God morgon 2009-02-04
Onsdag morgon igen och minus 4 utanför dörren. En stilla och klar vintermorgon, så där som det är när det är som mysigast på vintern.
Skrivarbete på schemat idag. Får se om jag får iväg dotra till dagis, eller om hon tycker sig vilja vara hemma. Det kan man aldrig så noga veta.
Ha det bra!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Mycket varmare i dag, bara ett par minus.
Ska fika med en väninna efter jobbet i dag, det ska bli riktigt trevligt, var ett tag sedan sist.
Annars händer det inget speciellt vad jag vet…
Ha det bra alla!
ska rita en villaritning som legat till sig i högarna..tillfälligt ganska klar me alléerna. De har fått min rapport och verkar gilla den 
fast utan alléer är det tråkigt så, jag hoppas på igångsättande av några i vår.
Ambo gick bra på träningen igår, bana, hoppas det håller i sig till lördag och Södertälje tävling.

God morgon!
Kom lite sent till jobbet idag, det var segt att gå ut i kylan, trots att det inte är lika kallt som igår.
På schemat idag ligger spånhämtning, skall hämta 5 säckar sågspån på en såg i kommunen.
Ne dax att jobba! Skaffa en bra dag!
God förmiddag!
Börjar 12:30 idag, slutar 20:00.
Häromdagen hände något så sjukt, jag hade pratat med en vän om hans ABG (jag jobbar för en av sveriges största teleoperatörer) och sagt att han skulle ringa in till oss och fråga om han fick prata med mig så han slapp bli förbannad. Detta hände långt innan, säkert 2 veckor.
Så i måndags när jag sitter på jobbet, det är absolut ingen kö och vi sitter 23 personer som svarar i telefon. Jag svarar som vanligt "Välkommen till Kundservice, du talar med Johanna".. får till svar "TJA! Det är Bobby! Bobby Sundin". Hur min vän nu lyckats att komma direkt till mig är ett mysterium, men det var väääldigt roligt!
Talat med en Pernilla Staaf en gång, funderade om hon kanske var lite släkt med Jenny Staaf, men d är inte riktigt rätt läge att fråga då ;)
Trevlig onsdag !
Gissa hästen på bilden..

#4 Finney Master?
God förmiddag! Är allmänt ur gängorna. Var med hunden på vet kliniken igår å det gick bra -NÄR han fick lugnande! Han avskyr dessa ställen och han hyperventilerar, inte roligt alls. Är sån sedan han kastrerades, kan väl kanske förstå honom oxå
Operationen är bokad och det var korsbandet som var helt av. Någon som har erfarenhet av sådana operationer? Förstår att det är en hel del jobb efteråt.
Hästen har jag bara klappat o "luktat" på i hagen de senaste två dagarna. Igår hade jag med sonen å han ville inte vara med, skrek i omgånger under den timmen jag var där. Till sist fick jag släppa allt å åka hem…

Iskallt ute, fast inte så många minusgrader ändå, men väldigt rått. Ska strax upp till Snörpa, får väl skritta runt inne i skogen, som vi gjort de sista veckorna pga underlaget. Värdelöst när det är så kallt utan snö o dessutom en hinna is överallt =( Snörpa har myror i hela kroppen, försöker man trava lite där det är jämt och isfritt så tänder hon på alla cylindrar o vill absolut inte gå långsamt o absolut inte stanna sen igen (fast det gör hon ändå, men hon visar tydligt att NÄE, vill inte
)

Godförmiddag,
Har trotsat det kalla vädret (är väl 1plusgrad) o tog en ridtur ut i skogen, jättehärligt det var ett tag sedan….
väntar nu på veterinären, dags för de årliga influensavaccineringarna

Iskallt ute, har varit i ridhuset och tittat på Therese när hon tränade rörelserna för Lätt A:P1. Jätte roligt o de var så duktiga. Mitt i träningen så ringde polisen, hundägaren har polisanmält mig men efter samtal med en mkt trevlig polis från Täby, och efter att jag berättat att jag redan varit i kontakt med Norrtäljepolisen, så avskrevs ärendet. Han liksom Norrtälje ansåg att vi gjort allt vi kunnat och iom att hunden som attackerade nu är avlivad så fanns inget mer att göra. Men visst är det nervöst med sådana telefonsamtal. Undrar dock vad hundägaren vill uppnå med anmälan? Hon vet att hunden är avlivad samt att vi och den avlivade hundens ägare kommer att stå för deras kostnader med deras skadade hund. Det var en mkt otrevlig olycka som ingen kunde förutspå då ingen av de inblandade hundarna varit utanför tomten tidigare under deras 8 åriga liv.

snabb halsning fran Dublin
alla vader har.Kommer henm i kvall…
so long

Instämmer i Tittuts inlägg - att detta väder är bästa vintervädret. 4-5 minus, snö och allmänt trevligt.
#2 Oj, så snabbt Maja var igång! Bra läkkött,sas.
#10 Välkommen åter till fädernelandet~
#11 ja, med viss tvekan från mej men, hon är så envis av sig..
# 10 Välkommen som sagt!
# 10 Välkommen hem. Har det varit oväder som de sagt, eller har ni klarat er bra?

Huu, trött nu! Kom från stallet vid halv 10, har varit där sen 12 ungefär. Började med att rida ut en sväng, ca 1 timme o 20 minuteri i bara skritt, svinkallt… Sen upptäckte jag att Cleo inte mådde bra, kontakta ägaren o hon kom o tittade o ringde vet o pratade, hennes dotter red en sväng o jag o ägaren tog in hennes systers hästar under tiden. Så långt frid o fröjd, Cleo piggnade till (troligen lite magknip) o såg ut som vanligt och kastade sig över sin mat. Hennes granne däremot var orolig, skrapade i golvet, snurrade runt o hade ingen ro. Kolik… Ut o gå med henne o försöka få tag i veterinären och fortsätta gå, o ibland gå in o låta henne vila några minuter. Rut blev sämre o sämre o kastade sig åt alla håll o var allmänt livsfarlig, fyra gånger fick vi dra loss henne när hon rullat fast mot väggarna =O Sen blev hon så trött så hon blev liggande jättedumt i ett hörn, när vet äntligen kom (först tog det 2 timmar att få tag i en, sen 1 timme för henne att ta sig till stallet) fick hon spruta hästen liggande för vi fick inte upp henne, när hon kvicknat till lite av sprutorna lyckades vi knuffa upp henne (då vågade man ju gå in till henne också, innan fick vi i princip kasta lasso runt fötterna på henne…) efter någon timme o några liter vatten o parafinolja senare så mådde Rut så bra så vi vågade lämna henne o åka hem. Ägaren fick dock order om att titta till henne en gång i timmen. Hoppas det går bra i natt nu!

#13 Alla väder. Från +10 och strålande sol til +2 och hagel 
Snökaoset slapp vi dock då det var runt Dublin och hade upphört till i dag. Fantastiska dagar som vanligt med ordentliga strandgalopper 

#6 Korsbandsruptur är en mycket vanlig skada hos hundar. Det finns flera operationsmetoder. Den "modernaste" som numera sägs ge bäst resultat ( ffa hos större hundar ) kallas TPLO metoden. Tyvärr utförs den bara på ett par djursjukhus i landet. Strömsholm är duktiga på den metoden! Du kan googla på Doggy rapport knäledsproblem hos hund så hittar du en bra ganska lätttläst artikel med fina bilder
Där står också om operationsmetoder och lite om eftervård. Simning är bra!
#13 Lite mer får du allt berätta!!
Hur mådde Janus? osv. Du får gärna lägga ut foton också…

#16 Han mådde utmärkt! Glufsade glatt i sej Wasa husman från Sverige!
Bilder kommer senare. Jag är lite för trött i kväll…
# 15 Härligt! Höll du dig kvar på ryggen?

#15 Strandgalopper låter underbart likaså +10 och sol
.
STrandgalopper! ÅÅÅhhh! Nej jag är inte alls avundsjuk.

#18 Japp!