Klubbdressyren idag...
Det har inte snöat i Norrtälje på över en månad.. Så därför tyckte väderguden att vi ska ta igen det och låter det falla oavbrutet i ett dygn fr o m igår kväll…
Så i "snöstormen" gav vi oss till ridklubben för att vara med på klubbdressyren…
Men allt blev bara jobbigt i och med att det snöa. Det var liksom inte KUL ens….
Så jag red LC och sedan strök jag mig från LB och åkte hem med mina iskalla fingrar och tår.
Egentligen var det inte speciellt kallt men när snön la sig på mina ridbyxor och handskar och sedan smällte… då blev det kallt!
Hur gick det då?
Jag bävade inför galoppen och var det något som gick någorlunda bra så var det den. Den är jag supernöjd med faktiskt!!
Men vi har riktigt svårt att rida långa rakor, dvs snett igenom typ.. Zinzano kör upp huvudet, tar bettet och ökar så fort vi rider en långsida eller snett igenom…
Det som hjälper att göra då är att smacka, driva på lite och göra en volt tex, då hittar han tillbaka.. Men det är inte riktigt läge att göra det mitt i ett dressyrprogram hehe.
Men jag är nöjd med den underbara galoppen och att hästen sedan klev på släpet utan problem!
Träffade även en ifocus-medlem där som har ett svårt-att-komma-ihåg-alias här men det var kul att träffas och prata lite skit :)
Vi kanske kan ha en liten ifocus-roslags-träff snart med eller utan hästar :)
Jag bjuder på en bild från igår istället när det var sånt väder jag hade velat ha idag! Ett par minusgrade, strålande sol och vindstilla haha
LC kom jag "i mål" med ynka 58% men så har vi ju inte direkt tävlat dressyr så mycket heller skyller jag på… 

Fin bild! Vad rider du på för slags bett?
Grattis! 58 % är väl helt OK, det måste vara årets första start?

Oj, vilken vit och fin häst! 
Ja det var årets första start… och faktiskt blev ju inte hästen friskförklarad förrän för tre-fyra veckor sedan och innan dess har han gått på halvfart sedan i oktober när vi började utreda….
*mer bortförklaringar, haha* 
Bettet är ett jaktkandar som jag har på när jag rider ute i skogen och vet att vi ska galoppa, hästen blir lätt stark annars när han blir så het på gröten!

#0 Fst… Det är väl inte alls svårt att komma ihåg? 
Det var kul att titta på dressyren, jag har inte varit på en dressyrtävlig på evigheter och blev hel paff när man inte behöve hälsa på domaren vid X innan man börjar programmet. Det såg skumt ut.
Fast jag vet inte om jag vågar visa mig där som publik igen. Domaren (min gamla ridlärare) tyckte jag skulle vara med nästa gång…
S A S S E N A C H ! ! !
Så var det ja! Hehe!
Jamen klart du ska vara med nästa gång! *wii*
Och ja, att man inte behöver hälsa på domaren i nya LC känns även konstigt.. ;)

#5 Hmm… får se. Måste ha något att rida på först och så måste JAG rida lite oxå…

#6 Ja, det är en god början 
!!
#6 du kan få rida mitt monster så slipper jag!
Jag lovar att inte köra samma upplägg med att försöka få hästen lite mer på tårna än vanligt genom att morgonfodra med en hel liter havre
det slog lite väl hårt på honom hähä

#8 Hmm… han verkade lite lik "vilde-Bill" till sättet…
Kommer dock aldrig ställa upp i en klubbtävlig utan att ha suttit på hästen. Dessutom är jag inte medlem i RNR än…
Skulle säkert kunna låna en guling av en kompis annars, om jag blir jätte sugen alltså. Vilket jag inte tror kommer inträffa än på ett tag…
Lät väl jättebra för att vara första starten på året-Grattis! Bara att kämpa vidare
jag har aldrig tävlat dressyr (bara hoppning) men fick höra igår att jag o kusen är med i klubblaget. Tävlingen är ifs inte förrän i höst (om jag fattade det rätt) MEN ÄNDÅ 

#10 Alltid skönt när ANDRA vet vad man har på chemat…