Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 688 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-10

Kallt och dimmigt ute. Jag såg knappt vägen på sina håll på väg till och från stallet. Tur man kan vägen utan och innan vid det här laget.

Det blir nog lite russpass gjorda denna morgon, innan diverse annat ring- och pappersarbete tar vid.

Vad skall ni göra?

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Sassenach
0

God morgon!

Det första jag skall göra är att åka hem och sova dvs så fort jag slutar!

Annars funderar jag på att "tortera" Kråkan lite, han rastade av sig själv så fint igår när de fick springa lite på ridbanan medans jag fixade i stallet. J-klar vilket rally det blev när de kände att det fäste ordentligt under fötterna på dem…

Sov gott alla!

Carduus
0

Godmorgon!

Har styrketränat nu på morgonen, jätteskönt! Nu är det jobb som gäller några timmar framöver.

Det serveras raggmunk med fläsg till lunch i personalmatsalen i dag, mumsfilibabbaTungan ute.

Annars inga direkta planer.

Ha det bra alla!

colleen
0

God Morgon!

Trött är jag och kallt är det ute. Men vi slapp i alla fall snön som vräkte ner bara två km härifrån igår. Idag ska jag hålla mig inne och städa hela dagen har jag tänkt. Blir jag klar någelunda tidigt blir det kanske en ridtur också. Var ute med båda två igår och Cirren är så rolig att rida, man vill inte kliva av…

Städa som sagt! Tittar in här med jämna och ojämna mellanrum under dagen =)

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Gomorron

Rätt kallt här med. Blir nog en sväng ner till Järna trafikplats o peka hur de ska gallra bland sly och bergtallar..lite udda uppdrag åt Vägverket! Såna uppdrag är roliga!

samt rita lite på en villaritning

joyen
0

här är det kallt, minus 18 brrr.
ska mocka sedan tvätta lite, inget särsilt på agendan i dag.
ska träna m joysan i dag, få lite pli på hon a la horsemanship, hon är riktigt surFlört.
nu närmast ska jag plåstra om terrien som fick ett bett av en räv i söndags.. m den springer på de sålla jaktmarkerna nu..
kramiz på er alla

Carduus
0

#4 Ditt jobb låter verkligen roligt och intressant!

RC70
0

God förmiddag!

Sitter på jobbet och har rast. :) Inte så mkt att göra idag ganska mysigt.

Imorgon åker jag till Småland och på lördag ska jag på studiebesök på Bounty Stuteri! Ska bli SÅ spännande!

Min mormor begravs på torsdag, på fredag ska jag besöka Flyinge och J.F. Mkt o göra som vanligt.

Monia skoddes igår, samma par skor för 28e veckan… Bara o lägga om. Hästen sliter ju inte på dem!?

Akerberg
0

Goddag

Fick ta bilen till jobbet idag med = jag känner mig superlat! men det går inte cykla när det är så knöggligt på cykelbanorna =S

Ska städa lite tänkte jag, o laga mat om det finns något att göra något gott av =)

ambo
0

#6 jo jag ska inte klaga Glad samt egen tid så man kan sitta här samt va i stall & annat

ELS
0

God kväll!

Snön ligger kvar Förvånad (ovanligt för att vara här.. ) och det är faktiskt riktigt mysigt ute. Jag har gått i skogen med Lillan i dag. Jobbigt att gå i snön med pigg, snabbskrittande häst. Jag har verkligen ingen kondition.

Det har varit en lugn dag på kliniken idag. Passade på att sköta lite pappersjobb och annat nyttigt.

#2 Menar du att du är så duktig att du tränar så tidigt på morgonen?Förvånad Jag är imponerad. Glad

[baffinbay]
0

Själv är man inte ens så duktig att man tränar överhuvudtaget… Skäms

(Förutom springande med hästar, ridning och bärande i stallet…)

Carduus
0

#10 Ja faktiskt! Bara andra gången i dag så vi får väl se om det håller i sig. Vi har ett gym på jobbet så man får passa på att nyttja det, är ju gratisGlad. Vi är ett gäng som ska köra Tisdagar och fredagar, hitills har det varit roligt.

Tror det är lättare att träna på morgonen, efter jobbet kan man hitta på alla möjliga ursäkter för att slippa och det är en skön start på dagen.

Murgard
0

#11 "" -bärande i stallet" ???   Springande med hästar ser jag mera av, faktiskt. Förutom när du får din kreartiva anfall!!

[baffinbay]
0

Ja jag brukar nämligen bära Divan så hon slipper nöta på sina små princesshovar. Haha Eller så är det vatten och hö jag syftar på.