Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettoff-topic
Läst 895 ggr
RC70
0

VARNING! GNÄLL !

Eftersom jag jobbar på kundservice, så får jag klaga på andras kundservice, oskriver regel.

Idag fick jag ett eftersänt brev. Tyckte det var konstigt att det var så tjockt. men det visade sig snabbt vad det innehöll. 3 st fakturor.

När jag öppnar det första ser jag
"Förfallodag 2008-08-05"

HUR F*N ÄR DETTA MÖJLIGT?!
HUR I H*LVETE KAN POSTEN VARA SÅ URBOTA KORKAD?!
Var det första jag tänkte…
De har samlat 3 st fakturor, skickade 3 olika gånger de senaste halvåret på hög och SEDAN skickad dem till mig, eftersänt.

Jag ringer till Tele2 och undrar vad som försigår, får berättat för mig att jag har 2 st bredbandsabg hos dem. Nej säger jag, jag har 1. Lyssna av min ljudfil med mitt avtal tack. Tjejen försöker men hittar det inte. Hon ska återkomma till mig när hon hittat den…
"Jag tycker det ser lite konstigt ut att du har ett abg på ditt företag och ett på ditt eget namn tecknat samma dag."

JA JO lite konstigt är det, för JAG har bara 1 DONGEL och 1 BEKRÄFTELSE…

Jag ringer upp SVENSK ADRESSÄNDRING som gör en så himla fin reklam om att man ska ringa dit om man vill få sin post vidarebefodrad.
Jag flyttade den 13 September 2008, men hade tillfällig eftersändning redan innan.
När tjejen svarar frågar jag rakt ut "Hur f*n är det möjligt att jag får en räkning med förfallodag 2008-08-05 den 19 FEBRUARI 2009?!"
Tjejen svarar… "eeeh. det vet inte jag. Jag kan ringa posten o citymail."
Jag tyckte att hon skulle kolla upp detta, då jag hamnar hos inkasso pga detta? Ja jo hon skulle skicka ut en reklamation…

Jag blir så himla trött på Sverige. Så sjukt, sjukt trött.

RC71
0

Men ! FörvånadFörstår att du är upprörd…

Sassenach
0

Jobbigt, men jag är inte så förvånad.. Vi får ju in en del "blålådor" som posten har och då och då hittar man några med brev i.. Vi skickar tillbaka dem samma dag vi ser dem, men de kan ju bli stående på jobbet ett bra tag innan de används… Tycker synd om de stackare som har räkningarna liggandes där…

Citymail har ju ibland vissa problem och hitta till brevlådorna och endast utdelning 3 dagar i veckan om jag inte minns fel. Dock har jag inte hittat "post" i deras lådor än.

colleen
0

Men herregud. Tycker inte att man behöver jobba på kundtjänst för att få gnälla på det där. Helt sjukt! Hoppas det ordnar sig.

~Jag tror på ödet~

joyen
0

men usch, jag har åxå råkat ut för en liknande grej, flyttade på postlådan (ca50m) efter överrenskommelse m posten.. fick ett brev m inkassohot samt att vår hemförsäkring sagts upp pga att jag ej bet… detta visade sig sedan vara ena brevbäraren som "missat" att vi flyttat på postlådan och därmed fick inte vi våra räkningar…

hoppas att du kan få bort betalningsanmärkningen, vet att det går m det kan vara svårt, min mamma har i jobbet haft hand om liknande ärenden.. håller tummarna för dig..

Murgard
0

Sådant TYCKER man bara ska funka. Illa, illa!

Hoppas det reder sig!

[baffinbay]
0

Håller tummarna för att det löser sig.

Jag tog en fight med bokus för något år sedan, de skickade mig till inkasso för böcker jag returnerat, tack gode gud att jag skickat paketet som REK och sparat nummret. Då kunde jag bevisa att de skummisarna plockat ut paketet månaden innan. MORR.

Hanna-D
0

Oj! Hoppas det löser sig på nåt sätt.