Funderar på ponny auktion
Ja precis, har gått o funderat på om man skulle ha en seriös ponny auktion med endast ponnyer från registrerade uppfödare med någon dommare som auktions utroppare. Alltså inte korningsponnyer utan härtstammning. Är det någon som tror detta skulle va en bra ide?
I samband kunde man även ha hästloppis, alltså som det låter loppis med hästprylar :)
Jag vill nog kunna välja köpare. Hellre billig till rätt hem än ett upptrissat pris till vem som helst.

fler synpunkter :)

Håller med #1 här. 
Håller med nr 1 & 3, på en auktion kan ju vilken dåre som helst med mycket pengar köpa… Vi har faktiskt avböjt att sälja till köpare pga att de varit lämpliga hästägare.
Håller med övriga, inte intresserad av auktion. Möjligt att däremot tänka en gemensam saluhästvisning - där man kunde visa unghästar vid hand och ev löshoppning och äldre ponnyer ridna. Det skulle kanske vara möjligt, att få tillfälle att visa hästarna live, men inte som en auktion - mer för att kanske få tillfälle att visa för fler intresserade köpare, som kanske skulle vara beredda att åka längre om det fanns fler ponnyer att titta på samtidigt??

Jag tycker också att en samlad saluhästvisning är en betydligt bättre idé än en auktion. Jag vill också "välja" köpare till mina ponnyer. Priserna på de hästauktioner jag har varit på har dessutom varit mycket låga.
Hlsn Helena
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att sälja en häst på auktion…
Auktion av hästar klingar inte gott i mina öron…tycker som övriga att har man lagt ner så mkt tid och engagemang på att avla fram en häst, vill man oxå kunna välja köpare med omsorg.

Jag skulle aldrig vilja sälja någon häst på auktion,
Skulle heller inte vilja köpa en häst på auktion, jag vill se hästen hanterad i sin hemmiljö, i stallet gärna också i hagen med andra hästar, sen är det ju inte fel för ridningens del att åka iväg till tex ridhus så man få se hur den beter sig i en annan miljö också….

#9 Instämmer helt!

Okej, vi lägger ner diskussionen här inne, endast negativa svar :)

Jo, fast det där med saluhästvisning kanske går att spinna vidare på. Jag tycker det verkar som en bra idé!

Jo men det krävs mcyket mer tid till det känns det som och plats om alla ska ha möjlighet att kunna visa och rida hästarna. Har själv ingen tillgång till eget ridhus. Auktion räcker det nästan med en ring där man visar hästarna.