Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1115 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 21 feb 2009

Brukar försöka att ransonera mitt surfande här till kvällstid, men eftersom jag inte fått någon tidning än så gör jag ett undantag.

Här är -6 grader, ingen snö har kommit inatt heller.

Håller på och gör lite matsäck för en heldag i stallet.

Vi ses ikväll!

Tittut
0

God morgon!

Ingen ransonering här, fast det kanske skulle behövas. Men eftersom datorn här står på som arbetsverktyg hela dygnet, blir det lätt att slinka in när jag behöver avbrott i det jag gör.

Nu väntar dock frulle och ev en god bok efter det. Sonen har sovit hos en kompis och sambon jobbar, så det är lugnt och tyst i huset.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

God morgon!

Ingen ransonering här heller, men det skulle kanske behövas ibland. Ska ge mig ut i stallet och göra iordning allt och sen iväg.

Men först frukost!

~Jag tror på ödet~

joyen
0

morning! i morse var - 14 igen, brrr.

ätit frulle slappat i soffan m dottern och spelat lite nintendo ds, barndomsminne..

ska lastträna lite i dag m kerstin, både fendi och joy, hoppas det går bra för vi ska på löshoppning på onsdag.

mannen jagar på gemensanhetsjakt i dag och senare ska vi till grannen för deras dotter fyller 12 i dag, gratta och kanske lite fika?? mamman i familjen är världsbäst på att baka, alltid ett berg m bakverk och alla bara smälter i munnen, farligt jag som skulle hålla igen lite, hmmm.

nu ut i stallet å mocka, mors!

[baffinbay]
0

Är lite trött idag då vi firade en kompis fördelsedag igår. Ska ut med hunden på en långpromenad nu iallafall så får vi se om bakfyllan släpper sitt grepp om mig… :P

Akerberg
0

Godmorgon

En blek sol gör sina försök mot molnen, hoppas den vinner!

Här händer inte mycket idag, men man behöver ju inte göra en massa saker jämt heller!  Funderar lite på att åka o pussa lite på Snörpa, men hon fäller så hemskt så det är nog ingen bra idé Obestämd

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag,
Vaknade med migrän. Blä. Kom inte ur sängen förrän vid 10 och jag har fortfarande ont i huvudet o mitt högra öga.. Gråter

ska dra iväg till Hööks o köpa lite grimmor för fröken fräken drar ju sönder alla mina grimmor… Cool

Monia har bytt färg ? Jag har dragit av mycket utav vinterpälsen som var brun, nu är hon svart ? Verkligen SVART under vinterpälsen.. Hum hum. Well well, så länge hon inte blir skimmel Flört

Har gjort en omröstning på min logotyp ! RÖSTA RÖSTA ! Kyss

Trevlig lördag allesammans.

[baffinbay]
0

#6 vilket annorlunda färgbyte, brukar ju vara så att de små skrällena blir ljusare på sommaren och mörkare på vintern…

Murgard
0

Sådär , nu har vi lasttränat. Fendi gick i princip rakt på, backade sakta ut, gjorde halt på rampen och sedan ut. Två ggr. Så duktig. Hämtade cobkompisen och visade honom släpet. Han gick upp på rmpen med framfötterna, sedan gjorde vi halt, åt lite havre och backade av. Malin (Joyen) stod bredvid och höll en bråkig Fendi, som ville springa på släpet igen. Knasiga häst Kyss!!

Därefter åkte vi över till Joyen och lät hennes lilla fröken titta på släpet. Inte alls rädd, men aningen tveksam. Hon gick på två ggr, och ut i rel. god ordning. Ville sedan var med när jag sopade av rampen Glad!

Vi tog även en promenad med fröken häst, som hade en del synpunkter hur man gör sådant på bästa sätt. Vi tyckte inte lika, kan jag säja Flört. 

#6 Har röstat!

Bullemor
0

Go eftermiddag!

Mör i kroppen efter en tretimmars utflykt  till badhuset med ungarna. Var ganska lite folk där idag så vi kunde röja loss ordentligt utan att trängas. Har just konstaterat att tik nr 2 nu har börjat löpa också. Trevligt att de synkar så man "bara" behöver höra Lars serenader 2 ggr om året istället för fyra…Skrikandes

joyen
0

#8 hur känns det efter brottningen? haha, bara att titta in igen om du är sugen på en fight m bråkstakenFlört.. tkr ändå att hon börjar lyssna lite bättre nu om det där j-la humöret inte tog överhand..

Murgard
0

#10, Tack, allt väl.  Ja, det ska nog reda sig detta, med mognad och övning i lagom omfattning Glad.

RC70
0

#7 men jag skojjar inte..

Murgard
0

#12 Fin färg! I denna vinkel ser Monia inte speciellt stor ut.

Murgard
0

Ska inta lite eftermiddagsfika innan vi far och ser till stugan. Hundarna gillar de utflykterna.

Camo2
0

Gokväll!

Kom hem i natt från Göteborg där jag jobbat några dagar och tittat på hästshow på kvällarna. Härligt! Det är så häftigt med alla vackra blommor på banan. Fast hindrena är höööga och det är svåra banor.

Missade tyvärr andra halvan av Küren igår så jag fick inte se Briars avskedsföreställning….men jag var tvungen att åka med sista tåget. Fast Minna Teldes och Maria von Essens föreställningar var inte så dumma de heller. Fick dessutom se två gymkhana tävlingar. JätteskojGlad

Här hemma har dottern varit sjuk så Camomille har vilat resp blivit riden av en kompis. Idag var Astrid dock på benen igen och tjejerna tog en riktigt lång barbackatur i det strålande solskenet….Har ju tyvärr inget att rida på så det fick bli en promenad med vovven istället. Inte så illa det heller.

#6 Vad spännade att se lite bilder på Monia. Min gamle nordvensk som jag hade när jag var tonåring skiftade också färg lite på samma sätt. Fast han var riktigt mörkt brun på sommaren och lite som Monia på vintern.

Ha det gott!

[baffinbay]
0

#12 Vad söt hon är då ! :)

AKWIK
0

OT!

Har ni sett denna söta bild på shetlandsponny.iFokus?

Fostermamma tar hand om lilla mig

Inlägg #38!

Murgard
0

Tack för tips. Man blir allt lite tårögd! Lilla tuppan, då!

Camo2
0

#17  Oj så gullig. o så liten. Kyss

Carduus
0

#17 Så söttKyss!

Godkväll på er!

Har inte hunnit sätta mig vid datorn förens nu. Vi har städat i dag inför lägenhetsvisningen i morgon. Då vi var klara åkte vi och undulaterna till mina föräldrar, stannar här i natt. Har ätit god middag och sett på melodifetstivalen…

Förkylningsläget är inget vidare i dag heller. Städningen gick på under halvfart, tur sambon är pigg och det var hyfsat rent redan innan… Migränen har iaf gett med sig så det är alltid något, #6 jag vet hur det kännsRynkar på näsan.

Det är visst sändningar från Göteborg horseshow nu men pappa spelar in, "gubbarna" ville se på film så jag får väl kolla in hästarna i morgon istället.

Snart sovdags, godnatt!

Murgard
0

OJ, såg ni Svante Johansson, och den lille hingsten?! Sådana språng!

Har innan dess varit ut och matat hästar och rastat hundar. Ska strax dra mig tillbaka och läsa deckare.. mmm skönt!