Grattis Lotta Mårtensson!
Grattis på 50-årsdagen Lotta!
Hon är i Barcelona med familjen och firar - men jag tänkte sprida ut det på nätet! Jag träffade Lotta på bussresan till Irland 2006 då vi fick dela rum och Lottas resväska försvann i 5 dagar och Ryanair var måttligt intresserade av att ersätta detta… I alla fall fick hon ett par trosor av mig dagen efter och sedan fick hon traska runt i resekläderna bl a på den internationella banketten i Clifden - hur kul kan det bli? Lotta är förresten hojåkare - visste ni det? Hon glider runt på en vass italiensk Ducati - jubileumsmodell och hennes manliga arbetskamrater vill gärna prata hoj med henne eftersom hon ibland tar hojen till jobbet. Hon har glidit runt i Europa på hojen och varit med om en del strapatser! Jag håller själv på att ta hojkort förresten med lite uppehåll för snön nu. Vi planerar lite hojåkning i sommar så att vi kan åka runt och hälsa på connemarafränder och kolla in det nya fölisarna! Det här med hojåkning och ridning är faktiskt lite samma känsla med vinden i ansiktet - farten - lite farligt ibland och spännande - frihetskänsla… 1000 grattiskramar Lotta!
Grattis!

Men oj! Stort GRATTIS från mej också! 
Ja, en annan saknade bara bagaget i två dagar…Tyckte så synd om Lotta som inte fick sin väska förrens det nästan var dax att åka hem . Försökte trösta henne med att hon i alla fall inte hade en massa klader att tvätta när hon kom hem…

Grattis!
grattis grattis!!
Har precis fått reda på av min man att Lotta inte alls har en Ducati utan en Moto Guzzi motorcykel. Detta måste jag ju tillägga så att inte Lotta blir förnärmad! Jag har ringt och grattat henne i Barcelona och berättat att hon kan gå till närmaste nätcafé och kolla in gratulationerna!
Grattis Lotta!
Hade jag inte varit så feg, hade jag också glidit runt på en motorcykel. Nu blir det veteranbil istället!
Hoppas du har haft en trevlig födelsedag och vistelse i Barcelona.
Hälsar en som också var väsklös på samma resa…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Grattis Lotta!
Grattis & hoppas ni har varmare än vi!
M
Grattis Lotta!
Skulle jag aldrig gissat 
Hoppas att du har det bra i Barcelona och att vi ses på Grevagården igen! Kommer du med tåget så kan jag nog hämta dig vid stationen. Tror faktiskt att hotellet Carduus och jag ska bo på ligger nära stationen i Skövde.
Har ingen aning om vem denna Lotta är
men här kommer ett grattis från mig också 

Grattis från mig med
Grattis från mig med!