Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 680 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-03

Tisdag morgon!

Här hemma har vi -12 och ett par grader kallare vid stallet.

Ännu en dag då jag gärna skulle lägga huvudet på kudden igen, men det blir det inga pengar för.

Bäst att gneta på så länge barnet sover.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Sassenach
0

God morgon!

Det var ca -8 grader här imorse, katten lyckades nästan övertyga mig om att jag skulle vara hemma i sängen hela dagen. Varför gjorde jag inte som han tyckte för?

Läste om en hästtransport som skulle till Estland, som stoppades i Norrtälje. 17 travfölisar i en lastbil. Mina extra funderingar till deras kritik är: hade föraren utbildning för att köra häst och fanns passen med? Läs mer på www.norrteljetidning.se.

Undrar om det landat någon snö på RC71?

Ha en fin dag!

Carduus
0

Godmorgon!

-11 i Norrtälje kl 5 och -9 här i Danderyd nu.

Kanske ska träna lite i gymmet efter jobbet annars inga planer annat än jobb…

Ha det bra alla!

Tittut
0

# 1 Hm, håller med om transporten. Det är långt till Paldiski…

Har det snöat på Irland? Hörde av sambon att det var ett ruskigt väder.

Sassenach
0

#3 Tyckte att de sa på nyheterna att det snöat på Irland, kan ha fel..Foten i munnen

Tittut
0

Hoppas de hade ylletröjor med sig. Annars finns det måååånga fina att köpa på plats! Guld i mun

ambo
0

kallt här också. tur Ambo fick sitt bautatäcke på sig igår! Jobb i dator väntar med mina kära….alléer!

joyen
0

morrn.

kallt -13. ska strax iväg till kiroprakrorn… har mockat klart på morgonen m resten får vänta till senare.
jag tror nog att det har snöat på irland, min syster satt 14 timmar på heatrow i går innan hon fick flyga hemåt och det var flera flygplatser som hade stängt under dagen, skönt att de är hemma nu:)
i dag ska dottern och hennes kompis rida hemma, dom ska rida barbacka, tillsammans på hennes welsh/NF. mysigt..

colleen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go dag!

Har varit ute och fixat allt i stallet. Solen tittade fram en liten, liten stund men har gått i moln igen. Trist!

Ska packa upp väskan från sälen tror jag och svara på ett mail från Finland också. Sen ska jag iväg ikväll.

Ridning i det här underlaget kan man ju bara lägga ner så länge, det är ju livsfarligt ju. Hoppas det blir vår snart.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Goddag,  solen skiner faktiskt =D Vad mycket lättare allt blir när den gör det =)

Jobbat som vanligt, sen var jag o gjorde ett besök hos frissören =D vågade inte ens tala om för henne hur längesen det var sist (kommer långt ner på att göra-listan måste jag tyvärr erkänna…) Nu är jag nästan flintis =P (nää, men mer än hälften är borta iaf!)

Gick en sväng på stan innan jag gick dit (åkte hemifrån tidigt för jag skulle lämna in ett armband hos guldsmeden åt mamma, men sen glömde jag det hemma ändå *suck*) hittade glasunderlägg för halva reapriset =) Tänkte bunkra till födelsedagspresent åt mamma (hon fyller år i oktober…!)

Varit på Rusta en sväng efteråt också, köpte vad jag skulle, dvs två fleeceplädar, de ligger i tvättmaskinen nu. Ska förvandla dem till ett ridtäcke åt Snörpa att ha med på tävling, har ridtäcke på hemmaplan, men orka krångla med det på tävlingsplats =P  Ska göra det i dubbel fleece tänkte jag, ljusgult på utsidan (=O) o mellanblå (matt) på insidan =)

AnnaB
0

God kväll,

gråmulen dag igen, o blåsigt! det känns 10 grader kallare än vad det är..

Ridit lite på förmiddagen och sen hämtat spån, kom på lite sent att jag skulle skicka grattis kort till en kompis i tysklandSkäms, men iväg kom det i varje fall om än ett par dar för sent…

RC70
0

God kväll!
Idag har varit en fullproppad dag.. Hade morgonfodring i morse vid 5:50 och sedan iväg till jobbet. Jobbade 8-15.30 sen pendeln hem o sen stallet o insläppet :) Monia sötnäsa går själv in ifrån hagen. :)

Ska ställa mig o göra pannbiffar nu! Alltid lika kul!

walsan
0

Urk!

Har nyss kommit från en dagstrip på möte i Stockholm. Resan ska ta 1.34 med den långsammare intercityvarianten (X2000 tar 1.24). Denna gång tog resan 3.35. Dåligt tryck i tåget, så bromsarna slog till. Det var ett Reginatåg. Här uppe så har jag uppfattat att antingen går dessa tåg inte för att det är snö, eller kyla, eller löv på rälsen, men denna gång var det alltså trycket!

Jag är i alla fall framme.

Smile-
0

Tandläkarskräck - mer eller mindre. Dagen förstörd av att en tand spruckit. Hatar tandläkaren, inte personen, men situationen att sitta där. Skulle gärna vara lika neddrogad som hästarna brukar bli hos sin tandläkare. Nu MÅSTE jag dit, snarast. Resten av tillvaron stannar av.. (men inte ditt tåg walsan, hoppas jag).

#1 Fy för hur vissa kan utsätta hästar..

AKWIK
0

Godkväll!

Råkade somna på sängen när sonen gick till träningen strax före fem. Skäms Fy sjutton så bra man kan sova efter att ha tillbringat dagen i stallet (och på långpromenad med hingsten).

När jag åkte ut i morse var det 12 grader kallt. När sedan solen steg på himmelen så blev det en sådan fin gnistrande vårvinterdag. På marken några cm snö som slätar ut det ojämna och i luften värmande sol och fågelkvitter! Glad Efter att stallet "gjorts" så visade jag Chancen den finfina traktorvägsslingan jag hittade för några dagar sedan. Han tyckte också att den var bra! Skrattande

#11 Kan tänka mig att sötnäsan börjar bli rund om magen nu!? Flört 

#13 Usch! Påminer mig om att jag måste boka tid hos tandläkaren också. Brukar gå varje år och aldrig ha något hål så nu har jag börjat slarva. Har sedan några år blivit så extremt ljudkänslig också att jag drar mig för att gå dit pga ljudet. De använder ju numera maskiner som tjuter även för att bara putsa tänderna! Rynkar på näsan Och hörselskydd funkar ju inte när ljudet uppstår inne i min mun.

ELS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# God kväll

Här har det bara varit en vanlig och ganska händelselös dag. Skött hästarna, och jobbat på kliniken. Grått och kallt ute.

Det är  fortfarande stenhårt  i backen och halt så det går inte att göra något alls med hästarna mer än att leda dem till hagen.  Till råga på allt så har det kommit lite vitt på backen (ca 1 mm  pudersnö ) så alla isfläckar döljs dessutom. Rynkar på näsan Farligt för små oskodda hovar. Längtar till våren!

#14 Vad bra med en "egen" hingst i stallet!  Chansen kanske är en tänkbar pojkvän till Windy, om du ska betäcka om henne i år? Nära och bra blir det i alla fall  och fin är han!Glad

Nu ska jag försöka mig på pristävlingen i sista stund ( eller kanske lägga mig på soffan  framför TV:n i stället, kan inte riktigt bestämma migObestämd  )

Akerberg
0

#!5 Tycker du ska göra ett försök med tävlingen Skrattande

AKWIK
0

#15 Chancen skulle passa bra, men jag hoppar över betäckning i år. Känner mig inte riktigt i form för det och det finns nog inte plats i stallet för fler, då innehavaren av stuteriet också vill ha plats för sina egna hästar. SkrattandeSkäms

Men hennes shettisston ska nog betäckas i vår, så då får jag väl gulla med de fölen våren 2010, hoppas jag.

ambo
0

#15 Fin bild och ursöt connis! vem är det nu igen

ELS
0

#18 Det är Cailin's Gilleagan= "Lilleman" Kyss  e. C. Finbarr u. Shade's Cailin

ambo
0

verkligen jättefin!

RC71
0

#1 Agående hästtransportören så är han "känd" i min kommun sedan tidigare. Hästarna hade sina papper i ordning men inte transportören…

En eloge till enköpings veterinärer som gjorde mer än vad som egentligen ingår i deras uppgift. Dom såg aldrig transportfordonet men anade att allt inte stod rätt till…

Sassenach
0

#21 Uttalas känd i detta fall med ett ö framför? Oskyldig

Välkommen tillbaka förresten, hoppas du haft en bra resa!

RC71
0

#22 Svar-ja.

Tack så mkt Glad