Storlek på foton
I förra versionen av iFokus så kunde man lägga ut foton i orginalstorlek och de verkade minskas ner till lagom storlek att kunna titta på automatiskt. Det var smidigt och bra tycker jag.
Detta verkar ej fungera nu i den nya versionen då nästan alla foton som medlemmarna lägger ut numera är för stora. Åtminstone för mig…. Man ser mest magar, ben och huvuden på hela hästar etc.
Varför försvann denna funktion?
Någon som vet ? Akerberg?
Att tänka på om den ej kommer tillbaka är att minska ner bilderna före de läggs ut så de blir lättare att titta på

Jag har inga problem med detta utan ser dem precis som förut.

# 1 Hm…. Är det något med min dator då? 
Jag ser också vissa foton bra medan de flesta upptar hela skärmen. Så som det brukar bli då man glömmer att minska ner dem.

Vad har du för webläsare?

#3 Internet explorer.
Förresten tittade jag i mitt fotoalbum nyss ( ej gjort på länge ) Det ser också helkonstigt ut. Bilderna i konstig ordning, utspridda, bildspel fungerar inte osv… Så har det inte heller sett ut tidigare.

#6. Det är nog bäst att fråga sambon
.

Jag lägger ut STORA foton och dom minskas ner så fint så. Det tar dock en stund .Har heller inga problem med halva hästar 

jag fick inte in några foton överhuvudtaget häromdagen, kollade med supporten, bilderna får inte vara större än 1000 x 1000 längre,
så när jag ädrade formaten gick det att lägga in dem…

Har heller inga problem med bilderna. Det finns någon inställning under verktyg internetalternativ där man kan ställa in om man vill att bilder ska anpassa sig eller behålla sin orginalstorlek. Om man väljer anpassa blir de aldrig större än skärmen tillåter sas
#9 Det finns en inställning som du själv kan göra för att få bilder i separat fönster. Det var bland det första jag ändrade i denna version.
#13 HUR gör man det?

Jag har nu kommit fram till att jag har IE version 6 som alltså inte ska fungera så bra. Enligt säkra källor ska versionen av IE uppdateras automatiskt så jag borde ha 7. Kan det måntro ha något att göra med att jag alltid stänger av uppdateringarna då de börjar för det är så tråkigt att vänta…? 

Hur som helst förklarar det mina fotoproblem skulle jag tro.
#14 Gå till Mina Inställningar i högerspalten, välj Profil och sedan väljer du Teckensnitt, storlek & utseende och ta bort krysset näst längst ner tror jag att det var.

#16 Tack *bugar och bockar*
~Jag tror på ödet~
Hur ser man det? Jag får fråga sambon i morgon då han kommer hem… Jag antar att det är detta som är problemet då. Jag som skyllt på den nya