God morgon 2009-01-29
Ingen godmorgontråd ännu?'
Det var som värst!
Här har det varit sovmorgon eftersom alla hästar utom hingstarna ville vara ute i natt. Ska kasta ut dem straxt-
Ska bara äta lite frukost själv innan jag far till Tungelsta och valpens (snart 9 månader…) uppfödare.
Ha en bra torsdag och kör försiktigt ni som har nysnö som vi har.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon,
vädret behöver man väl snart inte presentera, mulet o plus 1 grad, var är solen? o våren?
Dagen får väl börja som vanligt med stallarbetet, det är så skönt att ha det gjort, sen blir det väl att slå sig ner vid symaskinen, högvis med trasiga täcken som ska lagas….
Ha en bra dag…
God förmiddag! Ingen rolig dag, min hund gjorde sig illa igår så han hoppar på tre ben…har varit opererad för ostechondros i bogleden fram så jag är så himla rädd för att det är någt liknande, fast denna gång är det bakbenet. Han är dock pigg;äter, dricker, gör sina behov, skäller på grannen o tar våra skor! Förra gången yttrade han inte heller smärta så det är så svårt å veta hur de känner…dessa djur! Veterinär är bokad i Sävsjö så dit bär det av i efm…
Här i Enköping ligger hela Familjen Flunsa fortfarande skapligt däckade. Hu för virus! Har snöat lite i natt så nu finns det några cm att modda till sig med igen. Blä!
Lite datajobb väntar men sen kommer mesta energin få gå till tillfriskning.

God dag!
Har precis börjat jobba efter att ha åkt t o r till sthlm och haft sånglektion. Så hästarna fick gå ut extra tidigt idag.
Kråkan var lite morgontrött, han stod snällt på stallgången och blinkade sömnigt med ögonen medans jag borstade av honom lite. Bill och Pius låg och tog en liten lur på frukosten när jag kom ut för att väga hö.
Idag var det lite mer Elgiganten på tyckschemat.
Senare blir det lite Nynäshamnsposten och Lidingö Tidning.
Ha en fortsatt trevlig dag!
#3 Men det var i alla fall ett mycket fint kort på en vacker hund!

En mkt tung dag. Ciao har akut fått sluta sina dagar pga sjukdom.
En fantastisk liten häst på alla sätt. Det är mkt tomt här nu när flockens trygga ledare inte finns mer.
#7 Nej!
Beklagar så hemskt mkt!
Jag är hemskt ledsen.
Kram
AKW

#7 Men herre Gud, vad är det som händer här? Vågar snart inte läsa mer på detta forum. Här dör ju ponnisarna en efter en.
Jag beklagar sorgen.
Glädje och tröstetråden är väldigt bra att ha nu, så mycket hemskt som har hänt och nu ytterligare en hemsk händelse 
Mycket tråkigt det som hänt dig RC 71, beklagar sorgen…

#7 Beklagar verkligen förlusten av en fin ponny och kär vän!
De blir ju ett med familjen, och den dag de fattas i vardagen gör det mycket ont.
Med hopp om ljusare tider,
/Kerstin

Tack alla.
#6 Inte mer nu
. Nej så sorgligt - nu galopperar en hel flock av våra "Ifocus-connemaror" tillsammans i hästarnas himmel. Där finns plats för alla - gräset tar aldrig slut! Du får också hålla dig till glädje och tröstetråden ett tag.Kramar
#7 Vad tråkigt att du förlorat Ciao. Som jag förstod var detta ditt "stamsto", mor som hon var till Cedrick. Inte heller gammal.
Har det varit ovanligt många inte så gamla connemaror som dött detta år eller har det bara känts så undrar man
.

Å vad sorgligt. Vi är jätteledsna för din skull.
Kram från Camomille o co (Astrid o Åsa)

#14 Hon var född -93. Ett mkt duktigt avelsto med ett underbart temperament. Fick sin ELIT bokstav förra året…

#14 Den reflektionen gjorde vi också - att de går för unga. Nu får inte mina ponnyer avvika alls från sitt normala beteendemönster utan att hjärtat sjunker i bröstet, och jag genast måste kolla. Skönt att det finns folk hemma på gården hela dagar..
#16 tänkte just att hon måste vara nära Elit eller redan där.

#17 Hon var berättigad till ELIT på sina då sex avkommor hösten 2007, men hamnade på "fel sida brytdatumet" i oktober ,så hon hamnade på 2008 års ELITstolista i stället.

# 7 Nej så hemskt tråkigt, beklagar verkligen…
Kram / Therese.
# 7 Usch vad trist…
Beklagar Lotta !
Vet ju tyvärr precis hur det känns !

Beklagar Lotta!
Jag beklagar också Lotta!

#18 Sex avkommor och Elit-berättigad… utan egna prestationer på banorna. Vilken tjej Ciao var!!!

Tack alla! Det är tomt här hemma utan henne
Nu får lilla "Charlie" ta över mammas plats.