BOJKOTTA LEVANDEPLOCKAT DUN!
Hoppas alla iFokusmedlemmar noga kontrollerar sina ev. dunfyllda kommande inköp!! En vidrig djurhantering fyller många dunartiklar!
Här köps det inga dunprodukter alls. Varken förr eller senare…

VIDRIGT! Det är vad det är!

Vissa människor kan tydligen göra vad som helst för pengar och de försvarslösa djuren blir lidande. Fruktansvärt
.
vidrigt. och vad gör jag nu med min sköna gamla dunjacka…

#4 Det är nog många som har både täcken ,kuddar och jackor med dun. Ingen kunde väl ens drömma om att djuren fick utstå detta lidande för dunets skull. Jag har alltid tidigare varit övertygad om att dun kom från döda fåglar som slaktats för livsmedelsproduktion. ack så fel man kan ha
Det gäller att tänka på vad man handlar framöver…

#4 Det som är gjort är gjort men det kanske får bli en i annat materiel då dunjackan gett upp
.
Ser ingen vinning i att slänga de dunprodukter man eventuellt har. Däremot får man kolla upp noga vid nyköp.

#5 #6 Precis! Dessa avskyvärda TV-sekvenser som kablats ut.. hur kunde man i sin vildaste fantasi drömma om att det förhöll sig på detta viset?!
Att kasta det man redan har löser ju inget, men därefter, vid nyinköp kan vi välja klokt.
Såg igår på nyheterna att bla "fjällräven" har skriftliga garantier från sina underleverantörer på att deras dun skulle vara från döda fåglar, men att det nu visat sig att underleverantörerna ljugit.
Jag har köpt dunprodukter på bla IKEA och funderat på hur de kunnat vara så billiga. Nu vet jag. Hädanefter blir det syntetiska produkter istället.

Som tur är har jag inget dun i mina täcken o kuddar men en dujacka har jag och det blir den absolut sista för efter detta blir det annat material. HEMSKT, kunde inte se färdigt programmet ens.

#9 Nej, jag klarade inte heller av att se mera än korta sekvenser. Men det räckte mer än väl för att välja produkter med levandeplockat dun!