godmorgon 2009-02-15
Är jag först här inne som omväxling…
Ska iväg till ridhuset o träna, har betämt träff med några kompisar där, det är alltid trevligt att rida några tillsammans, till vardags är man ju ganska ensamen med sina ridturer, hoppas nu bara dimman lättar.
Ha en bra dag alla!
Ah, Anna B hann före
. Jag som kände mej så uppe-me-tuppen-präktig idag… Har matat hästar och druckit kaffe. -8 och sol, men rosakonstig himmel med hotfullsgråblå streck i så jag tror det blir nån slags oväder idag.
Ska tillbringa dagen på connemarakontoret. Har fortsatt min röjning i gamla gömmor och bl a läst, klippt ur och slängt ca 10 årgångar Hippologisk Tidsskrift (dansk) från 70-talet och 20 årgångar Hästen. Många roliga minnen! Ska göra en klippbok… nån gång när jag blir pensionerad… Får nöja mig med att kartongerna med tidningar blir en liten prydlig hög urklipp. Har inlett en mer komprimerad tillvaro.
Ha en bra dag. Hälsar M
Godmorgon! Här i Gävle är det lite mulet och grått, hoppas att det spricker upp så det blir lika vackert som igår!
ska iväg till gymmet en sväng, måste öka på tyngderna s a s..tycker det går dåligt med fettbrännandet
annars är det släppa ut ponny, mocka höpåsa mm. Ev en sväng ut till min mamma.

God morgon
Här var det 14 minusgrader i morse då jag gick ut i stallet för att fodra. Det var lite kallt med morgonrock och bara ben i dag…. 
Ser ut att bli en fin solig dag i dag också. I går var det härligt ute. Klarblå himmel, snö och 5 grader kallt på dagen.
Passade på att fota lite i hagen då.
Ska snart ut på skogspromenad med hästarna och på eftermiddagen ska jag jobba lite, åka ut och vaccinera lite hästar.
Ha en bra dag!
Kallt även här! I efm väntar ridtur i det härliga vinterlandskapet med sällskap…i fredags passade jag på att ta en tur-ensam. Såg spår av vildsvin VÄLDIGT nära vårt stall och där vi ofta rider. Gillar inte dessa grisar!

Här är det bara någon minusgrad just nu och solen tittar fram genom molnen. Har precis skjutsat dottern till stallet och varit med när Camomille plockades in från hagen. Hennes täckätande nya kompis Cognac har låtit täckena vara hittills
. Och jag tror att haggrannen Felix också fått ha sina täcken ifred. Camomille är nämligen alltid hungrig och vandrar runt för att hitta något nytt strå. Och då hänger Cognac med. Och då hinner han inte äta täcken….får se hur länge min teori håller…..
Igår var vi iväg till Mariefred på lite ponnyhoppning. Ett pet i grunden i lätt C och ett i omhoppningen i lätt B. Inga placeringar men jätteduktig ponny! Nu blir det uppehåll på tävlingar till slutet av mars.
#5 Vildsvin låter inte kul…hur reagerar hästar på sådana?
Go´middag
Ovanligt slö dag idag. Har satt en deg för matbröd och plockat fram köttfärs ur frysen (tack syster) som ska bli köttfärslimpa till ikväll. Annars blir här inte mycket gjort. Bihålorna bråkar än..
Vädret växlar mellan mulet och ganska fint. Hoppas det håller i sig!

Goddag, bara lite sovmorgon idag innan jag for iväg till stallet. Tolkning stod på schemat =D Fast först fick pållan gå ut o äta frukost i hagen (hon äter ej inne om de andra går ut) medan vi mockade
Började med att värma upp på en trekilometersslinga så hon skulle komma igång o springa av sig lite. Hon blev SUR över en så kort runda =P Väl tillbaka så på med min på en kvart igår ihopknåpade provisoriska tolksele o titta o lyssna på pulkan (hon tyckte att vad fånar ni er om, koooom nu så gåår vi!) jag red först o Jessie (ägaren) åkte bakom, sen fick hennes barn (Malin o Adam) prova, fast de orkade inte hålla i. Så Adam fick åka en sväng ihop med Jessie. Malin ville inte mer =/ Sen bytte vi för jag fick ändå hoppa av o koppla loss linorna när Adam blev lessen för snö i stövlarna o Snörpa tyckte att kooom så gååår vi! Malin fick rida istället o jag tog plats bakom. Kul ^^ ! Fast jag fick bara åka i skritt, vågade inte låta henne trava =P Snörpa tycker sånt är KUL o är man 9 år blir stor pigg Tant Brun lite mycket… Annars gick det hur bra som helst =D
God eftermiddag!
Har varit i stallet sen i morse. Gick en timme i skogen helt själv. Vågar inte ta med mig ngn häst då det är för halt.
Ska snart tappa upp ett bad. Det är så skönt när man varit ute hela dagen. 
#3 Släpps inte alla hästar ut samtidigt? Varför måste du åka till stallet bara för att släppa ut en enda häst? 
#10 för att spara pengar tar vi in själva vardagar samt sköter själv på helger. Kostar 350 kr till annars..vi samkör ofta me en annan ponnyfamilj. På vardagarna kommer maja från skola till stallet och tar in. Det är dyrt hos oss..finns prislapp på alla moment liksom

Hästarna njuter dessa soliga dagar, ställer sig strategiskt och solar sig. Mia har gått igång rejält av den norrländska luften - hon beter sig som en unghäst i hagen. Men vid hantering svarar hon mot sina 10 år.
Delight och Mia står ofta och putsar på varandra, det är inget kiv eller rivalitet dem emellan. Skulle vara vid insläpp, då Delight anser att hon ska hämtas först, men matte varierar den ordningen.
Gick en liten runda med Fendi i morse, han "arabsvävade" bredvid mig. Viss spänst i traven har han, tycker jag.
Fendis lille kamrat har lärt sig en otrolig massa nyheter sedan han kom hit. Han kan stå själv i stallet. hämtas sist i hagen, ledas åt annat håll än kamraten mm. Kul att se framsteg.
#11 Ok, det förklarar saken.

Trevligt att se hundarna alldeles trötta och nöjda efter dagens långpromenad. Lilla Tigern var jättepigg hela prommisen. Hon är dock 12 år
.
#6 Det var ju fina resultat, bra start på säsongen!
Jaha, så var Beck slut för idag.
Släppte alltså ihop nya China med de andra stona och det gick riktigt bra. Efter att ha blivit jagad och åthutad ett tag av mor och dotter islänning, som for omkring som små ilskna torpeder, har hon nu släppts helt in i flocken. Hon får t o m komma in i ligghallen.
Lördagen var en perfekt dag för hopsläpp. Klarblå himmel, vindstilla, massor med snö och så varmt och skönt i solen att vi hade takdropp och tö i solläge. Hllw tog massor med fina snökort som hon lagt i galleriet på vår hemsida www.walsang.se.
Idag har jag åkt skidor och sedan varit med hllw, Gondor och Ferros till ridhus.