Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1236 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-30

Fredag den 30:e, inte många dagar kvar av januari.

En handfull minusgrader ute här i min del av Uppland.

Hemarbete idag innan vi far till pappa på sjukhuset under eftermiddagen. Fast egentligen känner jag mest för att gå och lägga mig en stund till. Får se om jag hittar lite självdisciplin i tekannan….

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

+8 och sol på Irland enligt uppgift. Packar det sista nu sen far jag. Ni får klara er utan mej här några dagar Glad

Godmorgon från

Lotta

Tittut
0

# 1 Ha en riktigt trevlig resa!

Jag är självklart avundsjuk på er som åker iväg och ska tänka på er när jag går i stallet och skottar dynga i kylan.

Carduus
0

Godmorgon!

Kylig och lite hal promenad i dag men nu är frukosten intagen och värmen tillbaka.

Ska till ridhuset i kväll, Storm ska hoppa och kanske jag tar med Carduus om väglaget känns OK för min icke  fyrhjulsdrivna bil.

#1 Ha en trevlig resa!

Ha det bra alla!

Maria-Kavat
0

God morgon!

#1 Gud vad härligt att få åka iväg…hoppas du får en bra resa å en varmt mottagande!

Här blir det utsläpp av hästarna snart…kom upp lite sent visst! Annars blir det planering för operation av hunden. Korsbandet hade gått av i bakbenet. Inte så farligt, bra prognoser till att bli helt ok! Skönt!

Bullemor
0

#1 Ha det så bra och hälsa alla berörda från migSkrattande

Fortfarande krassligt värre, men ett svagt hopp om livet finns ändå.

joyen
0

god morgon, sov som en stock i dag.. klockan ringde inte så vi sov över..

nu är det bara två dagar kvar till min syster m sambo kommer hem från australien, har varit borta fem veckor och avslutar deras resa m tre dagar i singapore… ska bli skönt att kunna prata m henne igenGlad. dom har haft 42 grader varmt och här snöar det, kontraster..
ska göra det jag kan i dag, har spricka i ett revben sedan jag halkade å för var dar blir smärtan starkare… lite surt.. annars en lugn helg, sambon ska jaga gryt m terriern, inte många jakter kvar nu på säsongen.. må så gott allihopaSkrattande

RC70
0

God förmiddag, bryter säkert emot någon liten regel just nu då jag befinner mig på arbetet.

Morgonen började bakom en j*vla midjelastare på Tungelstavägen, vilket tog onödigt mycket tid. Istället för 15 min till stallet blev det 25… irriterande klockan 05.45 på morgonen.

Matade djuren, kastade ut dem och satte mig i bilen för att köra in till Sveriges Riksdag där jag idag lånar centerpartiets parkering utanför ledamotshuset SKA DET VARA FLÅDIGT SÅ SKA DET !

Ska fara vidare ikväll till Almunge för att spendera en helg borta, det behövs efter 2x dödsfall..

Trevlig helg på er!

ambo
0

Nu är det över med min gamle pappa. Jag var där igår kväll till ca 22.30 och fick kontakt igen. Jätteglad att jag fick det. Sa om allt från gårdagen för säkerhetsskull..Det blev tårar från bägge och sen sa jag till om morfin högsta dos till pappa..for hem, låg vaken på nålar till 02.30 åkte dit vid 7.15 så var han död när jag kom in. kl 7.00 var han vid liv när personalen kolla o allt var lugnt. han ville kanske skona mig och gick precis innan. Kände på mig hela natten att det var dags..eller vad oron berodde på.

sorgligt men som min brorsa sa att "gud va skönt att slippa gå till det jävla sjukhuset" håller me om det, man gick med så tunga steg.

Nu återstår att ta vara på mamma och hjälpa henne. Plus röja ur deras hus på gammalt grejs min pappa aldrig slängde..

Var o tog hand om alegre och det var riktigt skönt att mocka och fixa, fysiskt arbete är ju super såna här ggr.Hästar är så terapeutiska!

Pizza och vin är vad som gäller denna kvällRynkar på näsanGlad

Dyblygiad
0

8# Så skönt att han nu fått somna in och slipper smärtor. Dock förstår jag hur jobbigt allt är för er som är kvar, jobbigt men ändå en rofylld känsla.

Själv har jag fåt försenad sömn då veterinären var här på förmiddagen. Vaccinerat ett jäng hästar och tittat på Pimpan som är halt sen en tid tillbaka. Det sitter i vä framknä och är troligen en förslitningsskada då hon trots allt tävlat FT fram till sommarn-08. Hon är nu insatt på Butta 10 dgr framåt och sen ska vi se om det är ng skillnad. Klinik besök får vänta tills fölen har kommit då detta inte är ngt akut. Det verkar som om jag inte kommer att få mitt (i 20 år) efterlängtade connemarafölRynkar på näsan

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch vad mycket ledsamheter det händer i år! =((

Skönt med sista arbetsdagen för veckan idag, hade inte orkat gå upp en morgon till.

Jobbat lite lätt idag bara, skönt det efter det myckna jobbandet tidigare i veckan.

Sen var jag hos Fröken Snörpa Brun. Hon var pigg som vanligt, men inte så glad som hon brukar. Hon vill SPRINGA FORT, men det går inte pga stenhårt underlag o is överallt =(  Vi har skrittat omkring i kringelikrokar inne i skogen idag, slalom mellan träden o övat mig på att styra utan tyglar.  Såg älgarna idag med, på samma ställe som sist. De glor på ett sånt obehagligt sätt tycker jag =S

AKWIK
0

#8 Beklagar sorgen, ambo.

ambo
0

Tack! Det värmer! Jag är helt knäckt faktiskt. Lika bra att erkänna.

Carduus
0

#8 Nej så ledsamt för dig ambo, beklagar sorgen. 

Blev inget ridhus för Carduus i dag, tyckte det var onödigt att riskera något på den hala vägen dit, ingen panik med löshoppningsträningen. Pysslade lite ute i lösdriften istället, han fick utstå ett gäng pussarKyss.

Murgard
0

Ambo, fin berättelse om än mycket sorglig. Din far har haft förmånen att ha två barn som bryr sig om honom. Beklagar ändå saknaden efter din far.

/ Kerstin

Clancy
0

Så tråkigt det som har hänt dig Ambo, beklagar sorgen jag med.

Ja, det här året har verkligen börjat på värsta sätt från alla möjliga håll, hoppas det vänder snart för oss alla…

Tittut
0

# 8 Jag instämmer med alla andra Ambo, och eftersom vi har haft en jobbig situation med min pappa, som ännu inte är över även om det inte är livhotande längre, så känner jag starkt för dig. Jag hoppas det är många år kvar för oss, men man blir påmind om alltings förgänglighet av ditt inlägg.

Som min favoritpräst härhemma sade på en begravning och som gjorde att jag kunde se annorlunda på det efteråt.

"Sorgen är priset man får betala för att man älskat någon"

Murgard
0

#16 Ditt citat var klockrent.

ambo
0

#16 Tack för dina ord och mycket bra citat!

RC71
0

ambo, jag beklagar verkligen. Rynkar på näsan

Varm kram

Lotta

ambo
0

Tack Lotta