Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 985 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-17

Tisdag morgon, och det börjar ljusna ute. Härligt!

Fem minus har vi  och det har ramlat ner lite snö under natten.

Ska till Husdjurgenetiska labbet på SLU på besök idag, så har ni några oanalyserade tagelprov som ni väntar på så kan ni ju säga till! Nädå, men det skall bli väldigt intressant att se hur i hela friden man kan hitta en pappa i några tagelstrån….

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

Ja,tack! Leta gärna reda på dom du var här och ryckte….Glad Är det mitt "gultest" som tar tid kanske…Obestämd

Godmorgon

Lotta

Carduus
0

Godmorgon!

Riktigt ruggigt ute i dag.

Tog lite extra tid att gå till jobbet eftersom en cyklist hade vurpat längs med vägen. En kollega till mig och jag väntade hos honom tills det kom en taxi. Såhär i efterhand hade han nog behövt en ambulans (han ville inte) för det var inte lätt att få in honom i bilen. Han hade slagit i ena låret rejält och hunnit stelna till i kylan, hade riktigt ont. Tillslut lyckades vi baxa in honom i baksätet iaf…

Ska med som publik på en Arnold Assarsson träning i kväll, ska bli roligt.

Ha det bra alla!

joyen
0

morrn!

trött i dag, det var studiedag i skolan i går så då fick vi sova lite längre m ist var det jobbigt att kliva upp i dag..
här snöar d igen, tyckr att det borde räcka m snö nu.
ska baka limpor i dag, börjar tryta på bröd i frysen så dags att fylla på, var på ridskolan i går kväll å tittade på lite lektioner. ska gå på hanteringkurs 1 och 15 mars, ska bli kul. få se om jag kan ha m joy till det andra tillfället, tränade m henne i går och efter en halvtimme hade hon gett m sig och var då jätteduktig att gå m, så kul..
kram på er!

ambo
0

Här det rita ritning, tvätta/packa till fjällen, gymma (öka!!), tjyvkolla majas hoppträning kanske..vore kul.

ska försöka rida i morrn bitti eftersom jag missar på fredag.

RC70
0

Ytterligare en 10 timmars arbetsdag väntar.. pust.

Släppte ut hästarna vid 06.00 fixade lite i stallet innan jag åkte till jobbet.

Trevlig tisdag !

MadickenII
0

Morrn!

Sitter på jobbet, ena halvan av klassen är på bad och andra halvan har bild. Så jag är ledig en stund, skönt! Känner mig inte helt frisk än, snorar och hostar en del. Hade stora problem att komma ur sängen imorse, det är ju alltid varmast och skönast precis när man ska gå upp, eller hur?

Mulet och trist väder är det också. Nä, dags för en kaffe tror jag.

Tjingeling från Andrea

[AlphLauren]
0

god morgon!

ska strax åka och köpa en dressyrnosgrimma om det finns hemma förstås… insett att det är billigare än att köpa ett helt nytt dressyrträns, haha.. jag som redan har träns så det räcker till en mindre ridskola Oskyldig

Sen ska jag åka till komvux och avsäga mig en kurs haha, jag har varken ork eller råd att plugga för många procent så vi tar en kurs i taget, inte två eller tre…

Och betala terminsavgiften, det glömde jag ju göra igår *ooops*

Murgard
0

-8 imorse, molningt och lätt snöfall. Dotter med hund anlände, hund för att leka med sina kompisar dotter för att jobba i åk.6 på min skola.  På eftermiddagen får nog Fendi lite sysselsättning :)

En kollega fyllde år och bjöd på smarrig chokladkaka till fm-fikat. Trevlig överraskning.

Ha en fin tisdag!

AKWIK
0

Goddag!

Har tillbringat förmiddagen i stallet och ska snart iväg med 15-färjan till Åland för liten födelsedagsmiddag.

AKW

RC71
0

#7 Vad är dressyrnosgrimma" Obestämd ?

colleen
0

Hej hej!

Här är det kallt och mulet.

Idag har Smulan blivit id-kollad och chippad, så nu är det bara att vänta på DNA-testningen, och det verkar ju ta sin lilla tid.

~Jag tror på ödet~

[baffinbay]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Nu ska  Fendi sysselsättas, långkallsingarna är på och träningsskorna ska snöras på sen ska vi ut och springa!

På bilden ser ni alla hur det går med växthus när det snöar. Aj aj. I ett sådant fick jag rida på vintrarna när jag var liten, 20x100 meter var perfekt åt en liten B-ponny!

Akerberg
0

Godeftermiddag

Städat hela dagen

Gråmulet o iskallt ute! Fick köpa en mössa på vägen när jag gick mellan två ställen på stan förut =O

Murgard
0

#10 Det är väl den något bredare varianten..

[AlphLauren]
0

#10 En nosgrimma jag kan ha när jag rider dressyr :p Eller rättare sagt tävlar dressyr för egentligen behöver jag ingen nosgrimma alls men tycker det är snyggt ;)

Denna är av det lite bredare slaget med tillbaka-knäppning. Dock fanns den inte hemma så den är beställd :)

[baffinbay]
0

#10 Oh tillbaka knäppning är elegant, det har jag på ett av mina träns :) En annan detalj jag gillar på träns är när nosgrimmans rem över nacken liksom går ovanpå nackstycket = inget skav. Mitt senaste träns är konstruerat så.

Murgard
0

Brukar ni också få nygräddade limpor när ni sköter hästarna??   Det fick jag ikväll GladGlad, bakade och levererade av Joyen. Tusen tack!Kyss   Alla i detta hus älskar dina limpor, hur goda som helst!      Trevligt att sitta ner en stund, helt oplanerat och prata.

Vattnet hade frusit i stallet,nu! -fastän det klarat sig vi -20. Det räckte med handpåläggning för att få loss det. Dottern pillade med det en liten stund..

Snart slut på tisdag afton, dags att göra kväll ute i stallet strax, och rasta vovvar.

RC71
0

#17 Japp! fick med mej en jättemumsig varm limpa från en kund i går Glad

Murgard
0

#18  GladGlad Ha, ha, det ska va du till det!!!!Flört Skrattande

RC71
0

#19 Det gäller att välja rätt kundkrets bara…Flört

Tittut
0

# 11 Var på SLU igår, och de sade att om allt går som det skall, brukar de kunna leverera svar inom 4 veckor.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Murgard
0

#20 Så du smakar dig fram genom kundlistan? Tungan ute