Inställda flyg med RyanAir
Fick ett sms igår när jag var ute och körde, från Ryan Air, har inte haft tillgång till mailen förrens nu men tydligen är ALLA flyg från Säve till Dublin inställda from 29/3-24/10-2009.
Citat från mailet jag fick
_
"**Ryanair beklagar att medela att efter en operationel översyn så kommer inte rutten nedan att flygas mellan 29/03/09 - 24/10/09 .
Vänligen medela alla passagerae som skulle resa på samma bokning som du att rutten har ställts in.
Alla flyg som bokats mellan 29/03/09 - 24/10/09 har blivit inställda och en återbetalning av biljetten kommer automatiskt att göras till det betalmedel som användes vid bokningen. Om en av flygningarna i reservationen infaller innan den 29/03/09 och du inte önskar utnytja den så kan du få den återbetalad genom att klicka på länken nedan och fylla i formuläret."_**
~Jag tror på ödet~
Nej! 
Hur ska ni då ta er till Clifden? Finns det andra vettiga alternativ?
#1 SAS flyger från Arlanda till Dublin men det lär vara en rejäl prisskillnad misstänker jag.
Jävligt långt till Arlanda oxå

Vi hade bestämt oss för att inte åka, kände att vi inte visste hur det är med jobb och så, sen vill vi gärna se vår premiering. Vi betalade inte många kronor för våra biljetter, men nu får vi tom pengarna tillbaka =)
Men det blir kanske lite krångel med irlandsresan i höst, för det är ju ganska länge som flygen inte ska gå. Och många brukar ju åka med ryan air.
Dumma lågkonjunktur!!!
~Jag tror på ödet~
#3 Beror ju på vart man bor 
#5 Tja eftersom inlägget handlade om COlleen o hon bor i Skogen i Jönköping så blir d långt :)

#6 Haha, varför säger alla att jag bor i skogen?
Det är ju två stora fält bredvid gården ju 
~Jag tror på ödet~

Kastrup då ? Går väl tåg ner, längs västkusten i varje fall…

Vissa biljetter med SAS är inte så jättestor skillnad i pris mot Ryan Air, om jag inte har helt fel.
~Jag tror på ödet~

Åh nej, jag ska ju flyga Finland-Dublin med Ryan Air i mars… fast det är 26/3. Tillbaka flyger jag Aer Lingus 
# 9 Det stämmer, om man har tur. Med Ryanairs diverse tillägg för det ena och andra, blir det ibland dyrare än vad det kostar med SAS.
Sambon fick faktura igår från den resebyrå de skall åka med till Alperna. JAg tror det var 1500:- tillägg per biljett. 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#10 Det är ju inte säkert att flygen är inställda mellan Finland-Dublin heller.
Du får ta en massa fina bilder och rapportera till oss!
~Jag tror på ödet~

#11 Oj, det var ganska dyra tillägg.
Våra biljetter nu när vi skulle flugit var gratis så det vara bara skatterna som vi fick betala och det var ca 700:- tur och retur.
~Jag tror på ödet~

Fy så tråkigt!!!!!! Det som har varit så nära, bra och billigt att åka från Säve. Jag får hoppas att de fortfarande kommer att flyga från Skavsta i alla fall. Betydligt längre att ta sig dit (för mig ) men det går ju. SAS brukar inte ha några billiga avgångar från Göteborg tyvärr.
Man kan även åka med Ryanair från Säve till London och byta flyg där till Dublin eller Shannon. Det gjorde vi en gång. Tog dock en hel del tid och var ganska omständigt.

#14 Jag flög Säve via London till Knock (hm stavning) när jag var på Irland på praktik.
~Jag tror på ödet~

#16 Vi flög till Shannon via London. Knockär ju ännu bättre om anslutningsflyget passar… Då kommer man närmare Clifden.

#16 Jag hade 20 minuter på mig att byta på hemvägen… Vi tänkte inte på att man var tvungen att checka in bagaget och så. Kul också när vi blev sena från Knock… Spendera en natt ensam i London var inte så jättelockande
. Som tur var hann jag, men det var med nöd och näppe och sen var det motorfel på planet vi skulle åka med. Turligt nog fick vi ett annat plan, hade kännts lite si och så att gå på ett plan med motorfel liksom.
~Jag tror på ödet~

Jag kommer att rapportera 100 %
Har ni förresten kollat den nya amerikansk a sajten http://acpsregionx.ning.com/ ? Kommer nog att rapportera ngt där med!

Det låter jättebra. Lite synd att vi missar hingstparaden, det var himla coolt att se förra året!
~Jag tror på ödet~
Läste nyss följande på TT:
Ryanair stänger incheckningsdiskarna
Ryanair ska ta bort alla incheckningsdiskar och all personal från flygplatserna före årsskiftet. Det irländska flygbolaget tycker att det är logiskt eftersom 75 procent redan checkar in elektroniskt. (TT)
Jag har ju undrat hur det kan löna sig för dem?

Jag har inte fattat det där med att checka in elektrioniskt. Men får väl läsa på om det, när det blir nya resor då.
~Jag tror på ödet~
Ang att logga in elektroniskt.
Jag var ju i USA i höstas och där har man elektronisk incheckning. Jag frågade en stor mörkhyad kvinna i vilken kö vi skulle stå och hon sa PROMPT att vi skulle stå i den elektroniska incheckningskön, jag var inte lika övertygad. Men okej där stod vi i kö. När vi väl kommer fram till incheckningen funkar allt bra, tills.. vi ska dra våra pass i läsaren.
Jag heter "Sandra Johanna Dahlberg" min pappa heter "John Tomas Axelsson" och våra tilltalsnamn är alltså våra andranamn. Detta fungerar inte i USA. SÅ apparaten sa, FELAKTIG RESENÄR..
Jag vände mig till den stora kvinnan sa att "Jag sa ju att vi skulle stå i den andra kön flera gånger?" hon svarar "That's not my problem"… så vi fick gå o ställa oss sist i den andra kön…….

Hmm, det där lät inte alls kul. Hoppas det bara gäller USA då. Fast dit skulle ju iofs också vara roligt att åka.
~Jag tror på ödet~

När mamma o jag var i London -04 så fick vi checka in elektroniskt. Funkade bra. Jag har mitt förstanamn som tilltalsnamn, men mamma har sitt andra, men det var inga problem vad jag kommer ihåg

Hur gör man när man checkar in elektroniskt då? Om någon orkar förklara vill säga.
~Jag tror på ödet~

Man går fram till en apparat (istället för en disk med människa bakom), sen trycker man på knappar o sen är det klart. Typ… Kommer inte ihåg hur man gjorde riktigt, det är ju 5 årsedan.

Aha, oki det låter ju smidigt.
~Jag tror på ödet~