig konstigt.
- Okej en hälteutredning?
- Nej alltså han är inte halt…
- Vad är det för fel på den då?
- Han kan inte gå, typ…
Men sedan när jag kom in till kliniken förstod dom vad jag menade "Hästen är inte halt, han kan bara inte gå".
Grov rörelsestörning i vänster bak…
Helt frisk efter tre equiterapeutbehandlingar (akupunktur, kriopraktik och laser vid alla tre behandlingstillfällena)
Och uppföljning av hästfysiolog som första behandling helkroppsmassage, andra behandling massage, microströmvåger och stretching.
Tredje och sista besöket är inplanerat i nästa vecka, blir microströmvåger + massage + stretch då också!
Veterinärerna på kliniken var imponerade 
Det dom gjorde vid första besöket var att skicka hem oss med hästen på buttakur 10 dagar + att han hade fått spruta med tuppkam intravinöst då han visade lite markering vid böjprov.
Det var jag själv som tog upp att jag ville behandla med equiterapeut och veterinären såg skeptisk ut och sa "ja, kolla upp att det är någon seriös bara, finns många hästskojare idag, men visst"
Och efter behandling har vi haft lite telefonkontakt, jag och veterinären…
Och som sagt, i tisdag friskförklarades han!
Veterinärens alternativ till equiterapeut hade varit att återkomma till kliniken med hästen efter buttakur och ev röntgat haserna mera på hästen + ev ryggen…
(Behandlingen tuppkam+butta var inget som skulle ta bort rörelsestörningen)

Jag kan säga att jag gläds åt att mammas 30åriga connemara hänger med och är pigg och glad. Tigger godis och dammsuger boxen på hö och kraftfoder, det ju förståeligt lite längre tid för honom.
Jag tänker på alla er som har förlorat vänner och släktingar den senaste tiden!
En stor hedersrosett till Hagalyckan i dag! Du jobbar och sliter med det jättepuzzel som hingstpremieringen är, för att det ska fungera för alla! Roligt med snabb information om deltagande connemaror!
Jag gläder mig åt att det är februari imorgon!
Det är bara att bryta ihop och gå vidare! Nu ska jag gå på Ryttar-Yoga igen efter ett långt uppehåll. Ska bli riktigt roligt. Sen ta hand om Alegre och handla slalompjäxor åt Maja vars fötter nu verkat stoppat i växten.
Därefter ska jag köpa gym-kort och börja gyma nåt helt nytt för mig. ska bränna fett nu hela våren så jag blir lite mer connemaraviktig
Eftersom jag är så dålig på dieter så får det bli via motionen istället.

Snödropparna blommar!!!

#21 Det har vi med! Åtta grader kall, det är vitt överallt, kan inte se marken mellan dem… Det MÄSTE vara snödroppar!!!!
#21 Va!
Ni som inte ens haft nåon snö än, eller hur du nu skrev häromdagen.
Det måste kännas härligt med vårblommor redan.
Om ni vill göra en liten kanin glad så kan ni lägga in en torvbumling till den. Då rullas, knuffas och krafsas det rejält på den i ett par timmar!

Har varit på Motivationsseminarium i veckan:
"Livet är som en IKEA-grej. Man måste bygga ihop det själv"
Säg inte "Ha en bra dag!", säg: "Skaffa dig en bra dag!"
En del tror på ödet:
"Mamma jag ska åka till USA!"
"Inte behöver du väl åka till USA nu! Hade det varit meningen att du skulle komma till USA så kommer du ju dit förr eller senare!"
Ska försöka komma ihåg de orden.

#27 Ja, hon är fin. Träffade henne hos Paula…
Känns så tråkigt när man lånar ut en häst för att man själv inte har tiden pga småbarn. Så blir det bara till nackdel för hästen 
kommer aldrig sätta ut en ponny på foder igen…
Jag är då glad över att det blir ljusare och ljusare varje dag, så snart kan man ut o rida efter jobbet utan pann-lampa! Tjoho!

Blir glad av den här fantastiska solen som skiner ute nu! Precis varit på en 40 minuters lunchpromenad, var jätteskönt, ger energi
.