Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1158 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-09

God morgon alla!

Har ni en lika fin morgon som vi har?

Här är det sju minusgrader, klart, fullmåne och knaster under graningarna.

Den 10-åriga sonen bor fortfarande hos mormor, så det är lugnt härhemma en stund till, den bästa tiden på dygnet.

Frukost väntar, sedan jobb fram till 16, då dotra ska rida sin livs andra ridlektion. Kul!

Ha en riktigt trevlig måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Sassenach
0

God morgon!

Tror att det är mogon iaf, inte säker då jag varit uppe hela natten och jobbat och det fortfarande är mörkt ute. Ne det är natt än!

Säger Grattis till "Simborgarmärket" som firar 75 år! Skall hem och räkna hur många jag har… Är det någon här som vågar avslöja hur många de har?

Nu skall jag hem och knoppa! God Natt på er!

[yatzy69]
0

God morgon alla!

Vaknade av att gubben pratade i telefon och skulle ut och skotta snö. SNÖ?!! Han skojar? Oh nej.

Fast barnen blir ju glada.  En till dagmamman och en på dagridläger. Ska lämna en snart 10-åring i stallet på ridskolan för första gången. Överbestkyddande mamma, jag vet, gulp.

Själv ska jag jobba, suck. Fast kul när lönen kommer.

Ha en trevlig dag, C.

Carduus
0

Godmorgon!

Fantastisk fullmåne ute, (undrar om det är pga den jag sovit så dåligtObestämd) -5 grader och is överallt…

Bara jobb som väntar i dag om det inte händer något oväntat.

Ha det bra alla!

Bullemor
0

Vackert väder och några minus även här. Skönt!

Är ruggigt förkyld, men ska släpa mig till jobbet ändå. Har det dessutom ovanligt livat här hemma med tik som löper och kär hanhund som sjunger serenader och inte får komma till.. Att det dessutom är hans mor som löper tar Lasse-Bullen ingen hänsyn till.

Halka lugnt!

AKWIK
0

Här är det sol och sex grader kallt. Springer upp och ner till tvättstugan nu på förmiddagen.

#2 Roligt med snö för dina barn som väl har sportlov denna vecka. Glad Här får barnen vänta två veckor till.

ambo
0

Kallt och vackert här med! Måste ringa släp-leif E om min transport ena hjulet låste sigi lördags så vi fick låna stallvärdens till slut. Inte kul!

Annars är det lite jobb och annat på schemat. Ser fram mot nästa onsdag då vi tar nattåget till Storlien 4 dgr

Carduus
0

#6 Det där med låsta hjul känner AKWIK och jag väl till, INTE roligt!

ambo
0

Morr och det är ju ett nytt släp haft det 1 år och varit försiktig me det Rynkar på näsan och inte låg handbromsen i heller (Leif e har lärt mig att aldrig ha handbromsen i nämligen, då låser sig hjulen ibland)

det var inte kul när jag försökte slira på glansis fick inte ut eländet, fick väcka upp R och han bara lossa släpet och sköt undan det..boggie hur tungt som helst (imponerad)

joyen
0

mogron!

12 minus, solen skiner å det är hur vackert som helst…
ny energi av solen..

var på föreläsning i går om horsemanship, shit va intressant!!! jag kom hem och bara bubblade till gubben som var måttligt intresseradTungan ute.

jag har bokat in en privatomgång m föreläsaren, kan behävas på min 9-mån, hon har blivit som förbyttObestämd, en buffel som struntar i tryck.. längtar till hon kommer och visar lite.

fick se på när hon tog ut en privathäst i manegen och visade lite, den hästen skulle jag aldrig gå nära, han är inte trevlig m efter ett tag så var han som en hund efter henne, så kul att se.. tror att jag fortfarande är lite lyrisk, hihi

colleen
0

God morgon!

Här är mulet, men solen syns lite i horisonten.

Igår red jag Cirren i månskenet. Jättehärligt, och han gick så mjukt och fint trots att han stått ett par veckor. En av få fördelar med snön.

Idag ska jag se till att rida på dagen istället. Även om det var trevligt med månskensritt.

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Leif E kommer och hämtar släpet och kollar igenom det Glad

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Skönt. Brukar hjälpa att backa släpet när det blir så där.

Här är kall! -7 i morse,men nu bara runt -2 tror jag. Strålande sol men dock blåser det isande kallt, så det känns som -15. Hemma för klädbyte och lite annat pyssel. gäller att hålla sej torr i kylan..

God em från

Lotta Glad

ambo
0

#12 vi backa o körde framåt som galningar men troligen pga all is under funka d ej..

visst är det lite bitande kallt!

Akerberg
0

Godeftermiddag

Kom från Snörpa nu, vad GLAD hon blev idag =D Änligen är det lämpligt underlag att både trava o galoppera på! Hon som i princip aldrig gör några bockar har idag brallat iväg flera gånger med näsan i backen o svansen i vädret =O Glad att jag satt kvar iaf! Fick morra lite åt henne dock… men någon måtta får det ju vara på buseriet även om man har roligt =)  Blev ingen lång runda, red upp på berget o vände i princip, det är ju jobbigt att gå i snön, men där uppe är lämpligast att busa av en överpigg häst… slätt och relativt platt utan alltför branta backar =) (Branta backar vågade jag mig inte på idag, har ju bara skrittat i två veckor nu, galopp på platten fick räcka sas)

Murgard
0

En härlig dag. Mitt på dagen visade termometern +12 på balkongen vid lärarrummet. Solen börjar bli riktigt skön Glad!

Fendi och Cecilia har övat lite idag också, han är SÅ skötsam!

#12 Vilken skönhet är detta?

walsan
0

Hjälp! Godmorgontråden har fallit ner i avgrunden!

Fantastiskt vilken vacker dag. Tyvärr kom jag inte till stallet förrän vid mörkrets inbrott. Men det blir ju aldrig riktigt mörkt när man håller till nära stadens ljus och det är så mycket snö. Tog med Fender på promenad på ospårade stigar. Riktigt jobbigt…för migSkäms. Han verkade tämligen oberörd.

Tomt i vattentanken, så den fick fyllas. Det är ju alltid lite känsligt att lägga ut vattenslangar i kylan, men denna gång hade jag lyckats med tömningen, så det var ingen is kvar i slangen och vattnet rann fint.

RC71
0

#15 Innellan Peace

Murgard
0

#17 OK

AKWIK
0

#7 Skrikandes Trailerhjul som låser sig tycker vi inte om! Backa gick bra, men inte framåt.

#11 Hur ska Leif E kunna ta med sig släpet om hjulet inte rullar? Han kanske måste göra som vi gjorde. Åka till verkstaden på bara tre hjul! Det löjligaste var att hjulet hakade upp sig på vägen från godkänd besiktning på Bilprovningen! Obestämd

Oj vad hästarna fäller nu!

Har hararna börjat någon parningssäsong nu tro? Både igår och idag har det vimlat av harar längs vägen. Både ensamma och par.

Murgard
0

#17 … förresten, anmälde du till Svärdsjö?  Det har vi gjort, och hoppas på att vädrets makter är med oss.

RC71
0

#17 Nej, det blev krock. Rynkar på näsan Hejar och håller tummarna för att ni försvarar connemarornas heder! SkrattandeFlört

Murgard
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 Synd! Ja, som "farmor" måste du heja lite extra. Undras om det kommer flera maror?

Såg du bild på Fendi i gårdagens gomorrontråd?

Här är den igen! Flört

RC71
0

#22 Japp. Fin! Glad

Murgard
0

#23 Mattes lilla gull KyssKyss!   Dessutom verkar han vara så lättsam i det mesta.

På sportlovet ska han få prova på löshoppning Glad.     Joyen var till ridskolan idag och antecknade oss på en tid. Tack, Malin!!!

ELS
0

Godkväll

Här har vi också fått riktig vinter nu.  Hoppas snön ligger kvar i några dagar i alla fall…. I morse var det 10 grader kallt.  Kom nyss in från stallet. Det är alldeles ljust ute med snö och en starkt lysande fullmåne.

#22 Vad fin han är Fendi!Glad  Fina rejäla "connemara-ben"  har han också!  Synd att det det är för långt  för mig att åka och titta på utställningen.

Murgard
0

#25 Med din väderlägesrapport känns vårt land inte längre så avlångt!!

Tack! Ja, det hade varit roligt om du dök upp i Svärdsjö! Glad     …men ,som sag, i längsta laget!

ambo
0

#19 han skulle lösa det på plats och sen ta me sig det o kiolla inne i sin verkstad..ingen aning hur han gjorde men släphelvetet är iaf väck från stallplan nu Glad som min kompis me spanske hästen säger "släp är av naturen hemska och elaka"

han ringer väl o berättar snart I hope

RC71
0

SkrattandeFörlåt att jag skrattar, men med din beskrivning förstår jag precis hur frustrerad du är över "släphelvetet" Flört

[baffinbay]
0

#27 Haha vi har råkat ut för detsamma och det är jäkligt frustrerande. Har dock haft tur då pappas jobb låg ett stenkast från vår förra gård och där fanns en stor uppvärmd maskinhall… Nu vette sjutton hur vi skulle gå tillväga; vänta in våren kanske?

ambo
0

Skrattande eller hur!

Smile-
0

Vi är nog många som svurit över transporter! På vår - ganska nya - hjälper om man slår (HÅRT) med en gummiklubba på hjulbultarna. Tydligen bromstrumman som kan kärva när det är fuktigt. Men det är nog lite "personligt" från släp till släp, hur det ska behandlas… Obestämd 

Annars en riktigt solig och vacker dag i dag - hästarna har börjat "sola sig".Har jag en hel del jag skulle kunna säga om tandläkarkostnader - men det lämpar sig inte "i tryck"….Rynkar på näsan

MrsM
0

Vid liknande problem fick jag höra att det är jag som kör för försiktigt… Man ska tvärbromsa då & då för att hålla bromsarna i trim!

AKWIK
0

#32 Jodå, det var det jag fick en föreläsning om av gubbarna på bilprovningen. Flört Därför utnyttjade jag varenda raksträcka från Norrtälje till Ununge för tvärbromsning (man vill ju inte göra det med hästar i) och när jag kom fram hade hjulet låst sig. Skrikandes

Murgard
0

#32 Den metoden uppskattas troligtvis ej av fyrfota vänner!!

AKWIK
0

#34 Kanske därför Mrs M:s hästar hamnar framför bommen? Skrattande

MrsM
0

#35 Protest! Jag kör MKT varsamt, det var ju det som var problemet…

Ska just avsluta en ngt ovanlig dag som börajde med att sonen rekommenderade mej att prova en Botoxbehandling för jag såg så arg ut, och slutade med att jag hamnade i ett nyhetsinslag i TV4 Halland. Hade ingen aning om att jag kunde vara så seriös…

Godnatt. M

Tittut
0

# 36 Snart platsar själva du som en av dem man skriver om i "Jag mötte Lassie-tråden". TV 4 Halland, jo jag tackar!

Såg du arg ut då också?

MrsM
0

Det får betraktaren göra… kan avnjutas på Tv4s websida säger dottern med illa dold förtjusningSkäms. Med tillägget att hon inte begrep ett dugg.

Carduus
0

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=731290&treeId=100732&renderingdepartment=2.757

Nu har jag tittat på MrsM Glad tyvärr är ljudet på min jobbdator dåligt så jag hörde inte vad som sades men det var säkert jättebraFlört!

Tittut
0

# 39 Tack för länken, nu har jag kollat!

Bra rutet, MrsM!

AKWIK
0

#36 Jag bara skojade lite eftersom du tidigare skrivit att Sparrow-ettåringarna hade en tendens att hoppa över bommen. Skäms Inget illa ment. Oskyldig

Har nu tittat på inslaget och du gjorde dig fint i rutan! Glad Håller med om allt du sa.

MrsM
0

#41 Oroa dej inte. Har  samma sinne för humor som duSkrattande.

Bullemor
0

Bra talat Mrs. M, och finfleecen var på också! :)

[baffinbay]
0

Herregud, varför ens överväga att avla fram defekter när det finns friska djur?

Carduus
0

Nu har jag tittat på inslaget med MrsM igen, denna gång med ljud, bra talat! Grisarna var ju för sötaKyss.

#44 Håller med.

RC70
0

Haha, lite roligt att de pratade om kor medan de visade en SHETLANDSPONY ;)