Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 625 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-19

Torsdag igen, och antalet dagar i februari minskar.

Jobbardag hemma och jobbardag borta. Det är torsdag, så det blir till att äta soppa med pensionärerna vid 11. Har hört ryktas om ärtsoppa och pannkakor, det vore grejer det!

Annars inget nytt under solen.

Ha en bra torsdag runt om i landet!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[baffinbay]
0

Godmorgon! Motorvärmarsladden är i och nu ska här ätas frukost. Jobbar 8.00 - 14.15 idag och sedan ska Joyen besökas :)

Ha en fin dag allihopa!

MadickenII
0

Morrn

Sitter på jobbet, barnen har slöjd så jag har fått en stund för mig själv. Ganska skönt faktiskt. Känner mig lite deppig annars, mitt ex-tillika bästa vän har fått för sig att han ska åka till Sandviken och köra lastbil. Och hur länge vet han inte! Han fällde den härliga kommentaren igår, -Men, jag kommer hem innan förstaskörden! suck… Fast det är bra pengar, och det kan han behöva.

Jobb idag och imorgon till 14, sen åker jag hem till landet. Får försöka utnyttja tiden med karln till max nu innan han åker.

Annars mulet och trist, sinnesstämning och humör stämmer överens idag.

hllw
0

God morgon!

En ovanligt tidig sådan då jag skjutsade min övernattande kompis till tåget. Sitter nu i skolan och väntar på att få göra min redovisning i färglära (tyvärr har jag ingen nytta av kunskaper om blekanlag…)

Ska sedan packa bilen och åka mot Göteborg (Horse Show). Någon fler som ska dit i helgen?

Ska även kika på ett par "halvblodingar" på vägen. Håller tummarna för att till slut hitta något lämpligt. Är måttligt leds på att leta nu…

colleen
0

God morgon!

Här är det mulet och kallt, det faller småsmå flingor från himlen.

Ska snart ut i stallet och fixa och sen rida. Har inte orkat nu när jag varit förkyld så de har fått en massa extra vintervila i år.

#3 Hoppas du hittar någon fin halvbloding!

~Jag tror på ödet~

ELS
0

God morgon!

Får väl skriva några rader här trots avsaknad av intressanta saker att berätta. Måste ju bättra på mina poäng…Flört

Ute snöar det. I dag ska jag jobba, sköta hästar, tvätta och städa Rynkar på näsan (behövs! )

I morgon åker vi troligen  till Göteborg och går på mässan. Glad Har ej bestämt mig för om jag ska se några tävlingar ännu. Det brukar jag inte göra förrän i sista stund.

joyen
0

god lunch på er!

tränat lite m joy på fm. sjukt barn hemma i dag, förkyld.

ska strax äta kokt pot m ugnsstekt färsklax samt skirat dillsmör till lunch, mumsfillibabba!

väntar cecilia t em, kul. få se om hon får en chock när hon ser joy å hur stor hon blivit!! ses senare baffinbay!

HOY! som min gubbe brukar säga.

Bullemor
0

Go'middag!

Är ledig från labbet idag och har istället tillbringat förmiddagen på dotterns nya skola i Stockholm. Vi blev jättertrevligt bemötta så jag hoppas och tror att flytten ska gå bra.

Soligt till och från, och några minus här i Enköping idag. Skall kasta ihop en deg och fortsätta beta av tvättberget innan det blir kväller..

RC70
0

God eftermiddag,

sitter med huvudvärk över alla räkningar .. blä för livet just nu.

Ska snart iväg till globen vare tänkt. trevlig dag.

Akerberg
0

Godkväll, nyss hemkommen från heldag i GBG. Eländigt väder att köra i, det har toksnöat hela vägen i princip o varit riktigt halt på sina ställen. Körde nog inte fortare än max 90 på ditvägen (det är till stor del 110-väg).

Lite shopping bidde det, köpte ett par tyglar, senskydd + kotskydd, fårskinnsinlägg till senskydden (Fast inte till de jag köpte, utan ett par jag redan har, fast jag har haft dem på Kreles, de ska bli Snörpas nu), underställ, 14 par strumpor och två reflexflärpar.  Fick även med mig en gratis Hästfocus o ett paket knäckebröd.

På hemvägen stannade vi på Hööks i Borås, köpte ett schabrak där.

Lyckades som vanligt med att köra fel i GBG, fast denna gången på ditvägen… Förra året hade de skyltat med digitalskyltar ända fram till ingången i princip, i år fanns det en skylt, sen fick man klara sig själv =S På hemvägen gick det däremot jättebra, vi hamnade rätt direkt =D  Sen hittade vi dessutom till Hööks på första försöket =D

AKWIK
0

#7 Ska ni lämna hemstaden? Förvånad

Godafton!

Kom hem nyss efter ännu en heldag i stallet. Skäms 

Idag fick jag trevligt besök mitt på dagen. Glad Tack för titten om ni läser här. Cool

Lite, lite snö har det kommit idag. Skulle gärna få hit en dm så det blev lite mjukar i marken. Kanske kommer det nu till sportlovet nästa vecka

Murgard
0

#8 Det fixar sig alltid!

Snö kan vi dela med oss av till er som saknar! - 19 grader kallt ikväll igen. Börjar bli jobbigt!

Hundarna vill bara gå ut och kissa och sedan skynda sig in igen. Dom fryser sååå.

Murgard
0

-21,7 grader nu. Rynkar på näsan usch, nu räcker det!

colleen
0

#12 Jisses vad kallt. *Burr* Glad att vi inte har det så kallt här.

Här snöar det just nu =(

~Jag tror på ödet~

Bullemor
0

#10 Nej, bara dottern som flyttar med pappa till storstan

Murgard
0

#14 Måste kännas jobbigt..

Bullemor
0

#15 Både och.. hon har alltid varit en "pappagris" så jag tror och hoppas att det blir en positiv omställning för henne. Men visst känns det lite konstigt..

Murgard
0

#16 OK, det förändrar saken lite. Och hon kommer väl till dig emellanåt,ntar jag….    Dessutom kanske den nya skolan verkar superbra??

Denna kommentar har tagits bort.
Bullemor
0

Ja lärarna var jättemysiga och det var genast flera tjejjer som ville leka med henne på rasten så jag tror det kommer bli bra. Glad

Murgard
0

# 19 Då är det säkert god stämning i den klassen,samt väl fungerande arbetslag . Vilken klass går dottern i?