Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1364 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-11

Hej på er!

Här är det fortfarande några minusgrader. Det har fallit lite snö under natten, men inga mängder.

Hunden väckte mig i natt igen. Tror han varit hos grannen och ätit talgbollar eller något. Han hade kräkt upp något mysko på köksgolvet.

Nu knorrar magen, frukostdags.

Ha en bra onsdag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

Har tillbringat natten till största delen hostandes och är så där måttligt pigg. Lite snö har det kommit även här under natten och idag kommer det bli svårare att se isfläckarna på väg till jobbet.

Ha en fin dag allihopa!

Carduus
0

Godmorgon!

Ett vitt puder på marken här och ett par minusgrader.

Har grym träningsvärk sedan gårdagen men det är väl som det skaGlad.

Inga bestämda planer för eftermiddagen än, får se vad som händer.

Ha det bra alla!

RC70
0

Kallt i stallet vid 05:45.
Gav kraft, la ut höet, bytte täcken och kastade ut de 4 hästarna i hagen. Monia börjar bli ruskigt rund nu

Idag bär det av ner till Småland, mormors begravning imr.

NU väntar 4 timmar arbete :)

Trevlig onsdag !

joyen
0

kalt i dag åxå -15.. ska på ett möte i dag, inte nå kul hellerRynkar på näsan m det måste göras, har varit sjukskriven ett längre tag för min sjukdon, addison, och ska nu åter tillbaka till arbetet. ska börja arbetsträna, saknar jobbet å kompisarna m vet ej hur det kommer att gå.. blir nog bra till slutGlad.
ps kom på hur man gär smileys större , hihi ds

AnnaB
0

Godmorgon,

snöar för fullt här, blää, vovven fick en kort morgonpromenad idag ska släppat ut hästarna också o fixa stallet sen tror jag jag håller mig inomhus resten av dagen….

Ha en bra dag alla

Akerberg
0

Hemma o vänder en vända bara

Senare ska jag till Snörpa, om jag inte måste ta hand om en tv-nisse som kommer o installerar nya boxen (?) innan jag hinner iväg, annars får pappa ta hand om honom…

Snöar gör det, och kallt är det. Kom inte in i bilen förut, och sen när man väl fått upp dörren går den inte stänga igen *Suck* Många påsar varmvatten har det gått åt de senaste dagarna

Hoppas på bra underlag hos Snörpa, iom att hon fick springa fortare sist kommer hon vara taggad på det idag igen, o hon kommer bli sååå ledsen om hon tvingas skritta runt inne i skogen istället!

Kan också ändra form på smileysarna Skrattande

colleen
0

God morgon!

Massor att läsa ikapp här, men det får nog bli ikväll. Måste städa vidare här hemma. Ute snöar det och de har visst varnat för snöstorm, hoppas det är fel.

Igår var jag och en kompis på a6 och shoppade, skönt med lite avbrott i städandet. Men det är strax dags att återgå till alla papper som ligger utspridda, suck!!!

Ha en bra dag och hoppas ni hittar på roligare saker än mig…

Fast jag ska och bowla ikväll så jag får se fram emot det =)

~Jag tror på ödet~

[AlphLauren]
0

God Morgon!

Har klivit upp och har tvn på nu där det går gamla top model avsnitt!

Ska luncha hästarna vid 11-tiden, har inte tittat ut än.

Ridhuset är ledigt mellan 12-16 så jag lastar nog pålle och åker dit idag nån gång under eftermiddagen.

Ingen frukost finns här hemma heller… synd om mig, hehe

[baffinbay]
0

Jobbar till stängning idag, brukar bli till runt kl 17. Mamma MUrgard cyklade hem kl 13… skönt för henne… ;P

Maria-Kavat
0

God middag! Precis ätit- isterband, potatismos o vit sås…så himla gott! Hästfri idag, bär av till en kompis o hennes familj i efm. Snöar lätt här, hoppas inte det blir värre bara. Ha en skön efm alla!

MadickenII
0

Godda!

Jag är sjuk! Flunsan har fått ett ordentligt grepp om mig nu. Pallrade mig iväg till jobbet ändå imorse, kunde inte stanna hemma utan fick stora kval över att min kollega då blir ensam med klassen. Har nog aldrig gått till jobbet sjuk förut. Direkt efter jobbet så bar det av till nya jobbet för genomgång och påskrivning av papper. Börjar i april.

Imorgon blir jag nog hemma tror jag, och säkert på fredag med. Då ska jag åka hem till landet och bara ligga i soffan. Skönt!

Akerberg
0

Nu VRÅLSNÖAR det =O Ser knappt ut ens!

ambo
0

Sent omsider..efter en busy dag med trafikplats Järna, allébeskådande, hämtande av släp (det var bromsarna som var feljusterade och a llt gick på garantin Glad) även är namndekaler nu uppsatta på släpet mkt tjusigt Glad

Sen föräldramöte i skolan..och jag skäms men på 3e barnet så är jag sååå otaggad på allt sånt. Bababa om samma saker man hört förr osv. pricken över iet var när en förälder sen upphävde sin stämma o undrade om vi inte kunde träffas hemma hos nån o dricka lite vin o lära känna varann bättre nääää hade jag lust att skrika. jag som inte hinner me de stackars vänner som ännu orkar me en när man inte är i nåt stall nånstans typ

Hehe!

AKWIK
0

#13 Känner igen det där fastän jag bara har en unge.  Var på föräldramöte i en församlingsgård utanför stan igår kväll. Prällen sa inte någonting som inte redan stod på lapparna vi fått. Sedan skulle man stanna och fika och umgås med de andra ungarnas föräldrar från Edsbro, Svanberga och Lohärad. Jag var först ut därifrån. Inget ont om dem, men jag vill själv välja vilka jag ska umgås med. Oskyldig

ELS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll

Vacker vitt ute i dag också.Glad  Långpromenad ( för mig i alla fall, pust! ) med häst på förmiddagen. Bra sätt att försöka motionera lite. Roligare att gå med häst än ensam.

Jobbat på eftermiddagen. Fick besök av en läkemedelsrepresentant som hade med sig gigantiska bullar…  ( Det var den promenaden det. Fyllde genast på med nya kalorier  Rynkar på näsan  ) Dessutom fick jag två jättepåsar med godis att bjuda kunderna på… Hm Oskyldig. Hon pratade bl a om avmaskningsmedel till katt som numera är smaksatt och så aptitligt att kissarna ska äta upp tabletten själv.Obestämd Det kommer jag tro på först då jag sett det med egna ögon. Jag ska prova på mina egna får vi se.

Annette
0

#15. Hej ELS!

Jobbar du i Skara i morgon? Klappa taxen Asta lite extra isåfall.
Mina föräldrars hund som blev inlagd i eftermiddags Rynkar på näsan.

AKWIK
0

Godkväll!

Idag gick Arizona och jag på en liten promenad i skogen. Hon brydde sig inte om att hennes hagkompisar (mest Windy) gnäggade efter henne när vi gick iväg. Var väl spännande att gå iväg ifrån dem. Men på hemvägen trodde hon nog att trollen var efter henne för då gick det fortare! Skrattande Men hon lugnade sig med ens hon fick se morfar Chancen och hade nog gärna gått in i hans hage om hon fått. Min lilla stumpa.. Kyss

ELS
0

# 16  Nej  tyvärr! Jag kanske tittar in där ändå om jag åker in till Apoteket. Lovar att klappa henne i så fallGlad

Vad har hänt med henne då?Obestämd

Ska du på SPA:S årsmöte? Jag fick kallelse  i går.

ELS
0

# 17 Vad duktig hon är lilla gummanKyss 

Det är nyttigt att gå ut ensam på promenad med de små! Bra träning att gå ifrån de andra hästarna.

Annette
0

#18. Förstorad mjälte visade röntgen och ultraljudet men de vet ännu inte varför. Det började med slöhet och hög feber.

Jag får skicka min mor att hämta våra diplom på årsmötet, för jag arbetar tyvärr.

ELS
0

#18 Skulle kunnat vara Anaplasma ( f d Ehrlichia ) Om det inte hade varit fel säsong….Obestämd Fästingarna borde väl vara åtminstone tillfälligt borta nu.  Får hoppas de snabbt kommer fram till en diagnos och att hon snart blir frisk igen. ( Hon hade inte bleka slemhinnor? )

Vad synd att du inte kommer! Vi hade ju så trevligt sist.

Jag ska i alla fall åka dit och hämta " presenten"  Tallrik eller vad det nu är? För det är väl inte diplom igen?

walsan
0

Igår och i förrgår blev det promenad med Fender på snöstigarna i skogen. Det var jättemysigt! Ikväll blev det skidtur på motionsspåret. Det var riktigt bra före och väder. Det var många fler som hade samma idé som jag och det gillar jag. Hoppas att vädret fortsätter att vara stabilt nu. Imorgon är jag i Stockholm, sedan Katrineholm. Kommer åter på fredag kväll.

Lördag morgon hämtar vi 5-åriga connemaran China! Hon har fått sin tand fixad nu. Det ska bli roligt! Jättebra att det är fullt med snö i hagarna. De två islandsston som är broddade bak kan broddas av vid hopsläpp.

RC71
0

Godkväll!

Ännu en dag har passerat i rasande fart. Jättehärligt väder här under em. Sol -2 och frostgnistrande träd Glad. Unghästarna leker för fullt på dagarna nu och man känner att våren kommer närmare…Verkat alla fölungarna-förlåt, åringarna nu i kväll. Alla tre stod snällt lösa och lät matte hållas. Man påminns ständig om varför man tycker så mkt om denna ras Glad

Annette
0

#21. Jo, slemhinnorna i munnen var väldigt bleka. Det tyder på blodbrist sa de. Hon skulle få dropp.

I år tror jag det är en träplatta med en mässingsskylt på. De är finare än vad de låter av min beskrivning :)

RC71
0

#24 Usch. Stackars vovve Rynkar på näsan

#15 Hör av dej när du testat "avmaskningsgodiset"!

Jag har en liten kattdam som är väldigt svårflörtad när det gäller maskmedel..

Smile-
0

#22 Till Katrineholm! Hit kommer inte så många… de flesta åker härifrånOskyldig. Kul att det gått bra med er nya häst till slut.

#15 Vad kan man hitta på att smaksätta dessa med? Mina katter avmaskas med tvång - de kan "nosa" avmaskningsmedel i allt jag provat dölja det i…

ELS
0

#24 Symptomen kan  tyda på en autoimmun sjukdom där de röda blodkropparna bryts ner av det egna immunförsvaret.  Blodprovet kommer ge svar på det. Brukar behandlas med kortison i hög dos och ev. cellgift. 

Det låter fint med träplatta! Bra att bo i Skaraborg då får man "många" presenter för sina dipomstonGlad

#25 Lovar testa på min mest kräsmagade katt som det dessutom INTE går att stoppa några som helst piller i munnen på .

Nu finns det även ett avmaskningsmedel som spot-on preparat att droppa i nacken för avmaskning av katt. Lätt och smidigt men fortfarande receptbelagt.

Nej nu är det dags för hästarnas nattmat. Känns jobbigt att klä på sig och gå ut igen. Man skulle ha en  Hälsingegård där stall och boningshus sitter ihop.  Tänk vad skönt ffa  på morgonen, bara öppna en dörr mellan för att fodra.Oskyldig

RC71
0

#27 SÅNT maskmedel skulle passa mej utmärkt! Tar det även bandmask? (spot-on)

Annette
0

#27. Kortison hade de pratat om när de ringde till min mor förut.
Autoimmun sjukdom - vad är det Skäms? Går det att bota eller får de leva med det resten av livet?

Och människodottern har koliksymptom Obestämd. Hoppas katrinplommonen hjälper snart.

Sassenach
0

God kväll!

Har precis kommit till jobbet, håller på att uppdatera mig lite först bara. Oskyldig

Svor över släpet imorse, hade tänkt att jag skulle flytta på det lite snabbt. Tji fick jag! Skulle flytta eländet i sidled då klämman till stödhjulet sa upp sig och jag hade draget nästan nere i backen. Gick och hämtade garagedomkraften för att få upp den, upp gick bra, men att hissa ner domkraften gick inte alls. Så jag gömde den i pumphuset, ska nog säga det till pappa imorgon..Oskyldig Sen var det bara att flytta på släpet och ta ut hästarna. Efter det gick jag och sov, det var skönt!

Har hunnit med att bråka lite med Kråkan på kvällen oxå, han tycker att mamma och jag är mycket konstiga.

Sov gott!