God Morgon 2009-02-07
Först ut för en gång skull! Är det fusk att ha en bärbar dator och fortfarande ligga kvar i sängen? Snöar gör det också, konstant. Idag blir det ine många knop, och först av allt en liten sovmorgon.
Ta det lugnt i snöyran!

Godmorgon,
normalt vinterväder igen, dvs mulet disigt o några plusgrader.
Ska på auktion idag, ovanligt med gårdsauktioner nu för tiden, ska bli roligt o rota i gamla saker…

God morgon!
Här är det dimmigt. Ser ut som det töat en del sen igår, men det är fortfarande lite snö så jag ska se om det går att rida lite idag. Det var ett tag sen. Vi har ju haft is precis överallt så hästarna har fått ta det lugnt.
Man blir verkligen inte klok på det här vädret…
~Jag tror på ödet~

God morgon!
Mulet här (men i varje fall rejält med snö nu). Hade tänkt fota, men det skjuter vi på till en annan dag.
Ska ut på tur med nya hyresgästen strax och visa lite ridvägar. Ikväll blir det födelsedagsfest hos bästa kompisen som fyller 25. Har lovat att hjälpa till med förberedelserna, så det kommer nog ta upp många timmar av denna dag/kväll/natt.
Ha en bra dag!
God morgon!
Var i stallet 07:45 och gav hästarna mat. Skrapade av Monia massor med päls! Hon fäller helt sanslösa mängder… Vi har dimma o +2 grader så allting töar bort. Halt som satan är det också.
Har stalltjänsten i helgen, så ska tillbaka vid 12 och lunchfodra djuren, sen ska de plockas in vid 16 och så slapp jag nattningen för den tar stallägaren tydligen 

Mulet och gråkallt. Snön ligger dock kvar till hästarnas stora förtjusning
En halv jobbardag väntar. Ligger lite back efter utlandsvistelsen…
Godmorgon från
Lotta 
(På bilden motionerar fr vä. Castle Snowflake e. Janus u. Village Linnet, Castle Pearl e.Janus u. Castle Melody. Båda födda -08. Längst till hö. också Janusdotter som jag ej minns namnet på. Tillfällig inneboende…)
Fina bilder.. galopperande unghästar ch vinterpäls som rasar!
Har varit hos grannbonden och köpt en fin rostbiff från hans gäsuppväxta kossor, och skall fira sonens 10-årsdag med den ihop med lite pärgratäng och en god grönsallad och halloumi. Nu blev det mer ett inlägg som passar sig i mattråden?
Ska ta ett tag med dammsugaren också, och kasta iväg en offert på lite skrivjobb. Dagen lär gå idag också!
Ha en bra lördag och glöm inte att carpa diem!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#6 Hm. Utgår ifrån att din granne har en gårdsbutik med erforderliga tillstånd att sälja besiktigat kött.
Ha en bra dag alla!
M, lindrigt yrkesskadad men ledig över helgen

God förmiddag, snön som damp ner här smälter så man ser det, idag är det snudd på barmark, vatten överallt!
#5 oj vad de vuxit knubbsälarna! 
Här har man förkylat om efter en ofrivillig entimmespromenad i gårdagens snöväder. Typiskt! Trycker i mig extra vit. C och rosenrot så får vi se om det vänder igen. Skall ta det allmänt lugnt idag förutom de vanliga hushållssysslorna.
God förmiddag! Blir en lugn dag…inte riktigt kry så det blir att kolla tv o plocka lite hemma. Hoppas ni får en bra dag alla!

-har fyndat idag,fick fatt på en engelsk tekanna, ingen ropade på den, 20:- gav jag, den är helt felfri. köpte 2 porsinshästar modell större, engelsk tillverkning 80:- för båda, en skål o en vas från känt glasbruk, graverade, endast 50:-
, det är så roligt med gamla gårdauktioner….

God eftermiddag!
Hemkommen från stall och spånhämtning. Hade för få säckar med oss så det får bli en tur till i morgon, trodde inte det skulle finnas så mycket men det var ju positivt
. Handlade säckar på ÖB och träffade en fd granne där så det tog lite tid, vi hade inte setts på ett par år.
Väldigt dimmigt, ser inte många meter utanför fönstret. Slaskigt och trist ute, kommer inte bli så roligt om det här fryser på och det hotar ju väderprognoserna om…
Ska nu ta mig en dusch och sedan gå och handla middagsmat, blev så sugen på potatisgratäng och en köttbit!
Ha det bra alla!
Bifogar suddig bild från i dag, tycker han ser lite smalare ut faktiskt, kanske han växer
Hoppas!!
Monia har börjat sätta ljuver ! Hoho! Vilken överraskning jag fick idag när jag inspekterade hästen!

God kväll!
Även här har alla hästar nu startat med fällningen, Kråkan var sist och Svarten först.
Har besökt Hööks i Uppsala idag, hittade en film om tömkörning med Anders Eriksson och en väska som jag inte planerat att köpa. Köpte även ett par ridvantar och tio st koner, som hästarna skall få undersöka i hagen imorgon.
Snart är det dax för melodifestivalen, är det några som skall glo? Tror jag hoppar det idag, men mamma kommer att titta så jag får väl lyssna istället.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
# 7 Nej, han säljer fulkött som är både svartslaktat och svartsålt…. 
Nej då, klart att det är godkänt! Tom kvitto med moms fick jag! 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
hallå från oss hemkomna från första tävling efter olycksaliga Heby..det gick superbra dubbelnollade bägge klasserna. Räckte till 7a i Lätt c men ej plac i Lätt b. Många duktiga där som brukar tävla högre nivåer..
är så glad för vår fina ponny som bara gör det han ska. Bjöd fint idag o stod ej emot el nåt. Hurra!
Kul träffa er Camomille igen! Jag glömde säga att jag tänker åka på årsmötet så kanske vi ses innan Rikset!

#16 Härligt att det gick bra! Alltid skönt att få starta bra på säsongen.

#16 Jättegrattis till de fina ritterna! det var kul att ses
Inga felfria ritter här (ett stopp och en rivning i vardera klassen). Men allra mest positivt en GLAD ponny som verkligen bjöd och ville hoppa TILLSAMMANS med Astrid. Och en glad Astrid. Och nu är säsongen igång! Så vi är faktiskt supernöjda även om vi inte nådde ända fram denna gång.
Nu ska ponny o dotter ladda om till dressyrtävlingen i morgon, LC.
Ridbyxorna ligger i tvätten så de hinner torka.
Kommer tyvärr inte på årsmötet. Div 1 starten blev flyttad, men vi har stallhelg med alla in o utsläpp samt fordringar för 16 hästar. Så det får bli årsmöte något annat år.
#12 Vilken snygging!
Hoppas att ni alla får en skön lördagkväll!
#18 ja hon är så fin er Camomille 
Just lyssnandes på Melodifestivalen o Caroline af Ugglas. jeez vilken dålig låt..hehe

#18 Tack!
Skönt att ni också är nöjda med tävlingsdagen, lycka till i morgon
.
Godkväll!
Finns det något trevligare sätt att tillbringa lördagskvällen än själv med hästarna i stallet? 
Jag måste köra ungarna idag så jag åkte inte ut till stallet förrän vid halvfemtiden. Tog in alla hästar, borstade och pysslade med totalt nio hästar! Fölen är roligast att lära stå uppbundna och lyfta hovar etc. Håller med om att fällningen är igång! Speciellt den vuxne hingsten. Sedan började klockan bli så mycket att jag började mocka, vattna och fodra för natten. Kom hem nyss.
Det är en otroligt tät dimma här, +1 grad och duggregn.