God morgon 2009-02-06
Kört bil till jobbet i dag, snöslask på vägarna och väldigt dålig sikt. Nollgradigt här i Danderyd och någon centimeter nysnö.
Har gymmat på morgonen, känner mig otroligt duktig!
Blir stallet efter jobbet och eventuellt löshoppning av Carduus, vi får se hur väglaget blir.
Ha det bra alla!

Godmorgon,
så var det grönt ute igen…..tur är väl det har lite ärenden jag ska köra iväg o uträtta idag
Hagarna ser för bedrövliga ut, sjöar överallt, tur i varje fall att sandpadocken sväljer det mesta så pållarna kan gå där…
#1 blev det några nya hästar med hem från irland?
God morgon!
Var i stallet vid 7 snåret för morgonfodring. Vi har ett litet problem i våran hage, för Monias hagkompis SLITER SÖNDER ALLA MINA TÄCKEN, nu senast ett täcke som bara var 3 veckor gammalt, även fast täcket varit dränkt i CRIBHALT. Så, i morse skulle vi pröva att ha Monia tillsammans med en annan häst.
Men se, det tänkte inte Monia.
Ungefär 3 minuter efter att jag släppt ut Monia så kryper hon under ett 40cm högt staket. Jag vet detta, FÖR JAG STOD O SÅG PÅ. Hon kröp snabbt under tråden och ut för att sedan krypa under tråden till sin gamla hage, som låg på 30 cm… Noteras bör att Monia är dräktig bigtime.. Men det verkade inte vara några problem.
Fick köra min sambo till jobbet, då han försovit sig. Coca Cola har en stor konferense idag som han hade missat annars.. shame on him.
Åkte till Willys insåg att de hade Rapsolja på 10l dunk! HURRA. Men jag köpte en 5a, orkade inte bära mer:)
Idag skall det slappas.
Migränen gör sig påmind.

Här är det varmt, rätt många plusgrader tror jag, men helt vitt på backen. Fast det smälter så man ser det =( Ska försöka rida en sväng sen, men det är nog snorhalt! I eftermiddag kommer vet o mäter Batte (rösta gärna på bilden på henne
) samt fixar tänderna på Snörpa o vaccinerar hela högen.
#3 Vilken buse till häst du har! Påminner en del om min minsta…
Här har det snöat rejält och är nog 1 dm snö-om inte mer. Men det ligger runt nollan så frågan är hur länge det får ligga kvar. Ska ner till stallet i efm o se om det blir någon ridtur. I helgen åker nästan alla bort, å kvar blir jag o en tjej till (+min medryttare som är en klippa) att ta hand om hela stallet! Är lite si å så, en tjej frågade mig i onsdags om jag kunde ta hennes häst…blir måttligt irriterad för jag tycker det är lite sent!Det fick hon veta oxå. De övriga fyra hästarna vet jag inte vem som tar hand om, men inte blir det jag. Har en inflammation i armbågen å fixar i princip att mocka 2 boxar innan det gör väldigt ont…

Precis varit ute på lunchpromenad, flera cm snö nu och det fortsätter falla. Ätit jättegod lunch i personalmatsalen, fläskfilé med cognacsstuvade champinjoner och rödvinssky
riktigt mumsigt!
Vi får väl se hur det blir med stallet, fortsätter det snöa såhär kanske det får vänta tills i morgon.

Njuter av min första lediga fredag
. Tom. 30/6 ska mina fredagar ägnas åt sådant som inte hinns med annars.
Här snöar det på tvären, men hästarna tycker ändå att det är vår och har därför kört igång med pälsfällning, om än inte fullskalig ännu. Mia gned sina vita bläshår på min tröja imorse
. Delight gillar att bli rejält skrubbad med piggborsten
. Därefter putsar dom på varann i hagen. Superkompisar, som dom redan blivit.
#7 Monia fäller S A T A N!!!

Brukar säja att vi skulle kunna virka en ny ponny av all päls som fälls varje år! 
Äntligen snö! Hästarna blev jätteglada i morse
.
#3 Ston är värst!! Mina hingstar visade sin glädje över snön genom att frusta och ystert skaka på huvudet när de leddes ut. De två tämligen odrägliga och egocentrerade tvåårsstona, bockar, skuttar och står på bakbenen. Suck!
Massor av överskottsenergi efter senaste tidens stenhårda och knöliga underlag.

#2 Nej. För mej räcker det med dom jag har 
Snöar forfarande rejält här och vägarna är mer eller mindre sliriga. Någon snöplog har jag inte sett till på hela dagen, trots att jag rört mej runt i kommunen.
#7 Här har hästarna fällt sedan första veckan i januari. Det har dock tilltagit senaste två veckorna. Hingstarna är alltid tidigast. Börjar redan i december..

Plusgrader här fast fortfarande lite vitt ute. Det var någon blandning av snö o regn som kom vid lunchtid inne i stan.
Camomille fäller oxå…
I morgon bitti är det dags för tävlingsdebuten i år. Krångligt att räkna ut när vi behöver åka när det är 150
starter innan Lätt C för kategori D startar. Efter bangång är det ytterligare 30 starter i kat D innan Camomille ska ut. Många maror i startlistan.
http://www4.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_108698/ImageVaultHandler.aspx
Sen gäller det att hålla Camomille på gott humör till Lätt B. Hon tröttnar om det blir för tråkigt och det inte finns något gott att äta…så vi får fylla på hönätet….
Nu ska vi ladda för Lets Dance. Såg Magnus Samuelsson live igår på hotellet där vi hade konferens.
Ha en skön kväll!

God kväll!
Jag kände på mig att det inte skulle bli någon bra dag redan när jag steg upp i morse. Kom till jobbet och det sket sig direkt, jag hade klantat till det igår och glömt att göra iordning tidningar till kunden. Det var bara att göra korstecknet, be till gudarna om tur, hoppa ner i komprimatorn och klättra in i kontainern för att se om jag hittade några ex. Sådan tur hade jag inte, när jag 40 min senare ger upp var det nog ganska lite syre kvar i kontainern. De fick trycka till 200ex, kostade ca 5000kr fick jag höra sedan, kände att jag verkligen tillför företaget något.
Senare på förmiddagen, lyckades några grejor gå sönder i en maskin när jag var i närheten. Det är bara att konstatera att jag inte är maskin kompatibel idag.
Nu är det snart helg iaf och stallet ska jag förhoppningsvis inte ha några problem med.
I morgon skall jag besöka nya Hööks butiken i Uppsala.
Ha en bra kväll!

#11 Här har varit sådan rejäl vinter att dom valt att behålla vinterjackan på,
!

#14 Klokt! 

Go kväll!
Har varit inne en sväng i stan idag, sen varit i stallet och fixat där. Plockade bort en del av lufttrumman på höskullen, det är så skönt att höet hållt sig så bra i år. Vi har knappt tagit bort något dåligt. Och tur också, med tanke på att det inte blev alls lika mycket som det brukar bli.
Det har snöat lite till här idag, så nu är det väl kanske knappt 5 cm. Tänkte se om det går att rida lite imorgon, har ju varit isgata överallt i x antal veckor. Jättetrist nu när jag har tid.
~Jag tror på ödet~
Jättetrött..red i morse lektion på Äppelviken..lastade sen av hö i stallet vi beställt det blev 70 balar var..fast då fick jag hjälp men, det känns i kroppen! Allt för att tjäna 400 kr p månad
Från "Hö-Bosse" i Gävle!
NU är det bara att ladda för morgondagens tävling på Södertälje. Hatar när man inte riktigt vet hur man ska köra trots vägbeskrivning..och sen snöblasket! har inköpt flera pastasallader till oss, vi har det som grej, varsin färdig pastasallad från Ica! plus drickor godis mm

#16 Kan meddela att snön gjorde det hela värre… gick dock trava lite på stubbåkrarna (Till Snörpas STORA lycka) men vägarna var bara att ge upp =(
#12 Vi tänkte åka ca 10-10.30 tror du det är lagom?? Det känns som det kommer gå undan på Södertälje enligt va de skriver

#19 Vi har också pratat om ca 10. Otroligt svårt att veta. Är de riktigt effektiva så tar det kanske 1,5 min per ekipage i lätt D/Clear Round….men man vet ju aldrig. Åker ni färjan? Det ska bli jättekul att träffa er igen
Godkväll!
Här har det varit runt noll grader hela dagen och regnblandad snö. Moddigt och halt var det på småvägarna när vi åkte ett par vändor för att hämta hö och halm. Nu har vi fyllt förrådet så det räcker till 19 hästar ett tag till. Behöver inte gå på gym, om man säger så… 
Intressant det där med att hingstarna fäller vinterpälsen först. Det stämmer i vårt stall! Har jag inte tänkt på förut.
Arizona fäller också, men konstigt nog verkar det vara mest av de vita hårstråna.
Eller är det så att det är dem man ser bäst?
Carduus! Inte var du väl iväg till ridhuset i det här vädret? 

#21 Å & E åkte till ridhuset med tre ponnyer men hon har ju fyrhjulsdrift. Själv mötte jag upp och hjälpte till med hinderbygge men Carduus fick stanna hemma.
Tanken var att vi också skulle till Södertäljetävlingarna men eftersom slutmätningen blev så försenad så anmälde vi aldrig. Det blir Heby nästa helg istället. Med tanke på hur vägarna ser ut här hos oss känns det likaså bra…
I morgon ska vi hämta spån. Sågen vi brukar hämta på hade lite nu så vi ska ta det som finns så kanske vi slipper byta strömedel i lösdriften, fungerar så bra med kutterspånet.
#20 Nä vi tar essingeleden o E4. Undrar om jag kommer köra fel..det där me S-tälje norra o klaffbro hittar inte där..
Ja, det ska bli kul att ses 

#15 Ponnyer är smarta, därför så rolig att umgås med!! T.om när det gäller pälsfällning
!