Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 544 ggr
Sassenach
0

God morgon 2009-02-14

God morgon!

Idag fuskar jag lite jag vet, men jag kunde inte låta bli. Skrattande Nu skall jag hem och knoppa efter jag gett hästarna frukost, funderar på att sova hela åtta timmar idag, skulle vara skönt!

Jag önskar alla en riktigt trevlig Alla hjärtans dag och hoppas att ni får någon trevlig överaskning!

colleen
0

God morgon!

Jag som tänkte att jag var först idag.

Hoppas alla får en fin alla hjärtans dag, Johanna kommer hit till mig idag så vi ska hitta på saker att roa oss med =). Förkylningen känns lite bättre nu, men hade gärna sluppit den helt.

Ska roa mig med att städa lite grann och sen fixa stallet nu på morgonen.

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Just vinkat iväg Maja till sin scouthajk de ska sova ute de galningarna! Lätt orolig moder..

Annars var det trevligt igår på vinprovningen med tillhörande italiensk buffé. Mmmm urgoda viner har allt på pränt så om ngn söker vintips så..

Snart på ryttar-yogan och  släppa ut ponnyn..sen en lugn kväll. Ja, lite vin dracks det ju också Flört fast modest, det var ju så små slattar i glasen

Carduus
0

Godförmiddag!

Sitter framför Tv-n och ser på VM, damernas skidskytte avklarat och nu är det slalom för damer sen skidskytte för herrar och sen… skulle kunna sitta här hela dagen men det går ju inte för sig.

Ska till stallet vid 12, finns plats för Carduus i stora släpet i dag så han får följa med till ridhuset. Om vi har det för oss själva blir det lite löshoppning annars får jag hitta på något annat kul.

I morgon är det tävling i Heby så det blir tidig morgon. Eftersom det är säsongsdebut för Storm får han gå LB och LA så det blir till att vara där då det börjar. Fördelen är att man få komma hem i vettig tid, det är alltid skönt en Söndag.

Gick inte bra för Anja i slalomen hellerRynkar på näsan.

Ha det bra alla!

AnnaB
0

God förmiddag,

sitter här o drullar runt bland sidorna, hoppas på några grader varmare när nu solen skiner så jag inte behöver frysa fast i sadeln under dagens ridtur….

Har lovat o fixa lite mat så småningom också, några grannar kommer över i kväll, ska bli trevligt…

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag, hunnit med lite sovmorgon (skönt!) samt en sväng på stan och en tripp till Ica Maxi på hemvägen. Även varit en sväng till bibblan.

Strålande solsken o lagom många minusgrader ute =)

Förkylt här, eller något! Något diffust i nästan o halsen, men inget annat, mysko!

AKWIK
0

I morse var det -10 och fåglarna kvittrade så härligt. Nu när jag åkte hem från stallet så var det bara -1. Skulle inte ha ngt emot lite mer snö som kunde täcka över det halaste ställena.

Inget särskilt har hänt och det kommer det förhoppningsvis inte heller att göra idag. Glad

Carduus
0

Jaha då var Carduus inriden nu dåFlörtSkrattande. Nja det är väl att överdriva men han har fått gå med ryttare på ryggen i sadel för första gången. Han skötte sig alldeles utmärkt den lilla sötingenKyss. Longerade först då han visat bocktendenser förut med sadeln men han gjorde inte en endaste liten bock så det var ju jättebraGlad. Glömde fota tyvärr…

Ska snart börja förbereda matsäcken unför tävlingen i morgon. måste ha riktig mat med mig för att inte få migrän. Tänkte koka Quinoa med lite grönsaker steka en kycklingfilé och koka en tomat och paprikasoppa som kan användas som sås och att dricka varm ur termos. Blir nog gott. Bönbrödbullar med ost packas nog ner också.

hllw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Kul att det går bra med lillgrabben:)

Idag har det varit full rulle i våra hagar. Ihopsläpp av hästar i två av flockarna. Bla släppte vi in vårt nya connemarasto China med de andra stona. Hästen (150 cm) är både söt och kan röra sig och har uppfört sig exemplariskt hittills:)

Nu bär det snart av på jubileumsfest!

God afton!

ambo
0

#8 Jättefin!

#7 Lycka Till! Vi skulle åkt om inte det varit scouthajk! Nästa för oss blir nog Södertörn 21-22 mars. Nu är det ju Storlien nästa helg, ingen tävling som vi hittat helgen efter..årsmötet helgen efter..ja, så det blir nog Södertörn, regional.

Mat lagas och en lugn kväll stundar.

RC71
0

En relativt lugn dag. Städat och fixat lite papper. Firat Bullemor med fin present! Glad Har 4 pållar kvar som behöver verkas. Får se om det blir i kväll eller i morgon.

God kväll från

Lotta Glad